Genres / Electronic / Help Jordy aan nieuwe electronische muziek
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2004, 00:07 uur
0
geplaatst: 15 oktober 2004, 17:58 uur
Is Squarepusher zo vergelijkbaar met Autechre dan? De dingen die ik van hen ken zijn in ieder geval erg verschillend.
0
geplaatst: 15 oktober 2004, 21:01 uur
Klopt, maar het ging meer om Jordy's zoektocht naar (voor hem) nieuwe electronische muziek dan een vergelijking tussen die twee. Zie de Bastard Sonz of Rave thread 

0
geplaatst: 15 oktober 2004, 23:10 uur
Nou, met Autechre stuur je Jordy waarschijnlijk toch wel een beetje het piepjanknor-bos in, denk je niet?

0
geplaatst: 15 oktober 2004, 23:49 uur
T.O. schreef:
Is Squarepusher zo vergelijkbaar met Autechre dan? De dingen die ik van hen ken zijn in ieder geval erg verschillend.
Ach, worden samen met Aphex Twin toch altijd in adem genoemd. Was toen ook done om deze drie artiesten goed te vinden. Dus zo vreemd is die link helemaal niet.
0
geplaatst: 16 oktober 2004, 01:25 uur
en om die adem te verlengen zou ik ovuca erbij uitspreken, met name het album : Wasted Sunday
ook wel bekend als astrobotnia
als je aan autechre wilt gaan knabbelen zou ik als hip hop liefhebber beginnen met deze
ook wel bekend als astrobotnia
als je aan autechre wilt gaan knabbelen zou ik als hip hop liefhebber beginnen met deze
0
geplaatst: 16 oktober 2004, 02:22 uur
Het eerste album van Autechre - Incunabula - is niet zo kraakpiepknor. Als een vergelijking met Squarepusher gemaakt zou kunnen worden, zou het met dit album zijn denk ik.
0
geplaatst: 16 oktober 2004, 02:48 uur
Misschien moeten we een topic 'help Jordy aan mooie electronische muziek' openen. 
Ik zeg: Vector Lovers, Vector Lovers!!

Ik zeg: Vector Lovers, Vector Lovers!!

0
geplaatst: 16 oktober 2004, 11:14 uur
Of misschien ligt edIT je wel, ook een beetje combi van hip-hop en idm.
0
geplaatst: 16 oktober 2004, 17:52 uur
0
geplaatst: 16 oktober 2004, 19:40 uur
probeer Swayzak en Ulrich Schnauss eens. Is wel veel rustiger...
0
geplaatst: 16 oktober 2004, 19:44 uur
En de oude Speedy J., zoals dit geniale album. Zeer melodieus, als dat is wat je zoekt.
0
geplaatst: 16 oktober 2004, 20:24 uur
Nieuwe van Ricardo Villalobos; The Au Harem d'Archimede, klinkt ook wel fijn. Staat op de luisterpaal, dus makkelijk te "checken".
0
geplaatst: 16 oktober 2004, 23:32 uur
Nieuwe van Misc.; Crunch Time. Goh, wat toevallig, staat ook op de 3voor12 luisterpaal 

0
geplaatst: 17 oktober 2004, 04:55 uur
Heel leuk dat jullie meedenken, maar dit is natuurlijk niet een "noem je favoriete dance"-topic, maar een "goh ik weet inmiddels een beetje wat Jordy wel en niet leuk vindt, en volgens mij past artiest X wel in zijn straatje" 

0
geplaatst: 12 november 2004, 20:05 uur
Waarschijnlijk zul je ''Amon Tobin'' wel weten te waarderen.
0
Sietse
geplaatst: 1 februari 2005, 00:57 uur
waarom alleen maar idm aanraden is nl. de laatste 3 jaar niet veel goeds meer gebeurd.
Niet te moeilijk, wel erg leuk en net ff anders: dictaphone, denzel + huhn, khonnor en Mokira om eens mee te beginnen.
Niet te moeilijk, wel erg leuk en net ff anders: dictaphone, denzel + huhn, khonnor en Mokira om eens mee te beginnen.
0
geplaatst: 1 februari 2005, 09:20 uur
Sietse: hangt er maar vanaf hoe breed je definitie van IDM is dan.
En zoals Jordy al zei ... maar dit is natuurlijk niet een "noem je favoriete dance"-topic, maar een "goh ik weet inmiddels een beetje wat Jordy wel en niet leuk vindt, en volgens mij past artiest X wel in zijn straatje"
Misschien deze eens proberen Jordy ?
En zoals Jordy al zei ... maar dit is natuurlijk niet een "noem je favoriete dance"-topic, maar een "goh ik weet inmiddels een beetje wat Jordy wel en niet leuk vindt, en volgens mij past artiest X wel in zijn straatje"
Misschien deze eens proberen Jordy ?
0
Sietse
geplaatst: 1 februari 2005, 11:31 uur
dit zijn ook niet mijn favorieten, het zijn gewoon dingen waarvan ik denk dat een breeder publiek het leuk vindt, dan dat het nu gebeurd. Artiesten die te weinig aandacht krijgen.
0
geplaatst: 1 februari 2005, 13:02 uur
0
geplaatst: 2 februari 2005, 22:10 uur
Samples klinken erg interessant, maar heb verder nog niet veel succes met het vinden van de rest. Zeg maar.
0
geplaatst: 2 februari 2005, 23:01 uur
Wishlist functie in slsk gebruiken is de beste optie denk ik 
Zou je graag uit de nood helpen, maar wegens uploadlimieten gaat dat nu jammer genoeg even niet

Zou je graag uit de nood helpen, maar wegens uploadlimieten gaat dat nu jammer genoeg even niet

0
geplaatst: 3 februari 2005, 13:00 uur
Hmn, dan moet ik maar eens op zoek naar een Linux-variant van Soulseek.
Ach het was ook geen warez-request, want dat mag natuurlijk weer niet van die #!@#-mods.
Ach het was ook geen warez-request, want dat mag natuurlijk weer niet van die #!@#-mods.
0
Sietse
geplaatst: 3 februari 2005, 23:42 uur
er is een linux variant van slsk...zelfs twee bij mijn weten...iig nicotine, verder verwijs ik door naar het slsk forum voor meer info.
http://forums.slsknet.org/BB2/
Niet dat ik weet wat dit is hoor...
http://forums.slsknet.org/BB2/
Niet dat ik weet wat dit is hoor...

0
geplaatst: 10 februari 2005, 20:12 uur
18 april 2005: nieuw album Autechre: 'Untilted' (dus niet: 'Untitled')
20 april 2005: Autechre in Eindhoven: http://www.effenaar.nl/index-d...
20 april 2005: Autechre in Eindhoven: http://www.effenaar.nl/index-d...
* denotes required fields.