MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / The Essential Mix

zoeken in:
The Essential Mix is elke vrijdagnacht te beluisteren op BBC Radio 1.

Post hier je favoriete Essential Mixes.

Om af te trappen, mijn favoriete Essential Mixes.

- Justice
- Digitalism
- Trentemøller

Een oudje, maar hij blijft goed;
Laurent Garnier

Erol Alkan. Die van eind 2006... en die van Diplo van september/oktober vorig jaar.

Die van Justice en Digitalism vind ik erg matig, eerlijk gezegd. Die van Trentemoller is wel mooi.

Ik heb ook nog wat oudjes liggen, maar die moet ik nog 's goed beluisteren. Het is hoe dan ook een fantastisch programma.

DIe van Diplo is idd lekker, ik ken wel die van Erol Alkan uit 2005 en van Global Gathering 2007 die allebei wel netjes zijn maar die van eind 2006 ken ik niet Maar miss komt dat nog

Maar hoezo vind je die van Justice niet mooi ? Ik vind dat de beste die ik ooit gehoord heb

- Yoda & Greenpeace '03
- Dirty Vegas '05

En Garnier heeft ook wel een paar mooie idd

Volg het amper eigenlijk, veels te veel progressive...

Idd, was een tijdje dat ik ze regelmatig downloaden, maar op een gegeven moment was het wel erg vaak Sasha, John Digweed en consorten. Bedoel overigens die Garnier uit 2000.

Freekje schreef:
DIe van Diplo is idd lekker, ik ken wel die van Erol Alkan uit 2005 en van Global Gathering 2007 die allebei wel netjes zijn maar die van eind 2006 ken ik niet Maar miss komt dat nog

Maar hoezo vind je die van Justice niet mooi ? Ik vind dat de beste die ik ooit gehoord heb

Met die van Erol Alkan bedoel ik inderdaad die van 2005, ik wist niet dat ie alweer zo oud was. Die van Global Gathering heb ik ook wel, maar daar was ik toch sneller op uitgeluisterd (die duurt ook maar een uurtje, dus daar ben je sowieso sneller klaar mee).

In die van Justice vond ik te weinig lijn zitten. Ik houd op zich wel een beetje van die Ed Banger-flipperkast-stijl, maar zij voeren het wel heel ver door. Verbaast me ook niets dat Fabric hun mixCD heeft geweigerd.

Ook een oudje, maar destijds veel geluisterd, die van Tom Middleton, volgens mij zelfs nog als The Jedi Knights

herman schreef:
(quote)

Met die van Erol Alkan bedoel ik inderdaad die van 2005, ik wist niet dat ie alweer zo oud was. Die van Global Gathering heb ik ook wel, maar daar was ik toch sneller op uitgeluisterd (die duurt ook maar een uurtje, dus daar ben je sowieso sneller klaar mee).

In die van Justice vond ik te weinig lijn zitten. Ik houd op zich wel een beetje van die Ed Banger-flipperkast-stijl, maar zij voeren het wel heel ver door. Verbaast me ook niets dat Fabric hun mixCD heeft geweigerd.

Hahah, jah ok zo kan je het ook bekijken, ik ben dus juist enorm fan van dat (hoe jij het noemt) Ed Banger-flipperkast-stijl Maar die rejected Fabric mix was idd ook niet zo sterk

Maar hun Essential Mix vindt ik heel sterk doordat er voor iedereen wel wat in zit, ze hebben allemaal verschillende nummers door mekaar gemixt (hij bestond geloof ik uit 72 nummers ), maar daardoor krijg je idd wel zo'n flipperkast-effect

ShakmUWontBreakm schreef:
Idd, was een tijdje dat ik ze regelmatig downloaden, maar op een gegeven moment was het wel erg vaak Sasha, John Digweed en consorten. Bedoel overigens die Garnier uit 2000.

Ik luister ze eigenlijk nooit live, ik pluk meestal gewoon de sets van de DJ's die me interessant lijken van het net af.

Hier is het overzicht van de afgelopen weken.

Die van Luciano en Adam Freeland ben ik wel benieuwd naar. En misschien dat ik die van Laidback Luke ook nog 's check. Niet echt mijn stijl, maar ik heb hem wel 's horen draaien en dat klonk best tof.

Het programma voor de komende weken:

8th March Copyright
15th March Matthew Dear/Audion
22nd March Shlomi Aber
29th March Miami Part 1 - The Pool Party
5th April Miami Part 2 - Ultra Festival

Matthew Dear lijkt me wel wat, de rest zegt me niet zoveel...

Adam Freeland heeft wel een vette mix gemaakt, met nummers als Let's Buy Happiness van Boys Noize en de remix van SebastiAn van Sexual Sportswear van Sébastien Tellier

En de Essential Mix van het Ultra Festival op 5 april lijkt me wel vet, je moet maar is de line-up bekijken van dat festival, die bevat namelijk namen als: Justice, Boys Noize, Carl Cox, Paul Van Dyk, Ferry Corsten en Pete Tong himself

herman schreef:
Die van Luciano en Adam Freeland ben ik wel benieuwd naar. En misschien dat ik die van Laidback Luke ook nog 's check. Niet echt mijn stijl, maar ik heb hem wel 's horen draaien en dat klonk best tof.

Nu we het onlangs toevallig in een ander topic over Luciano hebben gehad meteen maar even zijn mix binnengehaald. Net opgezet, dus ben benieuwd.

herman schreef:
Het programma voor de komende weken:

8th March Copyright
15th March Matthew Dear/Audion
22nd March Shlomi Aber
29th March Miami Part 1 - The Pool Party
5th April Miami Part 2 - Ultra Festival

Matthew Dear lijkt me wel wat, de rest zegt me niet zoveel...

5th April Miami Part 2 - Ultra Festival: Carl Cox & Moby

Dit hebben ze er bijgezet, dus dat is wel vet alleen jammer van Carl Cox want die heeft al vaker in de Essential Mix gedraaid.

Die van Justice is echt heel vet, heb m al meerdere keren helemaal geluisterd.
MSTRKRFT heeft nu ook een essential mix 24/5 2008 zeeker luisteren als je van de hardere electro houdt .

FeNDeR schreef:
Die van Justice is echt heel vet, heb m al meerdere keren helemaal geluisterd.
MSTRKRFT heeft nu ook een essential mix 24/5 2008 zeeker luisteren als je van de hardere electro houdt .

Die van MSTRKRFT valt echt tegen vind ik. Het is idd lekkere electro maar meer niet. Ze draaien een beetje hun eigen nummers en beetje Justice Daft Punk enzo. Bij Justice vond ik het vet dat ze nummers draaiden die zij zelf mooi vinden en redelijk onbekend zijn, zoals die Franse 'klassiekers' als France Galle en Daniel Balavoine. Maar goed Justice Essential Mix is gewoon meesterlijk en MSTRKRFT valt voor mij tegen.

Ik wacht op artiesten als SebastiAn en Boys Noize, die lijken me geniaal in de Essential Mix

jaa die van justice is gewoon geniaal idd zo vet hoe die oude nummers in de mix verwerkt zitten. Ze zijn van een hele andere tijd maar het zijn nummers die toch helemaal in die mix passen. Ik zag laatst de clip van de Midnight Juggernauts - Shadows op mtv, die zit ook in die mix. En in mn hoofd ding ik automatisch het deuntje van bring it on van goose erdoorheen spelen het nummer wat daarna in die mix komt

21 juni zit Crookers in de Essential Mix, dat word lekker electro

Essential Mix van MSTRKRFT was geniaal! Er zat serieus geen enkel slecht nummer tussen en dat in een set van 2 uur! Maar ik had nog een vraagje: weet iemand op welke frequentie je radio 1 kan ontvangen? ik heb kabel en normale radio dus het zou gewoon moeten lukken denk ik! Hulp word erg gewaardeerd!

http://www.rekam.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=32

Volgens die site is de frequentie 101,10 MHz... hopelijk heb je hier wat aan

moet je ff kijken op de site van je kabelmaatschappij daar zullen waarschijnlijk ergens de frequenties staan

Freekje schreef:
21 juni zit Crookers in de Essential Mix, dat word lekker electro

Die was best tof.

In sterren uitgedrukt 3,5*

Luister verder hier.

herman schreef:
(quote)

Die was best tof.

In sterren uitgedrukt 3,5*

Luister verder hier.

Ik vond hem wel meevallen, tweede helft vond ik beter. Ik geef hem een 3,0

Essential Mix van Steve Aoki van 2 augustus echt briljante essential mix met heerlijke nummers. Mijn kennismaking met het duo The Bloody Beetroots van Aoki's eigen label

Morgen Essential Mix van Calvin Harris. Ben wel benieuwd, heb namelijk al een tijdje niks meer van hem gehoord, ondanks zijn hitje met Dizzee Rascal Ik denk dat het een lekkere disco mix word

Ah eindelijk weer een Essential Mix om naar uit te kijken

14 maart zit Fake Blood namelijk in de Essential Mix, ben echt heel benieuwd

Het programma voor de komende tijd:

Jan 31st ATFC
Feb 7th Mr Scruff
Feb 14th Sean Tyas
Feb 21st TBC
Feb 28th Blame
March 7th Hard Dance Awards Winners
March 14th Fake Blood

Mr Scruff zou ook leuk kunnen worden, de andere namen zeggen me niet zoveel.

Die van Flying Lotus is briljant

Waarschijnlijk ook niet voor niks dan dat die Essential Mix van het jaar is geworden.

tuktak
doe mij de oudere essentials maar...bv:
portishead 23-4-1995
roni size 22-6-1997
dj shadow 30-3-2003

Die van Portishead heb ik ook nog ergens. Erg mooi ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:09 uur

geplaatst: vandaag om 04:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.