MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Hulp nodig...

zoeken in:
Na in verschillende rock-bandjes gespeeld te hebben wil ik me eigenlijk gaan wanen in de dance muziek (Justice, MSTRKRFT, Daft Punk). Ik ben hier vrij nieuw in en vraag me af welke apparatuur ik zou moeten aanschaffen en welk programma je het best kan gebruiken.
Alvast bedankt!

Ik zou gewoon beginnen met Fruity Loops. Ik weet dat er heel veel tegenstanders zijn van het programma, maar ik kan er veel creativiteit in kwijt. Je moet gewoon synths donwloaden en samplen en samples bewerken.

Sietse
reason is een goed alternatief, maar als je het echt wat beter wil gaan aanpakken kun je beter gaan werken met sequencers zoals cubase en als instrumenten dingen zoals Reaktor enzo...maar dat is moeilijke shit.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Ableton Live! Met Ableton kun je samples arrangeren op een manier waardoor je pc als een instrument aanvoelt.

mat
Garage Band indien je een Mac hebt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.