menu

Genres / Electronic / MTV's Chill Out Zone

zoeken in:
avatar van herman
Midden jaren '90 zond MTV (toen nog een muziekzender en een goede ook!) op vrijdag en zaterdagnacht Chill Out Zone uit. Hier kwamen vette electronische platen langs. Hier heb ik o.a. FSOL, Aphex Twin, ed. ontdekt.

Nu ontdekte ik net deze website, alwaar veel tracklists te vinden zijn uit deze periode. Echt te gek.

Via YouTube is het nu een makkie om playlists te bouwen en zo het oude MTV te laten herleven. Erg cool om al die oude platen (die ik zonder die playlists niet meer zou kunnen benoemen) terug te zien.

avatar van Yak
Yak
Woo hoo hoo!!!

I want my 1994 MTV...

avatar van andré
Yak schreef:
Woo hoo hoo!!!

I want my 1994 MTV...


Geweldig inderdaad, staan de tracklists van 120 Minutes ook nog ergens?



avatar van herman
Die site is nog een stuk completer zelfs. Wel leuk om te zien hoe oud de aflevering die me het meest is bijgebleven (die met een flink onder invloed zijnde Courtney Love) ongeveer is.

Sietse
120 minutes


Sietse
deze heb ik ooit gezien

Was nl. de eerste (en laatste keer) dat ik de clip van Mercury Rev - Carwash Hair heb gezien, daar was ik heel blij mee, want toen had ik net Mercury Rev leren kennen (via een vriend van mijn broer)

February 14, 1993
Source for this playlist: Marc P.
Guest Host: Robyn Hitchcock

Depeche Mode - I Feel You
Belly - Feed the Tree
King Missile - Detachable Penis
The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey
Soul Asylum - Black Gold
Ministry - Just One Fix
Therapy? - Nausea
Fastbacks - Gone to the Moon
Sugar - If I Can't Change Your Mind
Robyn Hitchcock - Driving Aloud (Radio Storm)
Ultra Vivid Scene - Blood and Thunder
Pooh Sticks - The World is Turning On
Robyn Hitchcock performs The Arms of Love (live acoustic)
Jane's Addiction - Classic Girl
Mercury Rev - Carwash Hair
The The - The Dogs of Lust
Sloan - Underwhelmed
Robyn Hitchcock performs The Yip Song (live acoustic)
Nine Inch Nails - Wish
Blind Melon - I Wonder
4 Non Blondes - What's Up

avatar van T.O.
herman schreef:
Midden jaren '90 zond MTV (toen nog een muziekzender en een goede ook!) op vrijdag en zaterdagnacht Chill Out Zone uit. Hier kwamen vette electronische platen langs. Hier heb ik o.a. FSOL, Aphex Twin, ed. ontdekt.


Ik weet nog wel dat ik met vrienden destijds eens een hele nacht een filmmarathon had gedaan, dat was heel wat in die tijd!

Eenmaal klaar met de films zetten we MTV aan en werden de kroketten gefrituurd. En dan komt er zo'n clip als "Pomme Fritz" van The Orb langs. Of die X-Mix dingen. Dan gaat er wel een wereld voor je open

avatar van Yak
Yak
X-Mix, jaaa! Die waren geweldig!

avatar van deric raven
120 Minutes :super dat die lijst er ook bij zit.

avatar van trebremmit
Ik ben die playlist van Chill Out Zone al jaren wat aan het luisteren maar ik kan 1 track maar niet vinden, en dat is ELECTRIC BOY - Keep On Walking, misschien is het wel verkeerd getypt op die site, dat het net iets anders moet zijn. Weet iemand toevallig of dat nummer wel bestaat en zo ja waar ik het kan vinden?

avatar van trebremmit
Ik ben niet de enige die dat nummer zoekt.
MTV's Chill Out Zone MESSAGE BOARD :: Your threads :: Lost music from Chill Out Zone | Runboard - bmtvschilloutzonemessageboard.runboard.com

Maar goed, ik keek er vaak naar in de 90's en 00's na een avond stappen, heerlijk was dat.
Laatst nog een nummer ontdekt uit dat programma wat echt heerlijk is en wat ik nog niet kende.



avatar van herman
Heb hem toevallig een paar weken terug ook gezocht, maar kon ook niks vinden. Misschien dat het alleen maar een demo is geweest van een bekende van de samenstellers ofzo.

avatar van trebremmit
Zoiets zal het wel zijn inderdaad.

Op de Duitse tv had je toentertijd ook een soort Chill Out maar dan met beelden uit de ruimte.

Aural Float presents Space Night - Best of Earthviews - DVD + Bonus - YouTube

Zijn zelfs nog verzamelaars van uitgebracht.

Space Night Vol. III (1997)

avatar van prca
niets dan goed herinneringen aan The Chill Out Zone, toen vooral verknocht aan FSOL en Finitribe

avatar van starbright boy
Leuk oud topic. Wat was MTV toch een serieus toffe zender toen heel Europa nog hetzelfde kreeg. Het ging stevig bergafwaarts toen ze gingen differentiëren per land. Dat was in 1997.

Zit nu door 120 minutes anno 1994 te bladeren en volgens mij keek ik echt bijna elke week.

avatar van trebremmit
Er staan nu twee afleveringen uit 1997 op youtube.

MTV Chill Out Zone (1997)
MTV Chill out zone 2 (1997)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.