Genres / Electronic / Welke subgenres van Electronic komen beter tot hun recht wanneer je ze over de boxen afspeelt?
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 14:46 uur
Gezien het feit dat mijn ouders verre van gecharmeerd zijn van de muziekstijlen die ik hoog aandraag gebruik ik bij het luisteren van muziek altijd mijn koptelefoon. Ik heb echter het gevoel dat, hoewel hij goed dienst doet voor de meeste genres, sommige subgenres van electronic (darkcore, powernoise ed) over de koptelefoon niet goed tot hun recht komen, en vandaar de vraag aan de mensen die niet beperkt worden door het fenomeen 'ouders': welke subgenres van electronic komen beter tot hun recht wanneer je ze over de boxen afspeelt?
0
Sietse
geplaatst: 22 augustus 2009, 16:47 uur
Bijna alles.
Er zijn een paar dingen waar gebruik wordt gemaakt van binaural recordings die je beter met koptelefoon op kunt luisteren, verder...SPEAKERS!!!
Er zijn een paar dingen waar gebruik wordt gemaakt van binaural recordings die je beter met koptelefoon op kunt luisteren, verder...SPEAKERS!!!
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 13:01 uur
Alles wat met sfeer heeft te maken.
Ik heb dat goed kunnen ervaren toen ik wat dark ambient oplegde met behulp van speakers.
De dimensies die speakers dan hebben zijn niet te overtreffen.
Me dunkt dat vooral bij beats enzo een koptelefoon niet zoveel verschilt van speakers.
Ik heb dat goed kunnen ervaren toen ik wat dark ambient oplegde met behulp van speakers.
De dimensies die speakers dan hebben zijn niet te overtreffen.
Me dunkt dat vooral bij beats enzo een koptelefoon niet zoveel verschilt van speakers.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 13:12 uur
Bizar, je ziet en hoort veel mensen juist beweren dat de meer sferische muziekstijlen beter beluisterd kunnen worden over de koptelefoon (omdat je dan veel meer details hoort en het 'directer' klinkt, waardoor je jezelf er gemakkelijker in kan verliezen). Ik zal binnenkort in ieder geval zeker wat ambient door mijn speakers laten schallen - wat betreft herrie kunnen mijn medebewoners daar alvast weinig kritiek op leveren.
0
Lukk0
geplaatst: 23 augustus 2009, 13:35 uur
Ik heb zelfs begrepen dat je ambient voor de warmte nog het best (uiteraard vanaf cd/LP) via een buizenversterker naar je speakers kan laten gaan. Helaas ben ik niet kapitaalkrachtig genoeg om deze bewering te staven, maar ik kan me wel voorstellen dat dit een toevoeging voor de muziek is.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 15:27 uur
Alles klinkt beter via goede speakers. Sinds ik een goede installatie heb ben ik vooral veel en veel meer ambientachtige muziek gaan luisteren.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 22:22 uur
Niet mee eens. Ultieme ambient ervaring is liggend in bed, ogen dicht, goeie koptelefoon.
Een goed alternatief is dan denk ik in een superrelaxte ligstoel met supergoeie boxen in perfecte opstelling en ogen dicht.
Harde electronische muziek zou ik niet lang met koptelefoon luisteren, want dan worden je oren snel 'moe'.
Een goed alternatief is dan denk ik in een superrelaxte ligstoel met supergoeie boxen in perfecte opstelling en ogen dicht.
Harde electronische muziek zou ik niet lang met koptelefoon luisteren, want dan worden je oren snel 'moe'.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 23:26 uur
Kan natuurlijk voor iedereen verschillend zijn in wat men wilt ervaren in muziek.
Ik heb niet zo een goed beeld van je smaak aangezien je maar één stem hebt uitgebracht.
Maar ik moet zeggen dat ik al lang luister met enkel een koptelefoon en dat begint me eigenlijk wat de keel uit te hangen.
En dan vooral bij ambient en/of heel sfeervolle muziek wil ik die koptelefoon kwijt.
Ik wil de muziek voelen in de vezels van de lucht die mij omarmt.
Het geluid van de oceaan puur in open lucht geeft toch ook een dimensie meer dan hetzelfde geluid te horen door een koptelefoon?
Hoewel die vgl kant noch wal raakt maar ik bedoel maar...
Maar goed dit is mijn persoonlijke visie hier op.
Muziek waarin ik echt wil opgenomen worden heb ik liefst puur en zonder digitale omhulsels rond m'n kanis.
@animosh - de dark ambient plaat die ik via koptelefoon en dan via speakers beluisterde is Atrium Carceri - Ptahil
Hey eerst even proberen met koptelefoon en dagje erachter met speakers?
Ik heb niet zo een goed beeld van je smaak aangezien je maar één stem hebt uitgebracht.
Maar ik moet zeggen dat ik al lang luister met enkel een koptelefoon en dat begint me eigenlijk wat de keel uit te hangen.
En dan vooral bij ambient en/of heel sfeervolle muziek wil ik die koptelefoon kwijt.
Ik wil de muziek voelen in de vezels van de lucht die mij omarmt.
Het geluid van de oceaan puur in open lucht geeft toch ook een dimensie meer dan hetzelfde geluid te horen door een koptelefoon?
Hoewel die vgl kant noch wal raakt maar ik bedoel maar...
Maar goed dit is mijn persoonlijke visie hier op.
Muziek waarin ik echt wil opgenomen worden heb ik liefst puur en zonder digitale omhulsels rond m'n kanis.
@animosh - de dark ambient plaat die ik via koptelefoon en dan via speakers beluisterde is Atrium Carceri - Ptahil
Hey eerst even proberen met koptelefoon en dagje erachter met speakers?

0
geplaatst: 25 augustus 2009, 09:16 uur
DeepeR schreef:
.
.
en laat ik dat nou precies in de woonkamer hebben staan...
* denotes required fields.