menu

Genres / Electronic / Psy/Goa Trance

zoeken in:
Alles wat met psychedelica te maken heeft spreekt me erg aan, dus ben ik ook erg benieuwd naar het beste van de Psychedelic/Goa trance. Ik heb de afgelopen tijd wat naar Midimiliz en Infected Mushroom geluisterd en het bevalt me.

Wat moet ik verder zeker eens gaan proberen?

Hallucinogen vind ik persoonlijk de beste psytrance artiest. Lekker psychedelisch en goed luisterbaar met vele lagen in de muziek (word beter naarmate je het meer luistert). GMS vind ik ook wel redelijk, maar daar ken ik niet zo veel van.

Maar ik raad de cd Twisted van Hallucinogen zeer aan, moest je deze nog niet beluisterd hebben.

avatar van orbit
Luister er bijna nooit meer naar, maar Infected Mushroom, Sphongle, Mr Peculiar, Haldolium, Future Prophecy, Dark Soho en Deviant Species hoorden toch zeker wel bij de betere acts Lekkere muziek voor als je in de stemming bent, maar uiteindelijk toch te eentonig om nou vaak thuis te luisteren vind ik.

Thanks, hier kan ik alvast even mee vooruit. Ik denk trouwens dat ook dit muziek is die live het best tot z'n recht komt, lijkt me erg gaaf om een keer mee te maken.

JonnieBrasco
Psytrance aanrader: Cosmosis - Trancendance

Verder wel Hallucinogen, Yahel, 1200 micrograms, Talamasca e.d. geluisterd, maar dat kan er allemaal toch niet echt aan tippen. Shpongle en Infected Mushroom zijn natuurlijk wel toppers.


avatar van mstb
Ik kende goa niet echt, maar dat is veranderd door het goa feestje, met chillout room ( aja hé) en ik moet toegeven dat ik het wel goed vind.

thejazzscène
Gewoon luisteren naar de Goa Trance cd's. Kosten niets in de cd winkel en je leert er een wereld van muziek bij kennen. Vooral Nederlandse artiesten denkik wel.

fastpulseboy
vibrasphere vind ik ook wel prettig

avatar van Devoo
Infected Mushroom luister ik tegenwoordig erg vaak, staat deze week ook op nummer één bij mijn meest geluisterde artiesten op Last.Fm. Geweldige muziek, waar ik zeker nog meer artiesten van ga opzoeken.

avatar van Protonos
dit is toch wel zéér fijne muziek! ik zie mijzelf al op een feestje helemaal losgaan.

avatar van fabblwaps
Ik vind zelf het latere werk van IM erg goed en kan veel van hun eerdere werk ook wel waarderen. Wat andere dingen die ik probeerde vind ik soms toch wel iets te veel gekke geluidjes inzitten. Heeft iemand naast IM wat tips voor wat toegankelijkere psytrance?

Sumulael
Vind het vooral leuke muziek voor op feestjes en festivals. Voornamelijk een underground muziekstijl, de artiesten zijn meestal ook niet zo bekend, op enkele grote namen na. Evenementen (gatherings) gericht op goa/psytrance (maar vaak ook in combinatie met andere muziekstijlen, zoals ambient) hebben een unieke sfeer. Je kunt jezelf lekker verliezen in deze muziek tijdens het dansen, zowel fysiek als mentaal. Ik luister er niet zo vaak naar als ik alleen ben, maar dat heb ik met de meeste dance.

Dit album is lekker geflipt en beukt af en toe goed door:

Psykovsky - Da Budet (2009)

Valt onder de dark psy als ik me niet vergis.


avatar van omarvdv
Heerlijk dit. Was een hele tijd afgestapt van trance, werd saai..
Maar ik ga deze uithoek even lekker uitpluizen.. Astral projection en Juno Reactor smaken in ieder geval naar meer!

bro
YouTube - Rama -Illumination

Zotvette goa track, ik kan onmogelijk stil blijven zitten op dit nummer, het zweet breekt me ter plekke uit! Je zou voor minder zin krijgen om te dansen en feesten. Dat het maar snel vrijdag is!

Ozric Spacefolk
Ik luister de laatste tijd lekker vaak naar mixen van deze gast. En je ontdekt nog eens wat.

YouTube - AuroraX - Bonding Souls (Psybient/Downtempo/Trance Mix)

avatar van Halcyon
Paul Oakenfold heeft in de beginjaren van goa baanbrekend werk verricht met zijn twee mixen: goa mix (uit '93 geloof ik en verkozen tot beste essential mix aller tijden) en "voyage into trance". Misschien dat ik binnenkort nog eens een overzichtje plaats van mijn favoriete goa platen.

Ozric Spacefolk
Ik vind het moeilijk om compilaties te luisteren.

Vroeger op cd en met de discman op zak, ging het allemaal nog wel, maar iTunes en de iPod gooien compilaties allemaal her en der.
Ik heb, met andere woorden, nog niet uitgevonden hoe ik een compilatie goed wegzet en in de juiste volgorde kan beluisteren via de nieuwe media.


Ozric Spacefolk
Ik ben nu met name de psychill aan het ontdekken.

Mooie artiesten in die rustige hoek van de psytrance zijn: Asura, Vibrasphere, Carbon Based Lifeforms, Aes Dana en Solar Fields.

Ook erg mooi, en meer richting Shpongle zijn Entheogenic en Androcell.

avatar van trebremmit


Vandaag ontdekt, staat alleen op een verzamelaar uit 1994. Erg mooi!

avatar van Bill Evans
Bovenstaande psy/goa/whatever kan ik wel waarderen, i.t.t. die snelle, zenuwachtige soort, dat heeft me nooit echt kunnen boeien.

Ik heb wel ooit deze verzamelaar gekocht. Best vaak gedraaid destijds, maar verder niet in de stijl verdiept.

avatar van trebremmit
Ik houd wel van die echte Goa, vroeger vooral met drugs op was dat wel genieten.

Dit vind ik ook een erg lekkere knaller.



avatar van Bill Evans
trebremmit schreef:
Ik houd wel van die echte Goa, vroeger vooral met drugs op was dat wel genieten.


Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ja. Vroeger tenminste..

avatar van Cellulord
trebremmit schreef:
Ik houd wel van die echte Goa, vroeger vooral met drugs op was dat wel genieten.

Ja, vroeger. Nu gebeurt dat nog uiterst zelden

Maar toch liever zonder Goa-Trance. Dit is namelijk een van de weinige stijlen die ik totaal niet apprecieer, ik vind het inspiratie en verrassingsloze muziek.
In de pre-(goa)trance jaren (voor mij 1988-1994) kon je me wel op de Asiaatische standen en feesten uit de bol zien gaan. De muziek was toen ook vrij gevarieerd, house, techno, trance enz... Vanaf '92-'93 begon het er meer een lijn in te komen en plots had je dan Goa-Trance. Het beestje had een naam en de verdere vermarketing bleef niet uit.
Natuurlijk veranderde ook het volk dat naar Goa (en Koh phangan) kwam. Niet meer de rugzak-avontuurier met minimaal budget, maar de 2 weken Club tourist zag je meer en meer op deze plekken. Vooral rond de Kerst/Nieuwjaar periode was het better om die plekken te vermijden. Nu vermeid ik die plekken 99%

Persoonlijk haat ik de uitdrukking "Vroeger was het beter", maar in het geval van Koh phangan kan ik niet anders dan de uitdrukking bevestigen.
Eind jaren 80 leefden we daar met een kleine groep mensen waarvan de meesten nog nooit van House/Techno gehoord hadden. Maar langzaam begon de verzameling cassettes met deze muziek te groeien (+ de toevoer van die kleine "magic papers") en Bob Marley, Doors, Rolling Stones enz... moesten steeds meer en meer speeltijd inleveren op die kleine strandfeestjes.
Het heeft een paar jaar zeeeeeer lekker gelopen, pure bliss. Maar toen kwamen de witte t-shirts, jeansdragende met de portefeuille in de achterzak, bierdrinkende geldrondstrooiende Clubbers, en sinds dien is het bergaf gegaan. Alcohol werd de favoriete drug en de lokaale Thai's ruilden vriendschap voor $$$.
Ben zelf nog blijven hangen tot begin van deze eeuw, maar dan wel in de (pre)jungle, 40 min. van de bewoonde wereld.

Om terug op thema te komen. Ik vind Zen Paradox toch een stuk beter. Zag hem nog ooit live in de Melkweg, lekker analoog knopjes draaien. Ben toen, begin jaren 90 meer in die richting gegaan. Het Nova Zembla Label
waar Zen Paradox op verscheen was een vaste waarde, met echt goede dingen van o.a. Shaolin Wooden Men, Black Lung, Xingu Hill, Starfish Pool enz....

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Track waar Objekt zijn set met Call Super op Dekmantel mee afsloot:


avatar van trebremmit
Klinkt meer als UK hardhouse.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:17 uur

geplaatst: vandaag om 11:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.