Genres / Electronic / electronic herontdekt
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2009, 20:29 uur
Ongeveer 4 jaar geleden had ik mooi genoeg van alle elektronische muziek en ben ik meer hiphop gaan luisteren. Nu valt er zo véél te ontdekken in dat genre dat ik van geen ophouden weet...MAAR wat er de voorbije jaren op gebied van elektronische muziek is gebeurd is me eigenlijk volledig ontgaan. Tot ik gisteren Orchestra of Bubbles van Ellen Allien en Apparat nog eens opzette...WAT-EEN-FENOMENALE-PLAAT! Nu had ik graag meer van dat gehoord maar ik weet niet waar te beginnen. Electronic-liefhebbers, ik dank u bij voorbaat 

0
geplaatst: 7 september 2009, 20:52 uur
De laatste releases van Apparat kun je dan ook wel luisteren. 

0
geplaatst: 8 september 2009, 17:34 uur
bedankt voor de tips! Ben nu aan Walls bezig van Apparat, mooi werk! Die electronic top10 2008 ga ik ook eens rustig aan beginnen. Maar wat zijn nu echt de moderne klassiekers van het genre? kaliber Holden - The Idiots are Winning
0
geplaatst: 8 september 2009, 21:20 uur
Holden's At the Controls. Zo'n beetje de heilige graal van het genre. 

0
geplaatst: 8 september 2009, 22:19 uur
Ik zit zelf in een (electronic) muziekdip de laatste tijd. Heb ik anders nooit, maargoed 

0
geplaatst: 8 september 2009, 22:54 uur
Onder het kopje 'Meer' op de artiestenpagina kun je vergelijkbare artiesten vinden. Dat werkt vrij goed, vind ik.
0
geplaatst: 9 september 2009, 09:43 uur
haha nee, dan ben je een paar jaar zoet met hiphop en interesseert al die pling ploing muziek je geen reet meer

0
geplaatst: 9 september 2009, 18:56 uur
Pling ploing? Denk dat jij een wat beperkt beeld hebt van electronic. 
Maar maakt verder niet uit... Heb trouwens 4 van je top 10 platen in mijn bezit (GZA, Nas, Dizzee en ATCQ) en vind ze goed, maar ze hebben nooit een echte hiphopfan van me gemaakt.

Maar maakt verder niet uit... Heb trouwens 4 van je top 10 platen in mijn bezit (GZA, Nas, Dizzee en ATCQ) en vind ze goed, maar ze hebben nooit een echte hiphopfan van me gemaakt.
0
geplaatst: 9 september 2009, 20:23 uur
Ik kan enorm genieten van goeie elektronische muziek, maar bij sommige hiphopplaten krijg ik echt zo'n gevoel van: jaaaaa, dit is het!! Ik kan het niet echt beschrijven maar het geeft zo'n feel die ik bij andere muziek niet heb. Elektronische muziek kan ik nu niet meer op zo'n manier ervaren, terwijl ik in m'n pubertijd niks anders luisterde als dave clarke, die i love techno mix cd's (die erg goed zijn overigens), dr. lektroluv, jeff mills, villalobos, green velvet enzenz.... Dizzee Rascal was de perfecte overgang naar hiphop en stilaan raakte electronic in het vergeethoekje. Maar hey, ik ben dit topic gestart omdat ik het zeer vette muziek vind en ik er toch weer meer van wil horen.
0
geplaatst: 10 september 2009, 10:28 uur
Wel Booka Shade was ook een goede tip. En wellicht vind je Lulu Rouge en Trentemoller ook wel wat. 

* denotes required fields.