Aangezien er jammer genoeg geen animo is voor de EP discussie, dan maar even zo.
Heb beide EPs maar even samengenomen in één topic, aangezien Traxcalibur nooit meer heeft uitgebracht, zelfs geen aparte nummers op verzamelaars ed. Roel Reynders is verder wel bekend als Belgica Wave, maar voor Dream Your Dream.
Moet ook toegeven dat ik beide EPs niet volledig ken, het verbaast mij hoe ondergesneeuwd dit project is, terwijl Poetica (A1 - II) en The Dreamer (A1 - The Dreamer) wel twee staalharde klassiekers zijn. Wat mij betreft ook niet hoeven onderdoen voor een Jones & Stephenson - First Rebirth (hoewel beide tracks wel wat duisterder zijn).
Vooral Poetica is echt een jarenlange favoriet van mij. Simpele maar effectief en stevig doorpompende hardtrance. Geweldige build-up + climax en een duister melodietje. The Dreamer moet daar amper voor onderdoen, hoewel iets trager. Stevige bassje en een lekkere whopper sample.
B1 - Believe To Receive (The Dreamer), B1 - The Concerto (First Symphony) (II) en B2 - The Concerto (Second Symphony) (II) ken ik jammer genoeg niet, zijn ook nooit op een verzamelalbum verschenen volgens Discogs. Toch wel érg benieuwd naar deze nummers.
Iemand die ze kent en wat kan zeggen over het te verwachten kwaliteitsverschil met de bekende Traxcalibur tracks ?