MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Hiroaki Umeda ! (electronic / moderne dans)

zoeken in:
Bij deze een tip voor alle electronic liefhebbers die wel eens naar het theater gaan: Hiroaki Umeda

Hiroaki Umeda is een multidisciplinaire choreograaf en een virtuoze danser die het geluid, beeld en licht voor zijn voorstellingen zelf ontwerpt. Zijn bewegingen zijn geïnspireerd door hiphop, Japanse butoh en moderne dans. Zijn werk is zowel minimaal als radicaal, subtiel en explosief, en staat heel dicht bij zijn hedendaagse Japanse roots.

Ik heb hem een tijd geleden gezien en vond het een waanzinnige ervaring. Als ik de kans krijg ga ik zeker weer, het is echt een aanrader; intens, verrassend en bijna overrompelend.

Als het goed is begint vanaf maart zijn Europese tour weer. Gaat dat zien!

thejazzscène
Bedankt voor de tip! Lijkt me tof om eens gezien te hebben. Die tweede is cool in dat grid.
Hou je me op de hoogte moest je iets horen van zijn tour? Waar heb jij hem gezien?

thejazzscène schreef:
Waar heb jij hem gezien?

Dat was ruim een jaar geleden (oktober 2009) in de schouwburg in Eindhoven.

thejazzscène schreef:
Hou je me op de hoogte moest je iets horen van zijn tour?

Doe ik. Ik zie dat hij in ieder geval op 9 april in De Warande (Turnhout) staat, en op 16 april in Cultuurcentrum Hasselt.

Hier weer een korte teaser van een nieuw stuk (Holistic Strata) dat hij sinds februari van dit jaar opvoert:

Mijn tickets voor Hasselt - 16 april zijn in ieder geval binnen.

Op de download pagina van zijn site zijn trouwens ook verschillende video's te downloaden.
Adapting for Distortion kan ik èrg aanbevelen.

Romeo Castelluci, bekend Italiaans theatermaker die mikt op een totaliteit van de kunsten: muziek, beeldhouwkunst, schilderkunst en architectuur. Erg rijk zowel visueel als auditief.
Castellucci Romeo - deSingel.be

Gast
geplaatst: vandaag om 23:08 uur

geplaatst: vandaag om 23:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.