Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2008, 23:02 uur
Nounou... die combinatie met Etienne de Crecy's Fasttrack is wel gaaf.
Die Justice-remix is nogal tam eigenlijk.
Die Justice-remix is nogal tam eigenlijk.
0
geplaatst: 12 juni 2008, 21:57 uur
Er zijn zoveel lekkere dansnummers. Ik ga bijvoorbeeld helemaal uit mijn dak bij sommige nummers van Faithless. Ze waren geweldig vorig jaar in Arnhem
http://nl.youtube.com/watch?v=cMLerqyrVas&NR=1
God Is A DJ... rocks !
http://nl.youtube.com/watch?v=cMLerqyrVas&NR=1
God Is A DJ... rocks !
0
geplaatst: 25 juni 2008, 18:53 uur
Julien Jabre - War
Djinxx - One night stand
David Alverado - She
Funk D Void - Ginebra (Djinxx remix)
potdikkeme wat mooi
Djinxx - One night stand
David Alverado - She
Funk D Void - Ginebra (Djinxx remix)
potdikkeme wat mooi
0
geplaatst: 26 juni 2008, 00:35 uur
mooie house 
ik heb je tips van maart ook geprobeerd onderhand. Zeer gaaf. Stop The World (een aquatint mix overigens? - enige dat ik kon vinden) is een soort Air nummer met een All Saints achtige zangeres, mooi om te hebben. Isbjörn lijkt me zeker goed voor in de club. De Heavenly mix van Funk D' Void waait heerlijk weg, doet me wat verlangen naar Vince Watson. The eMotion Sequence moet je zeker eens proberen. Aah daar staat ook een nummer van op youtube, Floating Chamber. Luister die tot het einde en je zult misschien begrijpen waarom ik nog erg zit te wachten op een nieuw album van hem.

ik heb je tips van maart ook geprobeerd onderhand. Zeer gaaf. Stop The World (een aquatint mix overigens? - enige dat ik kon vinden) is een soort Air nummer met een All Saints achtige zangeres, mooi om te hebben. Isbjörn lijkt me zeker goed voor in de club. De Heavenly mix van Funk D' Void waait heerlijk weg, doet me wat verlangen naar Vince Watson. The eMotion Sequence moet je zeker eens proberen. Aah daar staat ook een nummer van op youtube, Floating Chamber. Luister die tot het einde en je zult misschien begrijpen waarom ik nog erg zit te wachten op een nieuw album van hem.

0
geplaatst: 26 juni 2008, 02:53 uur
ik heb deze nacht nog even een kort mixje gemaakt op mijn manier, http://www.mediafire.com/?mk9wekbmhh4
na 22 minuten komen mijn 3 favoriete dansplaten langs.
na 22 minuten komen mijn 3 favoriete dansplaten langs.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 19:41 uur
aquatint mix is het idd, John... die stop the world. Beetje een vaste track in mijn vriendengroep, iedereen wordt er altijd een beetje stil van
Emotion Sequence klinkt fantastisch en kan mee met de top van Detroit. Veel emotie en heerlijk ritmisch!
Emotion Sequence klinkt fantastisch en kan mee met de top van Detroit. Veel emotie en heerlijk ritmisch!
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 22:45 uur
Afgelopen zaterdag was er bij ons in het dorp en feestje met o.a. Einmusik en sinds toen draai ik Jittery Heritage grijs. (Voor zover dat kan met een mp3
). Wat een track, vooral live!
). Wat een track, vooral live!
0
geplaatst: 13 september 2008, 14:06 uur
Nieuwe nummers van Mr. Oizo;
Bruce Willis Is Dead
http://www.youtube.com/watch?v=C2URCCjoyFk
Z
http://www.youtube.com/watch?v=hPRDj6GKob0
Twee heerlijke nummers die hopelijk ook op zijn nieuwe album komen te staan
Bruce Willis Is Dead
http://www.youtube.com/watch?v=C2URCCjoyFk
Z
http://www.youtube.com/watch?v=hPRDj6GKob0
Twee heerlijke nummers die hopelijk ook op zijn nieuwe album komen te staan

0
geplaatst: 15 september 2008, 00:20 uur
Doe mij dit maar:
Tikje traag, maar wat een geweldig nummer!
Hier speelt ze het nummer op haar piano en dit is de remix van Fake Blood, die ook wel aardig is, maar net dat kleine beetje genialiteit mist.
Tikje traag, maar wat een geweldig nummer!
Hier speelt ze het nummer op haar piano en dit is de remix van Fake Blood, die ook wel aardig is, maar net dat kleine beetje genialiteit mist.
0
tuktak
geplaatst: 15 september 2008, 21:34 uur
youtube vind hem niet, stare5 - rxdx, briljante plaat! wat een opbouw ook. hier is een clipje: http://www.dancerecords.com/releases/6544
maar eigenlijk moet je hem helemaal horen...
maar eigenlijk moet je hem helemaal horen...
0
geplaatst: 11 oktober 2008, 20:29 uur
Inner City-achtige house:
Guillame & the Coutu Dumonts - I Was on my Way to Hell
Guillame & the Coutu Dumonts - I Was on my Way to Hell
0
geplaatst: 25 oktober 2008, 21:14 uur
Eentje voor (o.a.) T.O.: Redshape - Robot 
Enneh, gisteravond in de Melkweg
Ik weet niet of er mensen van MuMe zijn geweest, zoniet; dan heb je echt zoveel gemist. Le-gen-da-risch.
Reacties spreken voor zich:
http://partyflock.nl/party/131261:A_Critical_Mass.html

Enneh, gisteravond in de Melkweg
Ik weet niet of er mensen van MuMe zijn geweest, zoniet; dan heb je echt zoveel gemist. Le-gen-da-risch.Reacties spreken voor zich:
http://partyflock.nl/party/131261:A_Critical_Mass.html
0
geplaatst: 25 oktober 2008, 21:28 uur
Tering, wat een reacties. Niet één, twee of tien, maar écht veel 
Beschrijf de avond zelf eens

Beschrijf de avond zelf eens

0
geplaatst: 25 oktober 2008, 23:47 uur
Redshape - Robot is vet ja.
De andere track van die 12" ook trouwens. 
Die avond moet echt fenomenaal zijn geweest.
De andere track van die 12" ook trouwens. 
Die avond moet echt fenomenaal zijn geweest.

0
geplaatst: 27 oktober 2008, 12:41 uur
Hier een ADE-verslag van de Volkskrant.
Was zelf vrijdag in The Sand. Had de sporthallen eigenlijk afgezworen, maar 't is best een fijne locatie. Zo opgebouwd dat je nooit het idee hebt in een sporthal te staan. Weer genoten van het grote gebaar van Sven Väth (Timo Maas - Subtellite / Radio Slave - Grindhouse Dubfire Remix, etc) en publiek dat alleen maar vreselijk wilde losgaan. Mathew Jonson in een Cobblestone-bui ook erg fijn, qua subtiliteit de tegenhanger van Väth.
Zaterdag idiote dag. Eerst Welcome to the Future in Studio 80. Erg onder de indruk van borrelende details in Mikael Stravösands liveset, massaal geknald op doorrollend Gimmik (ook al bij Remote Area, 't was hun albumreleaseset) en extreem onder de indruk van de geweldig opgebouwde drieuursset van Onur Özer. Overal kippenvel bij een track met de magisch ingezette Siboney-sample uit de film 2046.
Toen thuis ontbeten en door naar Studio K, enne.. daar had je om 7 uur 's ochtends een geweldige film kunnen maken. Misschien meer over uitgaanscultuur dan muziek, maar op dit tijdstip was het helemaal perfect. Afterkoning Ille Bitch draaide oa nog Windowlicker en Olene Kadar verbaasde met een soort bijna-breakcore-minimal. Verder waren er meisjes die op blote voeten in de smurrie dansten. Topfestival!
Was zelf vrijdag in The Sand. Had de sporthallen eigenlijk afgezworen, maar 't is best een fijne locatie. Zo opgebouwd dat je nooit het idee hebt in een sporthal te staan. Weer genoten van het grote gebaar van Sven Väth (Timo Maas - Subtellite / Radio Slave - Grindhouse Dubfire Remix, etc) en publiek dat alleen maar vreselijk wilde losgaan. Mathew Jonson in een Cobblestone-bui ook erg fijn, qua subtiliteit de tegenhanger van Väth.
Zaterdag idiote dag. Eerst Welcome to the Future in Studio 80. Erg onder de indruk van borrelende details in Mikael Stravösands liveset, massaal geknald op doorrollend Gimmik (ook al bij Remote Area, 't was hun albumreleaseset) en extreem onder de indruk van de geweldig opgebouwde drieuursset van Onur Özer. Overal kippenvel bij een track met de magisch ingezette Siboney-sample uit de film 2046.
Toen thuis ontbeten en door naar Studio K, enne.. daar had je om 7 uur 's ochtends een geweldige film kunnen maken. Misschien meer over uitgaanscultuur dan muziek, maar op dit tijdstip was het helemaal perfect. Afterkoning Ille Bitch draaide oa nog Windowlicker en Olene Kadar verbaasde met een soort bijna-breakcore-minimal. Verder waren er meisjes die op blote voeten in de smurrie dansten. Topfestival!
0
geplaatst: 27 oktober 2008, 18:52 uur
Goodfella schreef:
Leuk

Mmmm... A Critical Mass. Volgens mijn principe om vanaf het eerste minuut op een feestje te zijn (vaak juist interessante concessieloze muziek dan) was ik in de Melkweg bij de zeer fijne openingsplaat van Worgull. Deze Innervisionssecondant kreeg 3,5 uur om zijn kunsten te vertonen. Het echte spektakel moest nog beginnen en dus draaide Worgull vooral opbouwplaten, prima doch nooit geweldig. Na deze 3,5 uur kwamen de Innervisionshelden Schwarz, Dixon, Frank en Chrystian (beiden van Ame) op. De apparatuur werd ontbloot (3 midicontollers, 4 laptops, 2 synths en 1 mengpaneel). Dixon loste Worgull nog even af en draaide ook nog wat plaatjes. Dixon had blijkbaar zelf de set van Worgull niet gehoord want als 2e plaat draaide hij de plaat die Worgull nog een halfuurtje daarvoor draaide. Prima plaat overigens: Antigua van Koljah.
Helden nemen plaats achter de apparatuur. Voelbare spanning in de zaal (ooooeeeh). Het was ook wel wat bijzonders natuurlijk, het eerste optreden in deze samenstelling. En begrijp wel dat dit toch wel de grootsten zijn binnen de recente deephouse. Liveset liep werkelijk als een trein en dat met zoveel enthousiasme en spelplezier... Van housetrommeltjes tot exotische vocalen, ronkende bassen en melancholieke strings. Perfecte muziek waar werkelijk heel de Melkweg op danste. Overigens, wat de Volkskrantredacteur totaal niet snapte, hebben we hier te maken met deephouse, niet echt muziek waar extatisch op het gesprongen en gebeukt wordt, maar gewoon 'bewogen'. In die zin reageerde het publiek werkelijk met alles wat ze had, door gewoon zo ontzettend te genieten. Vooral Schwarz was echt een lust om te zien, echt een muzikant in hart en nieren (ipv. de willekeurige junk/dj) die compleet los ging achter zijn apparatuur.
Na de live-set volgde echt een oorverdovend applaus en toen ging Chrystian van Ame draaien. Weer Antigua (groeide wel echt uit tot de plaat van de avond zo), en sowieso een prima setje. Fijne dj ook. Ondertussen (ver na 3-en) ging ook Schwarz zijn laptop nog maar klaarzetten als toetje. Nog een live-set. Back2back met de andere helft van Ame, Frank. Fenomenale afsluiting van de avond. Geniale Schwarz-producties afgewisseld met ander geweld. Tijdens deze set zat de sfeer er echt zo goed in, artiesten haalde grapjes uit, deelde shirts uit, publiek reageerde op elke plaat. Hoogtepuntje toen was wel de Schwarz-remix van Loving You.
Als toegift nog een geweldige remix van Depeche Mode's Enjoy the Silence, publiek uit zn dak, inmiddels kwart voor 6. Artiesten keken nog steeds vol ongeloof uit hun ogen naar het immer dansende publiek. Er werd door Dixon nog gesmeekt voor een plaatje, maar de Melkwegmedewerkster vond het genoeg geweest.
Beeld:
Overzicht:
Loving You (Scharz remix):
Enjoy the Silence:
0
geplaatst: 27 oktober 2008, 19:39 uur
Erg, eeeeeeeeerg jammer dat ik daar niet ben geweest....(maar zit nu in Spanje, ook niet slecht natuurlijk)
Zal die van Redshape binnenkort opzoeken.
Zal die van Redshape binnenkort opzoeken.
0
geplaatst: 28 oktober 2008, 01:08 uur
Erg leuk die Depeche Mode remix.
Mijn tip v/d dag: Mikael Stravösand - Dark Eyes
Hallucinerend slome 6 uur 's ochtends-techno.
En een filmpje waaruit blijkt dat Timo Maas' Subtellite alles in zich heeft om dé dansvloerhit van deze herfst en winter te worden.
Mijn tip v/d dag: Mikael Stravösand - Dark Eyes
Hallucinerend slome 6 uur 's ochtends-techno.
En een filmpje waaruit blijkt dat Timo Maas' Subtellite alles in zich heeft om dé dansvloerhit van deze herfst en winter te worden.
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 20:28 uur
Misschien wel het meest dood gedraaide dancenummer van 2008...
Maar:

Maar:
Goodfella schreef:
Subtellite
Subtellite

0
geplaatst: 30 oktober 2008, 22:50 uur
Mja, beetje jammer dat Depeche Mode en James Brown en zo weer gebruikt moeten worden, maar voor de rest zitten er erg leuke dingen in het eerste filmpje.
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 23:11 uur
Inderdaad. Het plezier knalt van het eerst filmpje af, zowel bij de artiesten als het publiek.
0
geplaatst: 1 november 2008, 12:36 uur
ik heb niet echt veel kennis van electronic muziek, maar booka shade - the movements vind ik erg goed. kent iemand platen die hierop lijkt, dus in de stijl van the movements.
0
lambf
geplaatst: 2 november 2008, 13:50 uur
Ben op het moment verslaafd aan Psy-Trance. Weet iemand er nog goede tips in dit genre ?
0
geplaatst: 14 november 2008, 02:29 uur
psytrance komt vooral uit Israël. Astral Projection is mijn favoriet
0
geplaatst: 14 november 2008, 11:16 uur
nega schreef:
ik heb niet echt veel kennis van electronic muziek, maar booka shade - the movements vind ik erg goed. kent iemand platen die hierop lijkt, dus in de stijl van the movements.
Album heet overigens gewoon Movements. Verder zou ik ook de volgende platen proberen:
Agoria - Les Violons Ivres
Apparat - Walls
Booka Shade - Memento
Booka Shade - The Sun & the Neon Light
Dominik Eulberg - Heimische Gefilde
Ellen Allien - Stadtkind
Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
Fairmont - Coloured in Memory
Gui Boratto - Chromophobia
Petter - Some Polyphony
Stephan Bodzin - Liebe Ist...
Moet wel wat van je gading tussen zitten...
0
fastpulseboy
geplaatst: 14 november 2008, 16:37 uur
lambf schreef:
Ben op het moment verslaafd aan Psy-Trance. Weet iemand er nog goede tips in dit genre ?
ik vind Ace Ventura ook wel lekker (ook Israëlisch geloof ik).
0
thejazzscène
geplaatst: 14 november 2008, 18:25 uur
Astral Projection is inderdaad niet slecht. In ieder geval stukken beter dan de 1200 Micrograms -psytrance.
Op de vrij bekende verzamelcds 'Goa-Trance' staan veel Nederlandse artiesten tussen. Daar zit vaak erg knap materiaal tussen.
Op de vrij bekende verzamelcds 'Goa-Trance' staan veel Nederlandse artiesten tussen. Daar zit vaak erg knap materiaal tussen.
* denotes required fields.