Genres / Electronic / Venetian Snares - Moonglow 7"
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2005, 13:25 uur
Ik heb een vraagje over deze release van VS. Op This Bitter Earth heb je op een gegeven moment een melodietje. Dat komt me erg bekend voor maar ik kan maar niet zekerheid krijgen waar het vandaan komt. Iemand hier een idee?
Moonglow zou trouwens een 4,5 krijgen als ie op deze site zou mogen. Vooral This Bitter Earth vind ik een prachtig nummer. Heerlijk jazzy weer en er worden erg mooie samples gebruikt. Moonglow is net iets minder maar nog steeds een erg mooi nummer.
Ps: dance hier ook maar even in electronic veranderen?
Moonglow zou trouwens een 4,5 krijgen als ie op deze site zou mogen. Vooral This Bitter Earth vind ik een prachtig nummer. Heerlijk jazzy weer en er worden erg mooie samples gebruikt. Moonglow is net iets minder maar nog steeds een erg mooi nummer.
Ps: dance hier ook maar even in electronic veranderen?
0
geplaatst: 24 februari 2005, 14:54 uur
Wat voor een Electronic is Venatian Snares? ik kom er niet echt uit bij de albums zelf. Is dit dance?, of gaat dit meer de Conjure One/Delerium kant op?(ook leuk
)(of komt het helemaal niet in de buurt van dit al?).
Ik vind dat genre " electronic" toch wel lastig
Alvast bedankt.
)(of komt het helemaal niet in de buurt van dit al?).Ik vind dat genre " electronic" toch wel lastig

Alvast bedankt.
0
geplaatst: 24 februari 2005, 15:04 uur
Breakcore. Hectische, stevig ratelende hardcore maw ... met daarbij dikwijls klassieke of jazz invloeden.
Van wat ik me nog van je muzieksmaak herinner jassonn, niet direct iets voor jou
.
Van wat ik me nog van je muzieksmaak herinner jassonn, niet direct iets voor jou
.
0
geplaatst: 24 februari 2005, 15:14 uur
Ik ben me aan het heroriënteren, dus je weet maar nooit 
Ik wil trouwens ook wat meer van Sulphuric Saliva horen. " Overload" die ik destijds van jou gekregen heb vind ik echt fantastisch en staat standaard op mijn mp3 speler. Kun je hun albums ook in de "gewone" platenzaak kopen?

Ik wil trouwens ook wat meer van Sulphuric Saliva horen. " Overload" die ik destijds van jou gekregen heb vind ik echt fantastisch en staat standaard op mijn mp3 speler. Kun je hun albums ook in de "gewone" platenzaak kopen?
0
geplaatst: 24 februari 2005, 15:17 uur
ik heb geprobeerd deze EP aan de site toe te voegen, maar dat werd helaas niet geaccepteerd. Deze 2 tracks zijn veel rustiger dan het gemiddelde snares werk en zéér de moeite waard.
Boordappel, volgens mij gebruikt ie bij dat nummers samples uit de film Edward Scissorhands, misschien dat je 't daarvan kent?
Boordappel, volgens mij gebruikt ie bij dat nummers samples uit de film Edward Scissorhands, misschien dat je 't daarvan kent?
0
geplaatst: 24 februari 2005, 15:19 uur
ook de Badminton EP is een aanrader als je houdt van deze snares tracks
0
geplaatst: 24 februari 2005, 15:31 uur
Aurum schreef:
Ja daar zat ik ook aan te denken maar die DVD heb ik thuis en daar komt het volgens mij niet uit. Misschien een andere Elfman score, want zo klinkt het wel? The Land before Time schoot ook al door mn hoofd.
En Badminton is inderdaad ook erg fijn
.
0
geplaatst: 25 februari 2005, 15:57 uur
Onderhond schreef:
Breakcore. Hectische, stevig ratelende hardcore maw ... met daarbij dikwijls klassieke of jazz invloeden.
.
.Inmiddels een paar nummers beluisterd en het is inderdaad niet echt mijn ding

0
geplaatst: 25 februari 2005, 17:31 uur
Maar ondertussen kan niemand nog met zekerheid zeggen waar die sample vandaan komt
.
.
0
geplaatst: 9 december 2006, 15:07 uur
BoordAppel schreef:
Maar ondertussen kan niemand nog met zekerheid zeggen waar die sample vandaan komt
.
.Beste BoordAppel,
Mijn reactie komt rijkelijk laat (we zijn ondertussen bijna 2007) maar omdat ik dit (moonglow/this bitter earth) zo'n prachtige Venetian Snares release vind wilde ik toch even antwoorden.
Het probleem is dat ik niet echt zeker weet welk stukje uit 'This Bitter Earth' je juist bedoelt. Wel weet ik dat er een melodietje in voorkomt, gespeeld door violen en cello. Misschien is dit wat je bedoelt? Dat stukje is een sample uit een strijkkwartet van Franz Schrt (1797-1828): Het strijkkwartet Nr. 14 in D minor, getiteld 'Der Tod un das Mädchen' ('De Dood en het meisje').
Maar ik ben dus niet zeker of je dit stukje bedoelt. Hoe dan ook: ik ben steeds bereid om het hierover nog te hebben. Ik kan je eventueel ook een sampeltje doormailen ofzo. Je ziet maar.
Hartelijk,
Gino
* denotes required fields.