menu

Genres / Electronic / Ed Banger Records

zoeken in:
ED BANGER RECORDS

Speciale edits, remixen, releases, edit je Ed Banger nieuwtjes hier!

- Uffie & Feadz
- Justice
- Crazy Baldhead
- Busy P
- Mr. Oizo
- Dj Mehdi
- SebastiAn
- So Me

Het is Krazy Baldhead, volgens mij.

Verder een heel tof label, al volg ik het niet zo nauwgezet dat ik wekelijks de nieuwe releases check.

Er zitten aardige dingen tussen ja, maar vind het label wel erg overhyped.

De hele vibe die om Ed Banger vind ik erg tof. Dat de muziek af en toe niet zo heel veel om het lijf heeft, maakt me dan niet zoveel uit

Jouw mening geldt voor meer dan de helft van de Ed Banger fans vrees ik

Daarom denk ik ook dat het label over een jaartje of zo is doodgebloed qua media-aandacht. Of het Uffie-album moet dermate succesvol zijn...

Justice vindt ik het beste van Ed Banger, en heb sinds kort EP 'Ross Ross Ross' van SebastiAn, maar ik moet zeggen dat ik dat niet tof vindt. Hij maakt zijn nummers te rommelig, ik heb zelfs paar keer gedacht dat mijn computer uitviel omdat ik dacht dat het nummer vastliep

Maar het nummer Dolami van hem vindt ik dan wel weer heel tof

Ik vind Ed Banger wel een erg tof label hoor en idd ook door hele vibe eromheen, ach en die hele media-aandacht valt hier in nederland wel mee
(Pas na lowlands hoor ik soms mensen om me heen die justice van naam herkennen )

Justice, SebastiAn, Mr. oizo en mehdi zijn allemaal erg goed te pruimen

Die hype valt hier heel erg mee. Hoogstens in de muziekbladen, die van iedere hippe scheet sowieso een olifant-met-new-rave-shirt maken, en onder de electrokids misschien.

Justice vind ik erg leuk, zeker live komt het helemaal tot z'n recht. Verder boeien de releases me niet zo. Met zo'n Uffie kan ik werkelijk waar helemaal niks. Muzikaal gezien ook niet, trouwens.

_2M
Zongamin - Bongo Song vond ik wel een leuke release. Verder volg ik het niet zo.

tnf
Ondanks dat de Ed Banger-hype een paar leuke nummers heeft opgeleverd heb ik liever de 'oude' Franse dance-generatie. Er zat/zit naar mij idee wat meer gevoel in Air, Etienne De Crecy en vele andere Super Discount / Sourcelab-achtige artiesten.

Wat betreft Ed Banger-muziek (en in hun kielzog MSTRKRFT, Simian Mobile Disco en Digitalism) is het een beetje zoals ze bij Idols weleens tegen kandidaten zeggen: 'Ik hoor dat het kwaliteit heeft maar het komt niet bij me aan.' Een paar uitschieters daargelaten.

Ja, ik ben het compleet met je eens. Ik denk dat Ed Banger ook voornamelijk aanslaat bij een jongere generatie.

T.O. schreef:
Ja, ik ben het compleet met je eens. Ik denk dat Ed Banger ook voornamelijk aanslaat bij een jongere generatie.

Is dat erg ?

Is het al bekend wanneer Uffies album komt?

Freekje schreef:
Is dat erg ?

Nee

Vindt ik tog dat Mr Oizo
een beetje achter wordt gehouden terwijl die verdomd goed kan draaien.

Mr. Oizo doet daar zelf aan mee door verstek te laten gaan op feestjes.

http://www.youtube.com/watch?v=cv8gXIVon7E

Mooi interview met Busy P

http://www.youtube.com/watch?v=DG-7XURRCJs

Mooi interview met Justice en Busy P

Normaal zou ik een 10 jaar oud draadje niet omhoog schoppen, maar dit is toch wel fenomenaal!

Ed Banger brought in their 15th anniversary with style recently, hosting a lavish orchestral concert with musical arrangements from classic Justice, DJ Mehdi, and SebastiAn songs. The evening took place at the Le Grand Rex in Paris as the 70-piece Orchestre Lamoureux performed heavenly renditions of the timeless dance records. Ed Banger records was founded March of 2003, in Montmarte, just north of Paris.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=K62m-GvKIFs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:13 uur

geplaatst: vandaag om 05:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.