menu

Genres / Electronic / Goa trance

zoeken in:
JonnieBrasco
Ik ga regelmatig eens mee naar een technoparty, en vooral exotische Goa trance spreekt mij wel aan. Tegelijk ook fijn om thuis eens te luisteren. Omdat alle electronic op 'electronic' staat op MusicMeter, is het onmogelijk om de Goa-albums eruit te pikken. Zelf heb ik Infected Mushroom, Astrix en Hallucinogen toegevoegd, maar er moet (naast artiesten als Paul Oakenfold en Astral Projection) vast meer zijn, en misschien ook wel beter. (???) Allmusic.com zegt er maar bar-weinig over... Shpongle is trouwens ook erg mooi, maar dat staat alweer met 1 been in het genre wereld-muziek, maar dat mag wat mij betreft ook. Wie heeft kleurrijke tips?

avatar van Onderhond
Op zoek naar Sphyrinx. Heb ooit eens een paar Goa Trance compilaties geluisterd (en bewaard zeg maar), vind het zeker goeie muziek, alleen is het niet direct een flexibel genre. Het klinkt allemaal wel heel gelijkend, dus heb ik het toen daar maar bij gehouden.

Sphyrinx - Screams Of Liberation moet zowat m'n favoriete Goa Trance plaat zijn.

PS: even wijzen op het verschil nog tussen Goa en Goa Trance. De trance variant haalt z'n invloeden echt uit de trance, en klinkt redelijk schel en psychedelisch, waar Goa nogal donker klinkt (type Juno Reactor, maar dan beter).

JonnieBrasco
"Gewone" Goa heeft dus niets met trance te maken? Wat moet ik me er dan bij voorstellen?

Ik ga eens op zoek naar Sphyrinx, bedankt voor de tip.

avatar van Onderhond
Had eigenlijk verwacht dat je Juno Reactor wel zou kennen, maar ook een Astral Projection valt voor mij nog onder "gewone" Goa, al kan je daar wel tot morgen over blijven bikkelen . Probeer die Sphyrinx eens, is het perfecte voorbeeld van wat ik dan Goa Trance noem. Moest je het echt niet vinden, je kan me altijd een PM sturen

JonnieBrasco
Er is inderdaad weinig over te vinden op internet, op google is 1 van de eerste resultaten de dance top-10 van Onderhond in het topic Favoriete Dance/House platen

avatar van Yak
Yak
Goa Trance, bestaat dat nog?

Yak schreef:

Goa Trance, bestaat dat nog?


Haha, precies wat ik dacht toen ik dit topic zag

JonnieBrasco
Monsta Kody schreef:
(quote)


Haha, precies wat ik dacht toen ik dit topic zag

Voor jullie misschien niet meer zo, maar het wordt nog steeds gedraaid en gemaakt.
http://www.musicmeter.nl/?album=18068
http://www.musicmeter.nl/?album=13702
http://www.musicmeter.nl/?album=18075
http://www.musicmeter.nl/?album=18070

avatar van Onderhond
Yak schreef:

Goa Trance, bestaat dat nog?

Hetzelfde vraag ik me steeds af over rock

avatar van Jordy
Dit mag natuurlijk gewoon in de Dance-forumcategorie

Onderhond schreef:
(quote)

Hetzelfde vraag ik me steeds af over rock


Hmm over rock hoor je toch wel iets meer in de media e.d.

avatar van herman
Yak schreef:

Goa Trance, bestaat dat nog?


Volgens mij is het groter dan ooit.

Ik heb wel wat mensen in mijn vriendenkring die zo fanatiek zijn helemaal naar Belgie te karren als daar een leuk goafeestje is. Of naar Portugal, waar van de zomer een heel goafestival was...

JonnieBrasco
Hier in Groningen is er ook genoeg te beleven op Goa gebied. Maar ik weet niet hoe populair het vroeger was, ik kan het dus moeilijk vergelijken...

thejazzscène
Ik fietste deze nacht in volle vaart langs een drukke baan. Alles pikkedonker, oranje lichten die ritmisch langs mij passeerden en dan dit nummer op de achtergrond. Héérlijk gevoel gewoon. Vanwege die 8-beat die vrij soft is maar tevens tempobepalend is. En daarachter die bliepjes die je in volle extase kunnen brengen.
Die melodie op 5 minuten kan me toch steeds doen knikken.

In Scorpion wordt er een heuse combinatie gemaakt tussen Boeddhatrance en akoestische violen.

Jep, goa is toch een heel underground gebeuren. Een luisteraar die niet geïntegreerd is weet van toeten of blazen. Ken ook heel wat volk die de stijl fanatiek volgen. Zij schrijven zich in op allerlei forums waar ze meetings organiseren. Ik dacht dat die stijl niets voorstelde, maar toen ik die mannen hun cd-koffers zag, piepte ik even anders. Maar uiteraard allemaal E-orders.

kunstzinnige aanraders :

alien project:
aztechno dreams
dance or die
don´t worry be groovy!

1200 micrograms : the time machine

astral project : another world

children of the bong

verzamel albums van destination goa zit owk altijd nel wat vredevols tussen^^

space buddha

hallucinogen : the lone deranger

psyside : first contact

skazi : animal

GMS : no rules

Electric universe

peace

Zijn er nog nieuwe pareltjes?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.