MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Happy hardcore

zoeken in:
Tsja, de meesten vinden het nogal dwaze paupermuziek. Zelf vind ik het wel nog leuke feel good muziek. Lekker snel en meestal met een oldskool spacy synthesizer erboven. Ben ik de enige, of delen nog mensen mijn mening?

Ik deel zeker je mening.

Lekker vrolijk en simpel, gepitchte stemmetjes, lieve melodietjes, warme bassjes, feestgevoel erbij. Daarom dat ik ook best val voor de hedendaagse breakcore variant, die ook vaak onder vuur ligt.

Mis het af en toe wel een beetje, dat simpele happy gevoel, hoe ironisch het toen eigenlijk ook was (want muziek voor een vaak zwalpende zielloze jeugd).

Heb hier in ieder geval nog een hoop Happy Hardcore CDs liggen waar ik mij niet voor schaam

Ik kan het ook nog goed hebben, mede omdat het gewoon enorm nostalgische muziek is inmiddels (echt een afgesloten tijdsgebonden periode).

Was laatst op een jaren '90-feest, waarbij ik alle Nirvana en Shanice en Snap maar verplichte kost vond, maar ik wel heerlijk losging op alle happy hardcore uit die tijd, al housend stelde ik mezelf de prangende vraag:
Have I Ever Been Mellow?

Ik vind de eerste golf van de happy hardcore wel leuk, dus pak 'm beet Live at London, Wonderfull Days en Have I Ever Been Mellow, maar ik was het ook al snel zat. Komt ook wel omdat ik de top 40 toendertijd steeds minder interessant begon te vinden. Al met al vind ik eerste hits van Scooter (Hyper! Hyper!) toch wel het allerleukst.

Scooter heb ik nooit leuk gevonden, in de eerste jaren hadden ze nog wel aardige deuntjes, maar die werden toen al compleet verstoord door dat vreselijke gezeik van de 'zanger'.

Dat was van meet af aan inderdaad een waardeloze kutband.

Buiten Scooter vind ik het nu altijd nog wel leuk als ze het ergens draaien als ik uit ben. Lekker hakkûh.

Ik heb Mental Theo & Charly Lownoise met speedcity thuisleggen. Ik zet de muziek nu niet meer op maar als het nog gedraaid word als ik uit ga vind ik het altijd wel leuk. Stars, Smile, Wonderfull Days.

Scooter heb ik ook ergens tussen mijn cd's liggen. Back in the UK en Call Me Manana zijn wel weer leuke nummers.

Verder nog wat losse nummers van The Party Animals en DJ Paul Elstak.

Ben het met Herman eens dat vooral de oudere nummers leuk zijn. Al komt dat ook omdat Happy Hardcore al snel verprutst werd door kakelende Nederlandse (non)zangeresjes die hun onkunde niet ge maskeerd zagen door gepitchte vocalen. Happy Hardcore met gewone vocalen is gewoon redelijk kut.

Verder is Scooter leuk fijne combinatie van humor, gepitchte nonsens en toffe melodietjes.

Happy hardcore is voor mij ook echt nostalgie. Ik zat toen in groep 7 en groep 8 en ging van mijn zakgeld een kartonnen singeltje van Charly Lownoise & Mental Theo kopen. Ik kom uit Breda en heb me laten verleiden tot 1 dag carnaval dit jaar. Daar kwam op een gegeven moment Have You Ever Been Mellow voorbij. Mijn huidige vriendengroep kent mij als hiphopliefhebber en de 40 a 50 electronische albums die ik bezit bestaan uit Aphex Twin, Autechre en voornamelijk IDm en Ambient materiaal.
De uitdrukking op hun gezichten was geweldig toen ze mij zagen hakkuh op de Party Animals. Ik denk met een lach terug aan dat moment en toen was ik ook breed aan het grijnzen. 'Happy' in happy hardcore geld nog steeds voor mij en het gabberen na een jaar of 8 ging me goed af.
Scooter vind ik trouwens verschrikkelijk door de frontman. Ze hebben wel een aantal leuke melodieen en beats gehad maar die wegen niet op tegen de ergernis die ik voel als die gast zijn mond open doet.

Het is volgens mij eigenlijk net voor mijn tijd maar ik vind het ook een erg vette muziekstijl. Van nummer van charlie lownoise en mental theo of de party animals word ik altijd erg vrolijk, en met uitgaan natuurlijk helemaal los op wonderful days die nog regelmatig wordt gedraaid. wat ik ook een erg leuk nummer vind is Dune - million miles away from home. Scooter vind ik ook kut alleen al door die kop van die vent die me niet aanstaat.

Bepaalde platen vind ik echt leuk, mijn top nr van happy;
Dune - I Cant Stop Raving

En nakatomi - children of the night

party animals spul etc vind ik dan weer wat minder...

Enorm jeugdsentiment. Soms hoor je op 3FM (dat hier op het werk opstaat) wel eens zo'n nummer en dat brengt toch de nodige herinneringen naar boven uit de tijd dat een jonge Cygnus zijn eerste schreden in het uitgaansleven zette...

Onderhond schreef:
Verder is Scooter leuk fijne combinatie van humor, gepitchte nonsens en toffe melodietjes.

Haha, idd. Vooral nummers als Fuck The Millenium, Weekend (die slotzin) en Crank It Up (Funkyziet) zijn erg grappig. Verder zijn nummers als Ramp!, One, Friends, ... ook erg aangenaam. Z'n nieuwste hits (ja, de koe geeft blijkbaar nog steeds melk) zijn echter iets saaier. Scooter houdt zich immers momenteel - hoe kan het ook anders - bezig met de jumpstyle. Niet bepaald mijn genre. O ja, ik heb het trouwens over dit en dit nummer...

happy is leuk op zen tijd

Haha, ja happy hardcore. De pubertijd, stiekem roken, blowen, jongens enzovoort. M'n eerste kus vond plaats tijdens Have You Ever Been Mellow.
Erg leuke tijd maar als ik nu weer een nummer hoor moet ik er om lachen, maakt me wel happy door leuke herinneringen.
Maar muzikaal gezien boeit 't me helemaal niet.
Tekno, schranz is misschien ook niet zo interessant maar kan daar meer van genieten dan van happy hardcore.

Demon99
Klinkt altijd wel Happy maar normale Hardcore is echt vele malen beter.

NocturnalTerror
Hierover heb ik maar één ding te zeggen :

MAS
Ik vind dit wel grappige muziek. Lijkt me best vet om naar een happy hardcore feestje te gaan.

Zet het nog wel eens aan op youtube

Dj Paul Elstak
Dune
Charly en Theo

Happy Hardcore blijft gewoon, het heeft zijn sound vast gezet en het is een belangrijke rage/trend geweest in de generatie van de muziek. anders dan jump, (want dat zijn ze allemaal weer vergeten.) is happy hardcore iets wat zal blijven.

de nieuwere variant hierop is UK hardcore hier enkele voorbeelden.

Italo Brothers- Stamp On The Ground(Breeze Remix)
Evil Activities - Nobody Said It Was Easy (Forcer UK Hardcore Remix)
Re-Con & Marc Smith - Stomp
Darren Styles Manian - Out ...
Manian - Ravers In The UK (Sash Dee Remix)

Enjoy

Ik vind hardstyle en happy hardcore verschrikkelijke muziek.

Na 15 biertjes ga ik helemaal los op die heerlijk foute muziek.

Topic verplaatst naar Happy hardcore

RAVE MUZIK by STORMTROOPER | Free Listening on SoundCloud

Zit hier al een hele ochtend vol ongeloof naar te luisteren. Blijkbaar hebben ze deze niche weer gerevived. Misschien niet zo héél verwonderlijk, na 10 jaar 80s revival zijn de 90s stilaan aan de beurt, maar dit had ik toch niet meteen verwacht.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:05 uur

geplaatst: vandaag om 18:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.