MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:
Zwammer schreef:
Die nieuwe single van Felix Da Housecat is echt tenenkrommend slecht

Ben ik met je eens, daarentegen de nieuwe van Miss Kittin & The Hacker...geweldig!

welke is dat?

Volgens mij het nummer Hometown

Ik zal alle andere nummers die hier genoemd zijn ook eens een luisterbeurt geven

T.O. schreef:
Ik ben zelf de laatste dagen weg van deze plaat.

Het origineel van Juan Atkins is al wondermooi, een soort kruising tussen diepe Detroit en minimal dub techno (jaja...).

De remix-artiesten zorgen anno 2007 voor de heropleving van deze dub techno.
Het klinkt heel mooi zeg. Mooie release

goed plan van Zwammer trouwens, ik doe mee

brooklyn schreef:
welke is dat?

Vergeet ook niet het B-kantje "Dimanche", net zo geweldig.

Dat nieuwe nummer van Alter Ego is best geniaal

hoe heet die dan?

why not denk ik dat ie bedoeld

In willekeurige volgorde:

Orbital - Halcyon
Age Of Love - Age Of Love
Leftfield - Melt
The Prodigy - Voodoo People (Pendulum Remix)
Sasha - Xpander
Orbital - Out There Somewhere (Part I&II)
Juno Reactor - High Energy Protons
Faithless - Salva Mea
Cassius - Sound Of Violence (Narcotic Trust Remix)
Röyksopp - Eple
Vitalic - Poney Part 1
Grooveyard - Mary Go Wild
The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl

Wat vinden jullie van ZZT's Lower State of Consciousness? De eerste keer dat ik hem hoorde, had ik zoiets van 'wat een vage track, ik snap er niets van', maar hij bleef toch hangen en de laatste tijd heb ik het EP'tje wel veel gedraaid. Toch wel een erg intrigerend nummer. Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden: enerzijds geniaal (hoe Tiga het hier hier draait, heerlijk), anderszijds had het misschien nog een paar tandjes rauwer gekund...

ZZT is trouwens Tiga met Zombie Nation en het nummer is geproduceerd door Soulwax...

Erg vaag nummer inderdaad Ik weet niet of ik het ooit echt goed zou kunnen vinden.

Maar het is in ieder geval beter dan bovengenoemde skihut-electro van Alter Ego, wat een drolplaat zeg. Michael Mayer draaide laatst ook zo'n nummer in zijn set, als dat de trend voor 2008 wordt dan zien ze mij voorlopig niet meer op die parties...

Zitten erg gave dingen in dat ZZT nummer . Al vind ik het dan in het setje van Tiga compleet flauw. Nummer werkt op zichzelf goed als luisternummertje, in een set mag er toch veel meer punch inzitten.

Ik vind het best een lekker nummer, maar die Justice remix vind ik toch een stuk beter. Tikkeltje rauwer en een heerlijke opbouw, één van de betere remixes van 2007

Of ben ik nu weer een Ed Banger fanboy

Lower state of Consciousness is vet ja Ik moet zeggen dat ik het nummer de eerste paar keren ook niet trok, hoort misschien ook wel een beetje bij zo'n plaat

De originele versie is lekker plots en bombastisch waar de remix van justice dansbaarder is. Vind ze allebei erg goed!

POM POM, POM POM

Die Justice Rmx vind ik trouwens helemaal niets. Erg platte bedoening die ongeveer elk interessant element van het origineel afvlakt. Melige zooi.

Ik weet niet of ik hier op 'het juiste adres' ben (of dat ik op sub 'lijstjes' moet zijn maar mijn top 10 'Dansmuziek' (gedef. als disco, house, techno, lounge en al het andere waar je niet bij kunt stil zitten...)
1. Kruder & Dorfmeister-The K&D Sessions 2CD
GELUIDSKUSTENAARS van morgen (sinds 1998..)
2. Underworld 1992-2002
Beste dance-act van de laatste 15 jaar.
3. US3-Broadway & 52nd
Helaas kreeg deze opvolger van de bekende Hand On Torch niet de waardering die het verdiende...
4. K.C. and the Sunshine Band-The Best Of
Beste jaren '70 Disco
5. Massive Attack-Protection
Na Underworld de grootste 'Dance'-act van de laatste decenia
6. Stereo MC’s-Connected
Swingt, altijd, de pan uit!
7. Faithless-Reverence
Geweldige Live-band met een aantal geweldige swingnummers
8. DJ Krush-Krush
Prachtige jaren '90 sfeerplaat 'tussen lounge en dance in'
9. Earth, Wind & Fire-The Dutch Collection
Na KC de beste jaren '70 disco-band
10. Leftfield -Leftism
Jammer dat het bij deze plaat is gebleven, maar wat een plaat is dit!

Op de 'reserve-bank':
- Guru's Jazzmataz-Volume 1
- Herbaliser-Session One
- Suba-Sao Paulo Confessions
- Zuco 103-Outro Lado
- ..

Kan prima hier, die stijlen.

Leftfield heeft trouwens 2 albums uit. Rhythm and Stealth is de tweede en ook een mooie plaat (wel minder dan Leftism).

Idd. Was '...' vergeten.....

N.b.
Is het een idee om naast een algemene MM top 250 ook een, zeg, top 50 van beste 'genres' van MM' ers te maken?
Om het overzichtelijk te houden, beperken tot 10 genres, bijv.:
1. Recent: beste plaat van de laatste 5 jaar....
2.Singer/Song: schrijver en tevens uitvoerende van de muziek, zang met acoustisch gitaar / piano,.....
3.Blues/folk: roots, black-american, engels jaren ‘6o, blues-rock, nederblues, ska, reggae, skiffle,.....
4.Jazz: vanaf eind 1930, vernieuwend, niet perse melodisch, vaak met blazers van free-jazz tot nu-jazz,....
5.Rock: garage, punk, hardrock, electrische gitaar, grunge,... geevolueerde rock ‘n roll, rockabilly, boogie woogie en glam-rock
6.Soul: motown, black, funk, hiphop, rap, nu-soul, r&b,..
7.Populair: ‘top 40’ muziek, music for millions, muziek bedoeld m.n. voor de verkoop maar ook soundtracks van films e.d., ....
8.Roots: wereldmuziek niet Engelstalig; afrikaans, zuid-amerikaans (mambo, latin, forro). Nederpop (Nederlandstalig), .........
9.New Wave: vernieuwende muziek, sfeerisch, melodisch, Neanthertalerrock, alternatieve rock,...
10.Dance: disco, house, techno, (dansmuziek), lounge,..

N.b.
Ben sowieso benieuwd naar jou beste top 10 'dans'muziek.....

LeRoi schreef:
Idd. Was '...' vergeten.....

N.b.
Is het een idee om naast een algemene MM top 250 ook een, zeg, top 50 van beste 'genres' van MM' ers te maken?

Bedoel je niet zoiets?

LeRoi schreef:

N.b.
Ben sowieso benieuwd naar jou beste top 10 'dans'muziek.....

Ik heb in dit topic ooit eens onderstaand lijstje gepost, maar ik heb niet echt een vaste top 10. Ben nog volop dingen aan het ontdekken en sommige favorieten van een jaar of twee jaar geleden vind ik nu niets meer aan. Andere favorieten blijf ik altijd geweldig vinden.

1. The Orb - Little Fluffy Clouds
2. Mathew Jonson - Marionette
3. Britney Spears - Breathe on Me (James Holden dub)
4. Audion - Mouth to Mouth
5. Leftfield - Afro-Left
6. Misc. - Metroland
7. Elektrochemie - Pleasure seeker
8. Egoexpress - Weiter
9. Nathan Fake - Bored of House
10. Chromeo - Destination Overdrive [DFA Remix]

3 zou nu wat lager staan, 7 zou ik er nu niet meer in hebben, denk ik.

Misschien moet er maar wat van Daft Punk's Homework in.

Secret Base van Radioslave. Beetje simpel, maar wel erg doeltreffend

Met dit soort platen heb ik het wel een beetje gehad.

Ik weet niet of dit het goede topic is om deze artiest in te zetten aangezien ik me maar weinig met electronic bemoei vergeleken met rock maar ik wil jullie graag Aaron Simpson aanraden, supper vette muziek en kwam hem tegen op Burning Man in Nevada midden in de woestijn waar hij aan het draaien was en waar ik helemaal loos aan het gaan was met een paar vrienden daarzo, helemaal gestoord. heb z'n cd van iemand gekregen die ze daar uitdeelde, draai het nu heel vaak in de auto.

zie ook : myspace.com/aaronsimpson

Jeumig zeg, wat is de 10e serie uit de Rekorder-reeks hard!

Even voor mensen die niet weten wat Rekorder is. Rekorder is een reeks van platen waar elke keer iemand anders de plaat maakt. Elke plaat bestaat uit 3 nummers. Er is begonnen met Rekorder 1 met de nummer 1.1, 1.2 en 1.3 en zo is het verder gegaan met Rekorder 2, 3, 4 tm 10.
Er wordt niet bekend gemaakt welke dj achter de plaat zat, zodat mensen niet op namen afgaan en de dj's niet de druk van hun naam voelen. Verwacht wordt dan oa. Bodzin achter een aantal platen zit.
Eigenlijk zijn het allemaal wel aanraders

Timbuktu - Pan-African Electro Dub

Barren Space van Ada is ook erg fijn.

djeffibrelich
de ep digeridoo van aphex twin of the aphex twin of richard d james, wat je wil.

herman schreef:
Barren Space van Ada is ook erg fijn.

Dank voor de tip. Ik heb zoveel favoriete artiesten dat ik soms een beetje achter loop met nieuwe releases. En een nieuwe Ada is gegarandeerd altijd fijn

Ik heb hetzelfde hoor. Het is geen doen alles bij te houden, daarom ben ik ook wel blij met dit topic.

Wat recente favorieten van me (aantal had natuurlijk ook in het remixtopic gepost kunnen worden, maarja dat overlapt elkaar natuurlijk een beetje):

Marc Romboy vs Gui Boratto - Eurasia (Gui's Mix)
Lazy Fat People - Club Silencio
Minilogue - Space
Swayzak - Smile And Receive (Apparat Remix)
Hot Chip - Like A Child (Carl Craig Remix)
Booka Shade - Darko (Hot Chip's The Sleepy Karaoke Remix)

Overigens zijn deze wel allen 'serieus' (niet pretentieus bedoeld), wat dus wil zeggen subtiele technoplaatjes ipv. melodieuze electro.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:17 uur

geplaatst: vandaag om 19:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.