MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Chris Cunningham...

zoeken in:
...heeft de clip gemaakt voor een nieuwe Gucci reclame. Zie hier:

De muziek (Donna Summer) heeft hij trouwens zelf bewerkt.

Ik vind het wel een mooie commercial. Heel licht, maar daarom niet minder apart.

grappig die zag ik net op tv zonder geluid en vond ik ook wel aardig aansluiten bij het nummer dat ik toen luisterde (Pixies - Havalina)

trouwens een beetje in de trand van deze andere commercial van hem, met muziek van Boards of Canada (die hij had uitgekozen uit een aantal uren demotapes die hij had gekregen van hen voor de commercial en ik ook graag zou willen horen )

Prachtig, die kende ik nog niet.

Zou Leonardo DiCaprio wel 's van Boards of Canada gehoord hebben?

Een stuk lieflijker dan de meeste clips die ik van hem ken

herman schreef:
Zou Leonardo DiCaprio wel 's van Boards of Canada gehoord hebben?
Ik denk het niet, maar de mannen van Boards of Canada grapten er in een interview over dat als zij de uiteindelijke muziek hadden mogen plaatsen ze ''Leo is a wanker'' achterstevoren erin hadden gezet of iets dergelijks.

Ik wacht nog steeds op een commercial a la Rubber Johnny...

Denk alleen niet dat dat de massa gaat overhalen een product te kopen.

Chris Cunningham wordt de openingsact van het STRP festival 2010 in Eindhoven: (link)

Met trots presenteert STRP dé openingsact van 2010: Chris Cunningham! Op donderdag 18 november heeft hij de eer het festival voor het publiek te openen met een multimediale show. Deze Engelse duizendpoot is naast zijn eigen werk bekend van zijn producties voor onder meer Aphex Twin, Madonna, Squarepusher en Björk, maar toont nu zijn eigen signatuur. Naast Chris Cunningham staat voor deze editie een veelbelovend programma klaar met onder meer Belgisch kunstenaar Lawrence Malstaf, de wereldprimeur van een dansende robot en vele andere headliners.

[...]

In Tokyo verschijnt Cunningham voor het eerst met zijn Chris Cunningham Live optreden; een audio visueel stuk waarin hij oud en nieuw werk combineert in een mix van verschillende AV performances met eigen muziek.
Nu is Chris terug met een nieuwe show waarmee hij het festival met een knal opent! Ook dit werk zal gepresenteerd worden in een multi-screen audio visueel formaat maar met nieuw werk inclusief de nog nooit uitgebrachte ‘Spectral Musicians’. Wie weet krijgen we ook al wat te horen van zijn nieuwe album, die hij deze zomer aan het opnemen is. Vergeet niet, je mag dansen tijdens deze show, het is zeker niet bedoeld om alleen naar te kijken!

De lijn omhoog van STRP laat dit jaar (tot dusver) nog wat te wensen over voor de serieuzere electronica-liefhebber, maar Cunningham is voor mij wel de reden om een ticket te kopen voor die dag.

hdk-nl
Tijdens de nacht van de korte film was er ook nog even aandacht voor Cunningham. Rubber Johhny werd hierin getoond... Blijft tof.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.