MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Help Jordy aan nieuwe electronische muziek

zoeken in:
bij Squarepusher - Feed Me Weird Things (1996):

Told you

Ook bekend met Autechre trouwens?

Nog niet

Is Squarepusher zo vergelijkbaar met Autechre dan? De dingen die ik van hen ken zijn in ieder geval erg verschillend.

Klopt, maar het ging meer om Jordy's zoektocht naar (voor hem) nieuwe electronische muziek dan een vergelijking tussen die twee. Zie de Bastard Sonz of Rave thread

Yak
Goodfella schreef:

Told you

Ook bekend met Autechre trouwens?

Nou, met Autechre stuur je Jordy waarschijnlijk toch wel een beetje het piepjanknor-bos in, denk je niet?

T.O. schreef:

Is Squarepusher zo vergelijkbaar met Autechre dan? De dingen die ik van hen ken zijn in ieder geval erg verschillend.

Ach, worden samen met Aphex Twin toch altijd in adem genoemd. Was toen ook done om deze drie artiesten goed te vinden. Dus zo vreemd is die link helemaal niet.

en om die adem te verlengen zou ik ovuca erbij uitspreken, met name het album : Wasted Sunday

ook wel bekend als astrobotnia

als je aan autechre wilt gaan knabbelen zou ik als hip hop liefhebber beginnen met deze

Het eerste album van Autechre - Incunabula - is niet zo kraakpiepknor. Als een vergelijking met Squarepusher gemaakt zou kunnen worden, zou het met dit album zijn denk ik.

Yak
Misschien moeten we een topic 'help Jordy aan mooie electronische muziek' openen.

Ik zeg: Vector Lovers, Vector Lovers!!

bedankt voor de tips in ieder geval

Of misschien ligt edIT je wel, ook een beetje combi van hip-hop en idm.

Kos
Probeer Motorbass eens Jordy.

Kos schreef:

Probeer Motorbass eens Jordy.

I second that

probeer Swayzak en Ulrich Schnauss eens. Is wel veel rustiger...

Yak
En de oude Speedy J., zoals dit geniale album. Zeer melodieus, als dat is wat je zoekt.

FeZ
Nieuwe van Ricardo Villalobos; The Au Harem d'Archimede, klinkt ook wel fijn. Staat op de luisterpaal, dus makkelijk te "checken".

FeZ
Nieuwe van Misc.; Crunch Time. Goh, wat toevallig, staat ook op de 3voor12 luisterpaal

Heel leuk dat jullie meedenken, maar dit is natuurlijk niet een "noem je favoriete dance"-topic, maar een "goh ik weet inmiddels een beetje wat Jordy wel en niet leuk vindt, en volgens mij past artiest X wel in zijn straatje"

Waarschijnlijk zul je ''Amon Tobin'' wel weten te waarderen.

Sietse
waarom alleen maar idm aanraden is nl. de laatste 3 jaar niet veel goeds meer gebeurd.

Niet te moeilijk, wel erg leuk en net ff anders: dictaphone, denzel + huhn, khonnor en Mokira om eens mee te beginnen.

Sietse: hangt er maar vanaf hoe breed je definitie van IDM is dan.

En zoals Jordy al zei ... maar dit is natuurlijk niet een "noem je favoriete dance"-topic, maar een "goh ik weet inmiddels een beetje wat Jordy wel en niet leuk vindt, en volgens mij past artiest X wel in zijn straatje"

Misschien deze eens proberen Jordy ?

Sietse
dit zijn ook niet mijn favorieten, het zijn gewoon dingen waarvan ik denk dat een breeder publiek het leuk vindt, dan dat het nu gebeurd. Artiesten die te weinig aandacht krijgen.

Onderhond schreef:

Thanks, ga ik naar op zoek...

Onderhond schreef:

Samples klinken erg interessant, maar heb verder nog niet veel succes met het vinden van de rest. Zeg maar.

Wishlist functie in slsk gebruiken is de beste optie denk ik

Zou je graag uit de nood helpen, maar wegens uploadlimieten gaat dat nu jammer genoeg even niet

Hmn, dan moet ik maar eens op zoek naar een Linux-variant van Soulseek.

Ach het was ook geen warez-request, want dat mag natuurlijk weer niet van die #!@#-mods.

Sietse
er is een linux variant van slsk...zelfs twee bij mijn weten...iig nicotine, verder verwijs ik door naar het slsk forum voor meer info.
http://forums.slsknet.org/BB2/

Niet dat ik weet wat dit is hoor...

18 april 2005: nieuw album Autechre: 'Untilted' (dus niet: 'Untitled')

20 april 2005: Autechre in Eindhoven: http://www.effenaar.nl/index-d...

Yak
Aurum schreef:

20 april 2005: Autechre in Eindhoven: http://www.effenaar.nl/index-d...

Wow! Daar moet ik heen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:59 uur

geplaatst: vandaag om 00:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.