MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:

Plaid - Upgrade

Positief gestoorde track van Plaid's laatste album die ik blijf draaien. Een link naar youtube omdat bij deze link dan pas de 'high definition' modus behouden blijft en dit een gedetailleerd brouwsel is.

Titmeister schreef:
Is een aardig hitje aant worden, en terecht!
(embed)

als deze stijl van Carl Craig je bevalt raad ik je aan z'n Paperclip People album te checken: Paperclip People - The Secret Tapes of Dr. Eich (1996)

Een album dat eigenlijk vrijwel voor iedere techno en house liefhebber luistervoer mag zijn.

Ja lekker die ken ik, ook n.m.i.s.m.d is best goed van dezelfde 12'', alleen een stuk kaler.

Kwam laatst deze nog eens tegen, viel allereerst niet zo erg op ver in het album van Polygon Window (Aphex Twin) maar vind ik toch sterk met het volume hoog (verder is de Falling Free remix nog lekkerder en beter dansbaar maar die is wat bekender):

En deze is wel tof, recent van Nederlanse bodem (zo lekker dat je zin krijgt om spullen door de kamer te gooien):

Wat wordt er veel vette electronische muziek gemaakt mensen

Hoor dit dan:

Dit is er ook een voor Herman

Heel fijn:

De rest van Chymera is ook schitterend, deze spant de kroon:

Lekkere platen hoor. Die van Pional is inderdaad wel iets voor mij, maar Brian le Bon is ook vet. En die track van Polygon Window zo buiten de context van het album is ook wel erg tof, die was me eerder nog niet zo opgevallen (maar ken het PW-album ook nog niet zo goed).

Hallo, ik heb een klein vraagje. Zouden jullie misschien mijn enquête willen invullen??
Het gaat over house muziek.

Schnee
house en muziek? en waar is je enquete

Dat album van Shed is echt een aanrader.

Dikkop
Bostro Pesopeo,Pional - Yes

Wat is het verschil precies tussen techno en house?
Heeft het iets te maken met de bpm?
Ik vind de verschillende subgenres uit de rockmuziek veel gemakkelijker uit elkaar te halen dan deze uit de elektronische.

BPM niet zo vind ik, er is veel spul wat echt traag is maar wel een techno - feel heeft. Techno wat mechanischer en wat meer drive, house wat lichter en wat warmer, vocalen mogen ook wat meer bij house...

Inderdaad is het meer een gevoel. Het verschil tussen dansvloerhouse en -techno is vaak dat de nadruk bij techno wat meer op de hihats ligt, en bij house wat meer op de snaredrums. Volgens mij

Na de 1989-revival van o.a. Tensnake nu de 1992-revival ?

Poa
Je zult mij niet horen klagen, chille tra(c)k is dat

Gelijk nog maar 2 dikke Nicholas remixjes:

Poa

3:19

Leuk

Oef, wat een dikke houseplaat is dit!

Inderdaad! Ken hem ook ergens van, weet alleen niet waar. Sowieso Dance Mania

Hoorde laatst deze weer eens na lange tijd en werd daar heel blij van:

Format, nice! Gaat op de lijst!

Waar ik die Parris Mitchell plaat van ken is van een set in Rush Hour paar weken terug, tijdens ADE. Weet niet meer wie er stond te draaien toen, maar daar is ie wel voorbij gekomen. En hij is gesampled door Bakey Ustl.

Ah, het zou best kunnen dat ik het van Bakey Ustl ken

Wat commerciëler, maar zeer geslaagd:

MixMag: Greatest Dance Track
Daar staan me toch een paar tracks tussen! Zit nog steeds te twijfelen. Booka Shade? Jaydee? Rhythim is Rhythim? Of lekker hip voor Tensnake gaan? EDIT: Rhythim is Rhythim is het geworden

Poa

Christoper Rau altijd goed!

Weer effe een handjevol dikke wax:

Deephouse "klassieker" uit 2007. De broertjes Martinez waren respectievelijk 15 en 18 toen ze met dit nummer op de proppen kwamen

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JHPg_wJJ3gg[/embed]

Awanto3 aka Steven de Peven:

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.