menu

Genres / Electronic / 11 is dood, leve Trouw

zoeken in:
avatar van herman
http://blog.innercityvisions.com/2009/01/13/trouw-amsterdam/

Over the last years we became really good friends with the people behind the famous Club11 in Amsterdam. We played there regulary in different combinations and some of the nights were pretty memorable. I even invited the guys to Germany to stay at my home for a couple of days but they never accepted the offer till today.
After the phenomenal closing in june they left a big gap in the nightlife of the town. Now they found a new location in the centre of the city and they will open probably at the end of february. Olaf and Daan will do the job and during my last visit at the end of december they showed me the venue. It is the building from an old newspaper, but the building was empty for a while now.

The newspaper is called “Trouw” as you can see and luckily they will keep the name, because I think it is a great name. They will use a lot of stuff which is already there to retain the industrial feeling. For me it looks like a crossover between Tate Modern and Berghain. While we were walking around in the building my wife draw of the attention from Olaf and Daan by flirting with them , so i could take some nice secret pictures from inside.


Foto's:


(afbeelding)


(afbeelding)

Kan volgens mij wel een heel mooie locatie worden voor een nieuwe club. Mis 11 eigenlijk wel, dus ik ben benieuwd.

avatar van tovenaar
Ja érg tof inderdaad! De nieuwe nieuwe 11 vlakbij de nieuwe 11 .

Het gerucht ging al langer idd dat ze in het Trouw-gebouw zouden gaan, maar ben blij dat het nu eindelijk definitief is. Ben benieuwd of ze de sfeer van de oude 11 kunnen evenaren...

avatar van luc011190
Trouw sowieso.

Wat namen die sowieso komen: Dixon (allnightlong), Supermayer (idem), Alex from Tokyo (idem), Clark, Flying Lotus, Kode9, Whitest Boy Alive...

Sietse
Straks kan ik er echt niet meer onder uit (zo dicht is dit niet bij waar Club 11 zat), want dit is echt bij mij om de hoek. Minder dan 5 minuten lopen!!!

Er tegen over zit trouwens het oude Volkskrant gebouw waar ook al allemaal dingen gebeuren.

avatar van GrafGantz
waar "allemaal dingen gebeuren".

wat ben je weer heerlijk specifiek. worden er aanslagen beraamd? toneelstukken opgevoerd? schapen verkracht? muziek gemaakt? zeeotters gebrandmerkt?

WAT?

avatar van Goodfella
Technofeestjes op zondagmiddag

avatar van tovenaar
Dat zei ik al Sietse .

Sietse
zit 11 nu dan in Volkskrant gebouw?
Anders heb ik het je nergens zien zitten, want 11 zat toch echt niet in Amsterdam Oost.

avatar van T.O.
laat maar komen.

Olaf Boswijk is zelf ook een meer dan verdienstelijk dj trouwens.

Ben er gisteren geweest, maar het viel best wel tegen. De tent heeft wel potentie, maar er moeten nog wel aantal dingen gebeuren. De indeling lijkt veel op de oude 11, maar mist een beetje allure. Maar belangrijker is het geluid en de openingstijden. Door vergunningsproblemen kan het geluid niet harder dan 90 dB en kunnen ze maar tot 3u open blijven. Dat eerste is niet zo'n probleem, juist wel fijn voor je oren, maar zorgt er wel voor dat als het muzikaal even wat minder interessant wordt, iedereen ook gelijk stilstaat. Zo waren er momenten gisteren, dat ik op een paar meter van de boot stond en iedereen om me heen met elkaar aant praten was. De openingstijden zijn ook nog wel te doen, maar het gevolg was wel dat iedereen vanaf een uur of 2 met zn mobieltje in zn hand nog ergens een vervolg probeerde te regelen. Bovendien is het nog wel een eindje lopen naar CS...
Gelukkig werd de avond muzikaal gered door Scott, wat een helden gewapend met een laptop, mixapparatuur, een drumstel en een keyboard, leverden ze een sublieme mix tussen minimal techno en jazz af. Technoplaten van Sven Väth en Gaiser werden moeiteloos afgewisseld met jazzy intermezzo's, zonder een moment in te zakken of minder dansbaar te worden. Nuno dos Santos en Patrice Baumel leverden daarvoor een vrij kleurloze set af, met als enige noemenswaardigheid dat Nuno afsloot met Sufjan Stevens Afsluiter Seth Troxler draaide fantasieloos en eentonig en zorgde ervoor dat we zelfs 3u niet eens gehaald hebben...

Al met al heeft het zeker wel potentie, als het beter geregeld wordt met vergunningen. De nieuwe 11 wordt het nooit, maar dat moet je ook niet verwachten. Als Trouw kan het een behoorlijke optie in 't Amsterdamse uitgaansleven worden, denk ik...

avatar van John Doe
Interessant om te lezen, jammer van de vergunningsproblemen... Nog niet opgelost?

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Club Trouw komt naar West - De Westkrant - dewestkrant.nl

Goed nieuws voor mij: dit is op loopafstand van mijn huis.

avatar van GrafGantz
panjoe schreef:
Club Trouw komt naar West - De Westkrant - dewestkrant.nl

Goed nieuws voor mij: dit is op loopafstand van mijn huis.


Van DJBroadcast:

Van De Westkrant tot de De Telegraaf: de media buitelden vanochtend over elkaar heen om ons te vertellen dat TrouwAmsterdam een doorstart maakt in een nieuwe ruimte in Amsterdam West. Navraag leert dat er nog niks zeker is, de vergunningen zijn nog niet rond.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ah, hopelijk is dat slechts een kwestie van tijd. Het zou wel mooi zijn, in ieder geval!

Sietse
Anders met z'n allen naar Radion naast ACTA

avatar van OldRottenhat
Een goede vriend van me woont anti-kraak in dat gebouw. Oud schoolgebouw inclusief gymzalen. Ik ga er iedere woensdag met wat vrienden tafeltennissen, dus van mij mag Trouw wegblijven Lekker naar Radion inderdaad!

avatar van T.O.
Radion heeft voor mij al afgedaan eigenlijk. Nogal ver weg en dat wordt niet echt gecompenseerd door een fantastische programmering of sfeer.

Sietse
ik ben er maar een keer geweest (Fiber) en vond de sfeer toen wel goed.
De programmering zal me waarschijnlijk verder worst wezen...Trouw kwam ik ook zo ongeveer 1x per jaar, en dat was op minder dan 5 minuten lopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.