MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Onderhond's Onoverkomelijke 975

zoeken in:
Wie mijn muziekescapades een beetje volgt (of het last.fm topic) weet dat ik een dik jaar geleden begonnen ben met het alfabetisch doorkruisen van mijn playlist. Al bij al waren dat zo'n 13500 tracks.

Heb enkel thuis de moeite genomen om dit "project" tot een goed einde te brengen. Nieuwe albums en muziek heb ik nog steeds op m'n iPod kunnen luisteren en ook op het werk had ik daarnaast nog een hoop muziek opstaan.

Zo'n typisch iets waar je enkel aan kan beginnen als je totaal geen besef hebt van de uiteindelijk duur, hoewel er nog een tweede motivatie was. Het leek mij erg leuk een soort van persoonlijke "best off" uit m'n hele playlist te halen, vooral omdat er met wild op losluisteren en downloaden nog wel eens wat tussen de mazen van het net wil schieten.

Het resultaat is een playlist van 975 tracks. Ik heb hier ooit al eens een lijstje van 100 tracks geplaatst, maar die lijst was met andere intenties opgesteld (was meer een trip door mijn favoriete electronisch genres). Deze lijst is leuke, goeie, mooie, foute, melige en andere zooi door elkaar, waarbij de enige overeenkomst is dat het om muziek gaat die ik op eender welk van de dag kan opzetten (waarmee er verder geen enkel genre uitgesloten werd).

Ik plaats maar even een link naar het lijstje. 't Is niet meteen een lijstje vol persoonlijke aanraders aangezien er ook een hoop tussenzit dat "not done" is, maar voor liefhebbers vallen er vast wel enkele tips te rapen. Al is het maar om bepaalde tracks van een artiest te vinden als inleiding.

Het lijstje.

Ondertussen kijk ik weer uit om mijn muziekbibliotheek verder uit te breiden en me weer te richten op het vinden van nieuwe muziek. 't was in ieder geval even wennen, om na een jaar weer de vrijheid te hebben een album te kiezen om op te zetten.

Wat een karwei zeg! Ik zit er ook wel 's aan te denken zoiets te doen (ook om te kijken welke muziek ik eigenlijk 's weg moet gooien), maar het lijkt me onbegonnen werken eigenlijk.

Leuk lijstje Er zitten zeker een paar vreemde keuzes in, maar dat maakt het ook wel herkenbaar. Iedereen heeft wel een paar 'foute' nummers die die stiekem leuk vindt.

Ik zal binnenkort het lijstje even goed langslopen en dan de interessante onbekende dingen een luisterbeurt geven.

Tof!, van de namen die bij mij wel een klein lichtje doen branden zal ik gelijk je keuzes opzoeken.

Yak
Inderdaad een flink karwei! Maar de grote vraag: waarom niet nog 25 erbij en een lijst maken van een mooie ronde 1000?

De playlist stopt hier uiteraard niet. Het idee is om telkens een album "geklasseerd" wordt de waardige tracks bij de playlist te voegen. Die 1000 worden zeker gehaald, alleen kwam er nu net een playlist van 975 tracks uit na het doorlopen van m'n allesomvattende playlist. Om er dan snel nog 25 bij te gooien om een rond getal te krijgen vond ik een beetje flauw

torrent?

KampF schreef:
torrent?

Als Belg zijnde is dat jammer genoeg nog geen optie. Daar zitten down/uploadlimieten voor iets tussen.

Heb je deze lijst nog ergens rondslingeren, OH? Ben er uiterst benieuwd naar.

Het 975 lijstje heb ik niet meer, maar de playlist is ondertussen wel aangedikt tot een 1100 tal. Zal vanavond eens kijken of ik hem nog een keer naar een txt-lijstje kan omzetten

Dank! Daar zou ik ontzettend veel tips uit moeten kunnen filteren.

Aandringen is mijn ding niet zo, maar in de hoop dat je bent vergeten om de lijst om te zetten en/of te plaatsen zal ik het topic maar weeral je updates in schoppen.

(en excuus voor het opbrengen indien je andere redenen zou hebben)

Hmm, ik ben ook best wel benieuwd.

Beter laat dan nooit (al is dit wel een beschamend lange periode natuurlijk)

Ondertussen zo'n 1220+ nummers. Smaak is wel wat gewijzigd en moest ik nu opnieuw beginnen zouden er wel wat tracks wegvallen, maar soit ...

Het lijstje

x 1000

De electronic-liefhebbers op MusicMeter zijn je eeuwig dankbaar!

Zeker een straf lijstje!

Ponty Mython
Ik moest twee keer kijken, maar wat doet Avril Lavigne op die lijst??

Er staan nog wel een paar popnummers in. 't Is een ongefilterde lijst verder, gewoon alles wat ik om welke reden dan ook graag voorbij hoor komen

Gast
geplaatst: vandaag om 00:50 uur

geplaatst: vandaag om 00:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.