MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Entity netlabel

zoeken in:
Aangezien het vandaag mijn "zet Entity even in de spotlight" dag is, ook hier maar even een topic openen.

Volg het label nu al enkele jaren en wat experimentele electronische muziek betreft blijft het gewoon een toplabel. Van de 50 releases (47 gratis te downloaden en 3 bij kleine donatie) zitten er slecht enkele mindere bij, de rest is pure kwaliteit.

De stijl varieert van duistere ambient tot chaotische breakcore, dus een beetje affectie met het genre is eigenlijk wel vereist.

Zaken als 7E Phalanx, Idle Sunder en Kaebin Yield zijn absolute aanraders. En gratis dus.

http://www.entity.be/entity

Heb ze ook op nog op http://www.onderhond.com/blog/onderhond/entity-netlabel een hart onder de riem gestoken.

Die laatste link werkt niet. Maar je bedoelt vast http://www.onderhond.com

Ik zal nog wel 's wat van ze uitproberen. 7E Phalanx beviel alvast goed.

Was iets vreemds met de links inderdaad, zou opgelost moeten zijn

En voor wie het nog niet zou weten, de stuwkracht achter Entity zijn (of waren) twee Belgische kerels. Momenteel blijft enkel Jan Robbe over.

lambf
Is het geen idee om een apart topic te openen over / voor netlabels ?

bas
Entity vind ik vooral erg kil en koud, ook al doen ze dat dan wel erg goed. 7E Phalanx en Idle Sunder zijn hier mooie voorbeelden van, maar het komt mijn playlist niet in. Het mist z'n vorm en klank, het is puur koud en scherp. Haarscherp.

Entity _is_ ook kil en koud. Voor echt warme albums moet je eerder bij een n5MD zijn, of projecten als Kettel.

Vind dat ook allemaal erg mooi, maar het kille en koude is voor mij een verplichte aanvulling binnen het electronic genre. Eén van de zaken wat het zo bijzonder maakt.

Als dat je niet ligt, valt er waarschijnlijk niet super veel te rapen bij Entity (hoewel ze ook nog wel wat warmere ambient releases hebben geloof ik).

thejazzscène
Vetjes. Ik ga me hier eens in verdiepen. Wat handig dat het allemaal gratis is. Staat die 7E Phalanx uit je top tien, Onderhond, er ook tussen?

Yups, da's NTT008 (achtste release) op het label.

thejazzscène
Weet je hoe al deze release gefinancierd worden? Ik kan het eigelijk moeilijk geloven dat al die artiesten deze 47 albums zonder enige sponsoring hebben gerealiseerd. Hier moet althans een pak werk en tijd zijn ingekropen.

Er zijn zo een heel aantal labeltjes hoor. De hosting van de files gebeurt via archive.org, dus daarvoor hoeven ze in ieder geval niet te betalen.

Volgens mij is de voorwaarde van archive.org wel dat het over gratis muziek gaat, maar daar ben ik niet zeker van, volgens mij weet iemand als Sietse daar meer van.

Verder is het vooral samenwerken met grafische artiesten om covers te maken en kruipt er voor de eigenaar van het label nogal wat werk in.

Denk niet dat er echt financiering is voor labels als Entity. Kan het misschien wel eens vragen

Sietse
Netlabels draaien meestal op wat sponsoring (soms is het ff zoeken naar de paypall knop, maar meestal staat ie wel ergens) en hulp van de artiesten/bekenden.

archive is idd gratis muziek op te zetten. Enige is dat jij de rechthebbende moet zijn en dat de muziek onder creative commons of op andere manier "vrij" is. Er zijn ook veel live optredens te vinden, maar ook die staan er alleen met toestemming van de artiesten.
Er is een hele lijst waarin je deze kunt terug vinden.

Iig kan ik er niets anders over zeggen dan dat ik archive.org echt een briljant project vind. Echt goed dat ze dit hebben opgezet

Zij die zich afvragen waar NTT040 blijft ... Entity maakt zichzelf onsterfelijk

Gast
geplaatst: vandaag om 06:59 uur

geplaatst: vandaag om 06:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.