MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Goede mix(cd's)

zoeken in:
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar goede mix(cd's).
Gewoon even twee nummers aan elkaar mixen vind ik niet zo bijzonder, ik hou ervan als het echt als één geheel klinkt.
Mijn muzieksmaak is redelijk breedt dus gerne maakt niet uit.
Een mixcd die ik nu ontzettend goed vind is "Boogy Bytes 1" gemixt door Kiki.

Wat zouden jullie me aanraden?

James Holden - At the Controls (wat diepere techno/electronic)
Jacques Lu Cont - Fabric.07 (veel electro(-pop))
Ellen Allien - My Parade (techno)
Tiefschwarz - Misch Masch (electro/techno)

En ik ben benieuwd naar de andere tips die hier voorbij gaan komen.
Die plaat van Kiki is in ieder geval briljant.

A Bugged Out Mix By Erol Alkan
En dan heb je ook nog Dr. Lektroluv.

Yak
Lady Aïda - Doppler F-Act

Blijft één van mijn favorieten, volgens mij staat 'ie nog niet eens op MuMe.

Kijk..hier kan ik wat mee
James Holden & Ellen Allien vind ik allebei erg goed, Dr. Lektroluv heb ik volgens mij nog wel wat van liggen.
Ik zal eens kijken, een andere mix die ik eigenlijk nu pas tegenkom is: Magda - She's A Dancing Machine, nog niet echt aandachtig beluisterd maar klinkt wel lekker.

Ik zal 's op zoek gaan naar die mix van Magda.

Die mixCD van Erol Alkan is ook erg goed (cd1 dan), maar hij heeft nog veel betere mixen gemaakt die niet officieel zijn uitgebracht. Bv. zijn mixen voor BBC radio.

En in het algemeen zou je ook kunnen zoeken naar sommige Essential Mixes (die van Trentemoller van afgelopen jaar is bv. behoorlijk goed).

@Yak:
Klopt. Ik heb even gezocht, maar er is zo 1-2-3 ook geen goede hoes van te vinden. Beter dan het te kleine plaatje op discogs wordt het niet.

Ik heb al aan wat van de sets kunne komen, dus ik ben wel even zoet. Ik zag ook dat er al een ander topic is voor sets, ik gebruik natuurlijk niet even de zoekfunctie

Woutt
James Holden - Balance 005 is wel essentieel, wordt dan ook beschouwd als één van de beste in zijn soort

Andere goede mixcd's zijn:

Hernán Cattáneo - Renaissance: The Master Series
Sasha - Fundacion
James Zabiela - Utilities

Mooie sets zijn:

Sasha - Live at Maida Vale (22-05-2005)

en

Gabriel & Dresden - Live at Melomania Deluxe (11-04-2005)

De essentail mixes van Trentemoller en James Holden zijn erg goed, Dr. Lektroluv valt me een beetje tegen, misschien heb ik de verkeerde sets maar voor zo'n grote naam valt het me toch een beetje tegen.

En heeft iemand een idee waar ik aan een goede versie van Boogy Bytes 1 kan komen? Die van mij kraakt op een paar momenten, andere torrents kan ik niet vinden en op online winkels (bol.com, ebay, frs) hebben ze hem ook niet. Om hem nou van amazone af te halen vind ik een beetje overdreven, er moet toch wel een plekje zijn in Nederland waar je hem kan bestellen?

Ik heb hem bij Sounds in Venlo gekocht. Maar da's al een goed jaar geleden.

Wellicht vind elcheapo.nl hem? Zo zeldzaam is ie toch ook niet, lijkt me.

Joyrex
Een schoolvoorbeeld van mixen biedt de Haagse electro-goeroe I-F met zijn cd 'Mixed Up In The Hague Volume 1'. Italo en early electro aan elkaar gemixt op onovertroffen wijze.

cd2 van sound of the fourth season van Sven Väth, erg emotioneel.

closer to the edit, Richie Hawtin

Pascal F.E.O.S. - Rize & Fall

Dave Clarke - World Service

Richie Hawtin - DE9 Transitions
iets van 200 tracks samengevoegd tot 1 grote minimal techno ervaring
zie http://www.discogs.com/release/554040

de twee andere in de DE9 series zijn ook tof

Ik koop al een tijdje geen mix-cd's meer, dus hier een aantal 'oudjes' die naar mijn mening de tands des tijds aardig hebben weerstaan;

Laboratoire Mix door Laurent Garnier (ff een lesje in de historie van techno/house)
X-Mix: Electronic Storm door Mr. C (van stevige techno naar diepe shit tot drum&bass)
Profounds Sounds 1&2 door Josh Wink (minimal techno)
DJ Kicks door Playgroup (electro)
Sci.Fi.Hi.Fi. Vol. 2 door Luciano (diepe minimal)
Back to Mine door Groove Armada (ideaal zomerse plaatje)

Dr.Lektroluv @ Werchter gewoon zaligg.
Van den intro tot het einde gewoon gaan.
Op zijn album 007 staan ook zalige nummerkes zoals German Bodymachine.

Mijn favoriete mix-cd bevat ook drum&bass, namelijk de tweede cd van LTJ Bukem - Logical Progression. Prachtig!

DJ Kicks - Erlend Oye (oftewel, hoe een niet-dj zonder mix-skills een van de leukste mixalbums aller tijden wist te maken)

DJ Rolando - The Aztec Mystic Mix (een van de beste detroit techno dj's mixed vnl. klassieke underground resistance releases aan malkander)

Juan Atkins - Timeless (zoals de naam het al zegt, een mix met alleen maar detroit techno klassiekers van een van de grondleggers van het genre. Uiteraard veel platen van de vele aliases van Juan himself)

Miss Kittin - A Bugged Out Mix (Miss Herve bewijst eens te meer dat ze betere mixalbums fabriceert dan albums met eigen werk. Dubbelmixalbum met een "nacht" en een "dag" mix is een niet vaak voorkomende maar uitstekende keus)

Morgan Geist - Unclassics (Uitstekende mix van ietwat foute en vergeten jaren 80 underground "disco" platen. Ietwat vergelijkbaar met Mixed Up in The Hague van I-F maar dan wat minder hip)

Prins Thomas - Cosmo Galactic Prison (Veruit het beste mixalbum [2cd] van 2007, onnavolgbaar, perfect geheel en haast krankzinnig in z'n plaatkeuze. Denk vooral aan disco, space, kraut en dan zowel van vroeger als van nu)

Superpitcher - Today (M'n favoriete "minimal" techno mix, niet zo abstract en klinisch als de eerder genoemde Hawtin mix, met name Kompakt releases. Maar dat zal geen verrassing zijn lijkt me)

Swayzak - Groovetechnology V1.3 (Vnl. tech-house en minimal, meeste platen van Duitsche origine dus dat is altijd wel ok. Van Berlijn naar Keulen en weer terug. Anders gezegd, Basic Channel, Kompakt en Bpitch)

GrafGantz schreef:
DJ Kicks - Erlend Oye (oftewel, hoe een niet-dj zonder mix-skills een van de leukste mixalbums aller tijden wist te maken)

Hij heeft het dan zelf ook niet gemixt

Ietwat vergelijkbaar met Mixed Up in The Hague van I-F

Die mag zelf ook niet ontbreken in dit topic natuurlijk!

Oja, die van Erlend Oye mag niet ontbreken inderdaad.

Ik vind zelf 'Henrik Schwarz - Live' ook erg goed. Diepgaand en meeslepend. Mooie platenkeuze ook met allerlei deephouse-toppers en wat vleugjes jazz en soul.

En weer iets totaal anders als Liam Howlett's Dirtchamber Sessions vind ik ook erg leuk. Elke zomer komt die wel een paar keer langs.

T.O. schreef:
Die mag zelf ook niet ontbreken in dit topic natuurlijk!

Inderdaad, maar die was eerder al genoemd dus heb ik achterwege gelaten.

En over elke zomer wel een keertje langskomen gesproken:

Ellen Allien - Flieg Mit Ellen Allien

Vaste prik als ik 's zomers naar het strand ga of als het gewoon stralend warm weer is. Misschien wel m'n opeennafavoriete mix cd, na Mixed Up in The Hague uiteraard

Door die plaat heb ik Swayzak ontdekt volgens mij.

Veel mix cd's die voor de club http://www.fabriclondon.com/
worden gemaakt zijn wel aan te raden!

Ellen Allien
Ricardo Villalobos

bijv. Ik zal er vast een paar over het hoofd zien.

Je moet echt die andere van Ellen Allien 's luisteren. Zijn veel beter...

Ja, zowel Flieg mit... als de Weissmix zijn vele malen beter dan die Fabric Mix. Evenals My Parade trouwens. Opvallend is wel dat als ik alle Ellen Allien mixalbums rangschik ik niet anders kan concluderen dat ze me steeds minder zijn gaan bevallen. Of ze blijven van een constant niveau maar ben ik het die verwend en verveeld geraakt is

KampF schreef:
Ik zal er vast een paar over het hoofd zien.[/i]

Deze bijvoorbeeld: Cut Copy - Fabriclive. 29

GrafGantz schreef:
Swayzak - Groovetechnology V1.3 (Vnl. tech-house en minimal, meeste platen van Duitsche origine dus dat is altijd wel ok. Van Berlijn naar Keulen en weer terug. Anders gezegd, Basic Channel, Kompakt en Bpitch)

Ja! deze was ik bijna alweer vergeten, terwijl hij mij toch veel dingen heeft leren ontdekken: Herbert, Basic Channel, Ellen Allien, Ricardo Villalobos, Convextion, Michael Mayer, Luomo, voor deze CD kende ik ze nauwelijks maar daarna des te beter. Een blauwdruk van hoe techno er vanaf 2002 tot nu (?) uitziet/zag.

Uit dezelfde tijd maar een andere hoek is de DJ-Kicks van Tiga, een lekkere feestmix (die mij 2raumwohnung en DFA deed ontdekken). De DJ-Kicks van Henryk Schwarz is ook de moeite waard.

thejazzscène
Bwa, die Henrik Schwarz vind ik niet echt de moeite en die Erland Oye ook niet. Die Dj Kicks cd's vind ik algemeen niet op en top. Er zitten vaak leuke nummers tussen daar niet van maar ook veel minpunten. Cj Bollands & The Glimmers Dj Kicks albums vind ik dan al beter.
Als ik iets aanraden mag:
Fuse Presents Technasia
Gek en strak in alle opzichten.

http://www.minimalmusic.org/blog/?p=223

Fijnmixcd-tje en hier als promo luisterbaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:49 uur

geplaatst: vandaag om 20:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.