menu

Genres / Electronic / Big Beat

zoeken in:
avatar van relaxex
Ik vind dit een interessant genre waar nog geen topic over was, ik wilde meteen beginnen met het vragen van wat luistertips want tot nu toe kom ik niet verder dan deze artiesten:

- chemical brothers
- chrystal method
- prodigy
- fatboy slim
-propellerheads

barst maar los.

Ponty Mython
Apollo 440
Depth Charge
Dirty Beatniks
Freakniks
Freddy Fresh
Freestylers
Headrillaz
Junkie XL
Laidback
Lionrock
Lo Fidelity Allstars
Midfield General
Monkey Mafia
Red Snapper
Sabres of Paradise
Space Raiders
The Wiseguys

Veel plezier.

avatar van T.O.
Bentley Rhythm Ace
Mekon
Deejay Punk Roc
Eboman

Ponty Mython
Eboman... Na één hitje nooit meer iets van gehoord.

avatar van herman
Twee hitjes.

Inderdaad de grote belofte van de Nederlandse popmuziek in de jaren '90, maar uiteindelijk meer met beeld dan met geluid bezig gegaan.

Erwin Blom - Blog - Wat een leuk project! De Videowiki van Eboman  - erwinblom.nl

avatar van Eis-T
Als Big Beat liefhebber meld ik me in dit topic. Deels om zelf een duit in het zakje te doen maar vooral om op de hoogte te blijven voor wanneer er nieuwe aanraders komen (er komt een moment dat het retro wordt) C-mon en Kypski hebben in veel van hun werk een Big Beat vibe bijvoorbeeld.

Aan de lijst wil ik graag toevoegen wanneer je bovenstaande al gehoord hebt:

Future Sound Of London - We Have Explosive
Jet Set Radio Future soundtrack
De Big Beat Elite verzamel CD's (twee boxen van 3 CD's)
Rob Dougan
Hardknox
David Holmes
Fluke
Indian Ropeman (en eigenlijk alles wat op het skint label verscheen in die tijd)
Hans Dulfer - Big Boy
Junkie XL - Big Sounds Of The Drags
Wagon Christ

Een lekkere big beat mix op soundcloud:




Ik raad ook sterk aan om de b-sides en oude remixes van The Chemical Brothers te beluisteren. Sommige pareltjes hebben het nooit tot een album gehaald. De Electronic Battle Weapon serie heeft een aantal stevige Big Beat stampers (voornamelijk de eerdere nummers in de serie).

afsluitend een vermelding dat je bentley rhythm ace beter links kan laten liggen, het is naar mijn mening precies die ongein waar het genre aan kapot gegaan is. Volledig doorgeslagen formule-muziek.

avatar van Eis-T
big beat is een grenre dat zich goed leent voor mixen en compilaties want iedere track is al een blend van verschillende genres en stromingen. dit zijn voor mij de beste:

The Prodigy - The Dirtchamber Sessions Vol. 1 (laat er ooit een deel 2 komen alsjeblieft!)
Fatboy Slim - On the Floor at the Boutique
The Rebirth Of Cool Phive
The Chemical Brothers - Brothers Gonna Work It Out
The Freestyle Files (compilatie CDs met experimenteel spul en lange versies)

Ponty Mython
Bentley Rhythm Ace is juist leuk, vooral het eerste album.

avatar van Cellulord
Big Beat? Bestaat dat nog?

LHB niet vergeten yt 1 yt 2

en ook nog
Cut La Roc
Beachcomas
Freewheelin Franklin
Lunatic Calm
Moog
Rasmus

Bij het 2 Bolshi label verschenen destijs 2 leuke verzamel cd's: Donuts en Donuts #2

Ponty Mython
Rasmus - Mass Hysteria, fijne plaat. Zijn tweede plaat Serious Prankster mag er ook zijn, al heeft deze nooit een officiële release gehad.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.