MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Deephouse?

zoeken in:
Ik heb een klein genre probleem. Op techno/drum 'n' bass fuifven hoor ik soms een zeer tof genre. Ik weet eigenlijk niet echt hoe het noemt en ik kan dus ook niets opzoeken om bekende dj's te vinden die dit genre maken. Ik ken eigenlijk maar één nummer van het genre dat ik bedoel. "Dizzee Rasca"l met "I Luv you" maar dan enkel de eerste 30 seconden. De beats van dat nummer vind ik kei plezant. Andere nummers van "Dizzee Rascal" vind ik eigenlijk niks. Weet er toevallig iemand hoe dit soort genre noemt? Ik dacht misschien "Deephouse"? maar dat zal wel niet juist zijn.

Kos
'Deephouse' is volgens mij wat anders. (Kan je verder niet helpen vrees ik).

Ik denk dat je het genre grime bedoelt, Housecat. Zoek eens op namen als Kano en Roll Deep Crew.

Deephouse is inderdaad iets totaal anders.

Grime vind ik zowat het verschrikkelijkste genre dat er is. Bezorgt mij meestal hoofdpijn. Maar ik denk dat ik eens ga zoeken op 'Jungle Beats' en 'Break Beats'. Misschien is dat wel hetgene dat ik zoek.

Het begin van I Luv You is niet in een bepaald genre te vangen. Het heeft wat van hiphop maar dan met gabberbeats. Heeft met breakbeats weinig te maken.

Ja, grime dus. Met Jungle Beats en Break Beats zul je weinig vinden

Ik heb zelf dan maar het genre gemaakt dat ik in gedachten had. Ik heb Drum 'N' Bass met Hardcore Beats gemixt. Er is denk ik geen enkele dj dat dat genre heeft...

Nou als ik mijn fantasie daar een beetje bij laat gaan kom ik uit bij venetian snares die gebruik maakt van dergelijke beats. Kennen jullie deze artiest? En dan is mijn vraag, wat is nou een typische deephouse artiest en een typische techno dj. Ik vind namelijk dat tegenwoordig al die genres een beetje in elkaar overvloeien, je hebt zoveel "verschillende" stijlen...ik houd het niet meer uit elkaar hoor!

SKunK schreef:
wat is nou een typische deephouse artiest

Moodymann

en een typische techno dj.

Jeff Mills

Tussen deze twee zit toch een behoorlijk verschil.

Snares is dan weer gewoon breakcore te noemen. Wat wel wat weg heeft van dnb met hardcore basses.

hm okay, maar gezien de naam is t dan toch een combinatie van die 2 stijlen toch?

Onderhond schreef:
Snares is dan weer gewoon breakcore te noemen. Wat wel wat weg heeft van dnb met hardcore basses.

Maar die klinken niet echt hard naar mijn mening meer als gewone dnb.
Weet iemand toevallig hoe dat hardcore/electro genre heet waarin rock gitaren voor komen?

electroclash?

herman schreef:
electroclash?

Nee ik bedoel echt 'hardcore'.

Ik zie dat hier over héérlijke muziek wordt gepraat!

Ik kan jullie en feestje aanraden in antwerpen (café capital) van SENOTORIK op 11 augustus. het zijn héérlijke beats. Begint meestal met wat chicago house, oldschool techno en dan het hardere technogenre en tegen 4-5 uur s'morgens durven ze er schranz tussen te gooien. Dit alles aan elkaar gemixt door de beste undergrounddj's en met af en toe een flinke scheut elektro ertussen! DAT zijn de avonden! Veel smoor en een goede stroboscoop is het enige dat je nodig hebt!

Heeft alleen niks met deephouse te maken

Naam van topic kan overigens wel gewijzigd worden.

akkoord

voor bijde standpunten...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.