MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Ghetto/Booty Bass

zoeken in:
thejazzscène
Vrij beruchte stijl. Waar vrouwen, bitches genoemd worden en gespankt worden door een zweepslaande beat. Het is een Uptempo genre (180/ 190 bpm) met lichte beats en sexistische teksten. Deze zijn ontstaan uit het zwarte ras in Chicago. Het lijkt een afkooksel van de Hip Hop en heeft van veel stijlen invloeden gepikt. Pure rap die tegen tikkende beats aanschurkt. Muziek wordt ook vaak opgepitched zodat het goed vooruitgaat.
Feesten gaan door in underground zaaltjes waar zowel zwarte als (minder) blanke vrouwen en mannen met hun booty tegen de beat zwaaien.
Ik ken niet bijzonder veel van het genre. Ken het enkel van mixen.
http://booty.be/index.jsp?section=audio
Beluister hier Kill Frenzy - Ghetto Material eens van. Leuk materiaal is dat.

Ik heb nog een Interview met ghettomasters gevonden. (Let ook op de nikka die meegespeeld heeft in American History X ) Hier heb je de makers aan het woord.
Dj Funk is leider, Waxmaster is ook zeker niet onbekend. Het is ook erg tof om deze muziek in een uptempo techno mix te steken zoals Technasia doet in 'Fuse Presents Technasia'. Aanrader.

Dave Clarke gooit ook vaak van dit soort shit zijn sets in. Trek hetzelf niet, maar ik ben dan ook zo blank als een melkfles. Ik zit me nu even af te vragen of het hetzelfde is als miami-bass, de overeenkomsten zijn duidelijk iig...

thejazzscène
Ja, der zitten bijzonder veel overeenkomsten in. Miami is volgens mij een iets warmere en zwaardere bas die door het nummer vloeit.

Iets als Spank Rock misschien?

DJ Assault - Ass and Titties , das toch wel dé ghetto tech-hit denk ik.

Ik heb DJ Godfather wel eens gezien in Doornroosje, maar ik kan niet zeggen dat het geweldig was....gimmick gaat er nogal snel van af. Maar wellicht ook niet het ideale publiek voor dit soort muziek

Enne....
vrouwonvriendelijk?

Kos
Hmz.. die ass & Titties track is wel aardig lame.

Miami bass sloot meer op de b-boy muziekcultuur aan en was wat minder tot niet seksistisch. Verder allebei nonchalante electro hiphop achtige muziek ja. Ik vind de kenmerkende zware bassen van Miami bass niet mooi, beetje een wansmaak cultuur naar mijn mening, net als ghetto / booty natuurlijk Maar af en toe is het wel lekker voor de afwisseling en er zitten nog wat vanoudse lekkere primitieve muziek elementen in

Kos
John Doe schreef:
Miami bass sloot meer op de b-boy muziekcultuur aan en was wat minder tot niet seksistisch.

Nou, de hiphopkant van Miami Bass (wist niet eens dat er een andere kant was) werd bevolkt door bvb 2 Live Crew, Sir-Mix-a-Lot en dergelijke. Veel seksistischer ga je ze niet krijgen. .

Ja, die ken ik wel. Maar voor de rest ook weinig naar geluisterd. Hier staat een aardige uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/Miami_bass

Mijn introductie was het ''car audio bass'' subgenre

Kos schreef:
Sir-Mix-a-Lot

Die komt uit Seattle (of all places)

Kos
Maar had vaak wel een Miami Bass stijl.

John Doe schreef:
Mijn introductie was het ''car audio bass'' subgenre

Zoals dit?

Heb rond '94 wel een interview met die Magic Mike gelezen in een speciaal Miami Bass-issue van The Source (dat vele trouwe lezers in het verkeerde keelgat schoot overigens). Schijnt wel één van dé Bass-artiesten te zijn.

haha ja zoals dat exact

thejazzscène

thejazzscène
http://www.discogs.com/release/151383

Dit is een erg vette release. Niet erg bekend maar wel goed in haar ding. Heel hard en heel zwaar. Gecombineerd met erg coole vocals (semihoge stem). Zou ook een aanrader kunnen zijn voor Onderhond (niet vanwege de stem hoor). Maar niet snel op de kop te tikken.
Het is ook zo grappig omdat korte geluiden die zo klein lijken gecombineerd worden met dikke overbebaste beats. Een knallertje voor de floor.
Onlangs de lp versie gekocht van Fuse Presents Technasia. Met een aantal volle tracks uit het mixalbum. En het knalt er stevig op los. Deze Lemme See You Work van Disco staat erop. Eveneens mijn langgezochte nummer: allien radio van Keith Tucker.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.