MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Electronic en "liedjes"

zoeken in:
Ik merk dat "liedjes" (hierna stop ik met de aanhalingstekens) het de laatste jaren goed doen binnen de eletronic. Artiesten als Annie, Sally Shapiro, Kelley Polar, The Knife en mss Tiga ook wel krijgen veel respect overal, vooral door mensen die een pop-electronic crossover wel zien zitten

Nog redelijk onbekend in het genre vraag ik om tips, het hoeven niet bekende 'formats' als hierboven te zijn, een DNTEL - The Dream Of Evan And Chan past er ook makke-lijk tussen

Electronic en liedjes. Roept u maar

bas
dus eigenlijk door electronic beïnvloedde pop muziek?
Ik denk gelijk aan Erlend Øye - Unrest

Sietse
Erlend Oye is lekkere muziek.

Mijn tip: Action Biker

Een van mijn favorieten in dit genre is Calvin Harris met het album I Created Disco.

Dan hebben we nog van eigen bodem Bastian ken je misschien nog van dit liedje YouTube - Bastian - You've got my love tevens de man achter de beats van de Jeugd van Tegenwoordig. Heeft solo ook aardige albums gemaakt.

En een beetje aan het doorbreken is Little Boots
YouTube - little boots NEW IN TOWN official video
YouTube - Little Boots Stuck on repeat (Radio Edit)

The Golden Filter
Music Go Music

Tonight van The Juan MacLean vind ik een geweldige verweving van de liedjesstructuur in de electronica (in plaats van andersom - zoals vaker gebeurt).

Ik vind dit een apart topic. Gaat het nou om pop nummers die geinspireerd lijken door electronic ? Want dan denk ik meteen aan Lady Gaga bijvoorbeeld. Dan kan je toch beter gewoon luisteren naar 'echte' electronic ?

Metronomy schiet me zo even snel te binnen.

Maar dit is toch een enorm breed scala aan artiesten inmiddels?

Sietse
Freekje schreef:
Ik vind dit een apart topic. Gaat het nou om pop nummers die geinspireerd lijken door electronic ? Want dan denk ik meteen aan Lady Gaga bijvoorbeeld. Dan kan je toch beter gewoon luisteren naar 'echte' electronic ?

Anders ga je even de muziek luisteren die in de eerste post als voorbeelden worden opgeworpen.
Lijkt me toch duidelijk wat er wordt bedoeld door Brooklyn.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:22 uur

geplaatst: vandaag om 08:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.