Genres / Electronic / Notes on Breakcore
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2007, 12:07 uur
Notes on Breakcore
Docu over de breakcore scene met zo'n beetje alle belangrijke namen die even hun zegje doen. Beetje jammer dat onze eigen Sickboy niet meedoet, al is de Wood crew wel vertegenwoordigd.
Geen superdocu, maar het geeft wel een mooi beeld van de verschillende visies op het genre. Voor de één leeft het, voor de ander is het al enkele jaren dood. De één ziet het politiek, de ander als feestcultuur.
Leuk ook dat persoonlijke favoriet Xanopticon ff een stukje set kan laten horen, als mist het korte stukje uiteraard wel de impact van een 60 minuten durend bombast.
Verder me wel een beetje geërgerd aan Snares, al klonk zijn set ook erg gaaf. Zijn "breakcore is becoming a product" geneuzel vond ik minder boeiend.
Leuke docu voor mensen die eens wat van het genre willen meepikken. In dat opzicht een goed beginpunt, muziek staat ook hard genoeg om lekker mee te kunnen luisteren.
Docu over de breakcore scene met zo'n beetje alle belangrijke namen die even hun zegje doen. Beetje jammer dat onze eigen Sickboy niet meedoet, al is de Wood crew wel vertegenwoordigd.
Geen superdocu, maar het geeft wel een mooi beeld van de verschillende visies op het genre. Voor de één leeft het, voor de ander is het al enkele jaren dood. De één ziet het politiek, de ander als feestcultuur.
Leuk ook dat persoonlijke favoriet Xanopticon ff een stukje set kan laten horen, als mist het korte stukje uiteraard wel de impact van een 60 minuten durend bombast.
Verder me wel een beetje geërgerd aan Snares, al klonk zijn set ook erg gaaf. Zijn "breakcore is becoming a product" geneuzel vond ik minder boeiend.
Leuke docu voor mensen die eens wat van het genre willen meepikken. In dat opzicht een goed beginpunt, muziek staat ook hard genoeg om lekker mee te kunnen luisteren.
0
geplaatst: 18 mei 2007, 15:59 uur
Ben het voor een deel wel met Snares eens. Breakcore is van een verzamelnaam, een 'non-genre' aldus die Christoph Fringeli, een concept geworden. Muziek waarvan het eens erg onconventionele en onvoorspelbare karakter juist conventioneel en voorspelbaar wordt. Uiteraard niet overal, maar de muziek is duidelijk minder spannend dan een x-aantal jaar geleden. Wat Mike P zegt klopt verder ook wel. Frappante is natuurlijk dat Snares nu net bijdraagt aan die brand-vorming, wat dat betreft kan ik me je (Onderhond) irritaties voorstellen ja 
Leuke docu verder, best cool om die lui eens voor een camera te zien.

Leuke docu verder, best cool om die lui eens voor een camera te zien.
0
geplaatst: 18 mei 2007, 16:01 uur
Ik ben het ook niet oneens met het hele "brand" gebeuren, ik stoorde me meer aan de houding van Snares die leek uit te gaan van "oei oei, is het niet te groot geworden, ben ik nog wel underground genoeg". Hou er niet van wanneer het niet meer over de muziek gaat maar de scene eromheen.
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 18 augustus 2007, 19:28 uur
Onderhond schreef:
Ik ben het ook niet oneens met het hele "brand" gebeuren, ik stoorde me meer aan de houding van Snares die leek uit te gaan van "oei oei, is het niet te groot geworden, ben ik nog wel underground genoeg". Hou er niet van wanneer het niet meer over de muziek gaat maar de scene eromheen.
hoe sta je dan tegenover de muziek die tegenwoordig uitkomt ik de breakcorescene? Zijn er nog veel releases die je echt boeien, die grenzen doorbreken.Ik ben het ook niet oneens met het hele "brand" gebeuren, ik stoorde me meer aan de houding van Snares die leek uit te gaan van "oei oei, is het niet te groot geworden, ben ik nog wel underground genoeg". Hou er niet van wanneer het niet meer over de muziek gaat maar de scene eromheen.
Ik ben het wel met hem eens. Het feit dat er mensen zijn die een breakcore track maken( of breakcore als genre / muzieksoort zien) is al een verloochening van de eigenlijke betekenis van de oorspronkelijke attitude. Breakcore is volgens mij alleen maar per negatie te definieren, namelijk als anti-. Waarvan de uiteindelijke consequentie is dat het zichzelf vernietigd. (een merkwaardige lus)Daarom heeft Mike P. ook volledig gelijk. Breakcore is dood, het is nu Breakcore geworden. Een geaccepteerde muzieksoort, een genre, het is geevolueerd naar iets anders.
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 20 augustus 2007, 22:31 uur
Ga dan de documentaire maar eens bekijken...:)
0
thejazzscène
geplaatst: 12 november 2007, 20:24 uur
Otto Von Schirach heeft een nummer genaamd "Tea Bagging The Dead" staat op www.myspace.com/ottovonschirach. Dit is tamelijk breakcore-achtig. Live gezien, echt werkelijk verschrikkelijk (omdat zijn muziek vooral experimenteel is, eigenlijk niet echt pure breakcore). Hij stond er op het podium met een star wars pak van Darth Vader en zat hij met popjes te spelen enzo. Echt compleet fout. Maar ik heb dit nummer wel gehoord. Dat was dan ook het enige vette in zijn act. Pompende doordringende en slijmerige beats.
Goed bij het ontbijt.
Goed bij het ontbijt.
* denotes required fields.