Genres / Electronic / Brooklyn's avonturen in technoland
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 14:52 uur
Ik moest afgelopen zaterdag van 23.00 - 00.00 openen op No Surrender, een technofeest in de poema. De organisator van het geheel is een goede vriend van me die het een goed idee vond het eerste te openen met emotionele ambient/electronica. Dit was op een eerder feest georganiseerd door hem al eerder een succes, met een andere DJ. Die DJ (Freek Fabricius) kon niet, waardoor ik als tweede keus mocht opdraven
Het was niet heel vol het eerste uur, maar ik heb lekker mijn ding kunnen doen. Doel was wat vager/atmosferischer te starten, om na verloop emotioneler en ritmischer door te trekken. Laat ik dat (hard)technopubliek eens opvoeden dacht ik...
tracklist:
1. Aphex Twin – I
2. Octex – Intex
3. Biosphere – Sphere From No Form
4. Autechre - Kalptol Introl
5. Secede – Say I Said So
6. Anthony Rother – Biomechanik
7. Boc Scadet - Lumen
8. Gimmik – Wavefiles
9. Gridlock - ALD 319
10. The Architect – St Vodka (mother russia)
11. Biosphere – The Things I Tell You
12. Gimmik – Le Ciel
13. Max Berlin – Elle Et Moi (Joakim remix)
Ik schrok wel een beetje van de DJ na me (Anouska), die meteen met een heel hoog tempo doorging. Maargoed, die techno daar was verder mijn ding niet. Ik heb genoten van de set. Download link volgt, ik hoop dat de opname goed is gegaan... had wat probleempjes met de gain...
Het was niet heel vol het eerste uur, maar ik heb lekker mijn ding kunnen doen. Doel was wat vager/atmosferischer te starten, om na verloop emotioneler en ritmischer door te trekken. Laat ik dat (hard)technopubliek eens opvoeden dacht ik...tracklist:
1. Aphex Twin – I
2. Octex – Intex
3. Biosphere – Sphere From No Form
4. Autechre - Kalptol Introl
5. Secede – Say I Said So
6. Anthony Rother – Biomechanik
7. Boc Scadet - Lumen
8. Gimmik – Wavefiles
9. Gridlock - ALD 319
10. The Architect – St Vodka (mother russia)
11. Biosphere – The Things I Tell You
12. Gimmik – Le Ciel
13. Max Berlin – Elle Et Moi (Joakim remix)
Ik schrok wel een beetje van de DJ na me (Anouska), die meteen met een heel hoog tempo doorging. Maargoed, die techno daar was verder mijn ding niet. Ik heb genoten van de set. Download link volgt, ik hoop dat de opname goed is gegaan... had wat probleempjes met de gain...
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 15:07 uur
Ziet er erg tof uit, al ken ik het meerendeel van de nummers niet echt. Ik ben dan ook wel benieuwd naar de downloadlink. 
Wel erg leuk zoiets, zeker als je helemaal je eigen ding kan doen.

Wel erg leuk zoiets, zeker als je helemaal je eigen ding kan doen.
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 13:29 uur
Heel cool,ziet er in het begin atmosferisch uit inderdaad. En die boc scadet track ertussen is grappig om te zien voor mij, past erg bij Kalpol Introl.
Alleen welk nummer van Aphex Twin opende je mee?
Alleen welk nummer van Aphex Twin opende je mee?
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 15:06 uur
I - die track van 1:27 op SAW deel 1
Die Boc Scadet kwam rechtstreeks van jou idd 
Die Boc Scadet kwam rechtstreeks van jou idd 
0
Woutt
geplaatst: 1 september 2007, 03:03 uur
Ziet er interessant, is er inmiddels al een downloadlink? 

0
geplaatst: 1 september 2007, 19:50 uur
Hij komt eraan. De 'artiesten' moeten eerst hun goedkeuring geven, dan pas komt ie op het net 

0
thejazzscène
geplaatst: 12 november 2007, 20:42 uur
Ja, erg leuk dat je eens iets wat meer richting electronic kan gaan. Dat laatste nummer is van Any way de wind waait niet?
Ik hoop dat er binnekort een moment komt dat ik pure robotic elektro kan draaien. Elektro à la Drexciya, dopplereffekt, luke eargoglle met Den Haaghse invloeden via I-F' Viewlexx met hier en daar een erg dark stuk tussen waar niet op gedanst wordt. Wil je je publiek wakker schudden met een oorverdovend geluid en er is er geen ander: begin dan met Prelude to destruction van Hadamard. Iedereen die er niet moet zijn gaat weg.
Ik hoop dat er binnekort een moment komt dat ik pure robotic elektro kan draaien. Elektro à la Drexciya, dopplereffekt, luke eargoglle met Den Haaghse invloeden via I-F' Viewlexx met hier en daar een erg dark stuk tussen waar niet op gedanst wordt. Wil je je publiek wakker schudden met een oorverdovend geluid en er is er geen ander: begin dan met Prelude to destruction van Hadamard. Iedereen die er niet moet zijn gaat weg.
0
geplaatst: 12 november 2007, 22:16 uur
0
thejazzscène
geplaatst: 12 november 2007, 23:17 uur
Ja, tis een grave remix. Ik denk dat ik hem al meermaals gehoord heb. Echte chicago house met een mooie baslijn op de achtergrond. Verscheen op een belgisch label blijkbaar. Kosten de platen ervan veel want ik zie hier voor een plaat van elle et moi 75 euro. Een beetje een zot bedrag misschien één van de orginelen.
0
geplaatst: 22 november 2007, 13:18 uur
Als je het niet zelf doet moet je ervan uit gaan dan het niet goed gaat zeg ik wel eens tegen mezelf
De eerste paar uur aan mixes zijn mislukt, dus ook de mijne. Ik probeer op termijn een mix in deze stijl te maken, alleen qua opnameapparatuur gaat het nog wat lastig. Wordt vervolgd hoop ik.
De eerste paar uur aan mixes zijn mislukt, dus ook de mijne. Ik probeer op termijn een mix in deze stijl te maken, alleen qua opnameapparatuur gaat het nog wat lastig. Wordt vervolgd hoop ik.
0
thejazzscène
geplaatst: 22 november 2007, 18:43 uur
Wat kan je eigenlijk best gebruiken om een set op te nemen? Ik heb eigenlijk geen idee hoe je zoiets opneemt (met speciale software ofzo?). Ik ben nog niet verder geraakt dan het opnemen op Oldskool cassettes.
0
_2M
geplaatst: 22 november 2007, 22:09 uur
Gaat heel simpel met bijvoorbeeld Audacity (http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/)
0
thejazzscène
geplaatst: 22 november 2007, 22:27 uur
Ah, ok. Wist niet dat het zo gemakkelijk kon. Bedankt voor de link.
* denotes required fields.