MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Nederlandse/Belgische sites die electronische muziek recenseren

zoeken in:
Ik ben een lijst aan het samenstellen om mijn nieuwe album naartoe te sturen (dit is verder absoluut niet als spam bedoeld) en ik kom allerlei recensie-sites tegen waarvan ik nog nooit had gehoord (= goed) Ekaya bijvoorbeeld. Dus ik vraag me af, zijn er nog sites in de ambient/idm/synths/beats hoek die recensies plaatsen, anyone, wat lezen jullie zoal? (Want sites als Kindamuzik, en File Under - waar ik zelf voor schrijf - zijn zeg maar 'algemeen' qua genre)

(ik had overigens de neiging dit rechtstreeks aan Herman (http://www.musicmeter.nl/user/309) te vragen) Eens kijken of ik 'm zo kan lokken

Hoi Ludo

Goede vraag, zelf lees ik eigenlijk vooral internationale sites. Ekaya had ik ook nog nooit van gehoord. Op Enola.be (voorheen Goddeau) kom ik wel eens recensies in die hoek tegen, maar dat is ook een 'algemene' site (naast muziek ook nog eens films en literatuur).

Er is nog wel dit, maar zal je ook al wel kennen denk ik:
Caleidoscoop - subjectivisten.nl

ha. dank voor het meedenken

ik denk dat ik Jan Willem (van Caleidoscoop) ook maar een promootje stuur dan (ik heb nog een paar enveloppen over, vandaar het topic)

tuktak
eclectro zal je dan ook al wel kennen

nope! ah ze hebben 't over The Orb, luisterelectronica da's de goeie hoek, precies het soort site dat ik zocht, thx

tuktak
wat voor muziek maak je?

Eclectro is inderdaad wel goed. Verder kun je misschien bij djbroadcast aankloppen? Die bespreken ook wel eens luisterelectronica volgens mij.

wat voor muziek maak je

gitaar + laptop-gebeuren in de hoek van Four Tet, Colleen, Múm, Boards of Canada
(niet zó goed natuurlijk, maar hee)

djbroadcast wordt genoteerd.

Kan hier ook wel denk ik:

Onze vrienden van Somatic Responses vieren hun 20e verjaardag. Die kans heb ik niet onbenut gelaten om ze te strikken voor een kort interview. Het resultaat lees je hier: (Engelstalig)

20 Years Somatic Responses

Gast
geplaatst: vandaag om 23:14 uur

geplaatst: vandaag om 23:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.