Genres / Electronic / Crossbreed Topic
zoeken in:
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 23:43 uur
Voor het handje vol mensen dat het luistert/volgt misschien wel even prettig (lees handig) om een eigen topic voor dit genre te hebben.
Zeer benieuwd naar de aankomende release van Deathmachine & Switch Technique die in mijn eigen beiden behoorlijk aan de weg timmeren op moment.
Zeer benieuwd naar de aankomende release van Deathmachine & Switch Technique die in mijn eigen beiden behoorlijk aan de weg timmeren op moment.
0
geplaatst: 7 oktober 2012, 21:13 uur
Jammer dat er niet zoveel liefhebbers zijn hier, maar misschien toch wel handig om dit gescheiden te houden van het Hardcore/Gabber topic. Voor veel DnB liefhebbers te hard terwijl het voor de meeste Hardcore liefhebbers te vreemd en experimenteel is. Tegen hun zou ik graag willen zeggen wat meer open-minded te zijn en gewoon eens iets anders uit te proberen.
Zal eerst even een korte omschrijving geven van het genre, omdat het relatief onbekend is.
Crossbreed is de tussenweg van Drum n Bass en Hardcore. Het bevat de kracht en de kicks van Hardcore en de dynamiek en snares van DnB. The Outside Agency mogen als 'scheppers' van dit genre gezien worden. Nadat ze een lange tijd Industrial Hardcore produceerden als The Outside Agency en Drum n Bass onder hun alias Eye-D & DJ Hidden hebben ze de twee stijlen weten te combineren tot een nieuwe stijl.
De eerste echte Crossbreed release is (dacht ik althans) Reality Collapse / Hell's Basement, hoewel er toen nog geen echte naam was voor deze stijl, die niet echt thuis hoorde in beide genres. Een maand hierna hebben ze naast hun eigen label Genosha een sublabel opgericht voor deze nieuwe stijl. Dit is Genosha One Seven Five geworden, gebaseerd op het BPM van elke release op dit label. Daar is de term 'Crossbreed' verzonnen, wat ook in de titel van de eerste drie releases voorkomt als in 'Crossbreed Definitions'. Sindsdien zijn ze meer met 175 bezig dan met het hoofdlabel.
Er zijn ondertussen een aantal andere labels en artiesten bij gekomen die ook Crossbreed uitbrengen of produceren.
Enkele labels:
- Cerebral Destruction
- Disclosure Recordings
- Genosha One Seven Five
- Lowbreed
- Nekrolog1k
- PRSPCT Recordings (voornamelijk onder het 'XTRM' sublabel)
- Sustained Records
- Union Recordings
Enkele producers:
- Current Value
- Deathmachine
- Detest
- Dither
- DJ Hidden
- I:Gor
- Lowroller
- Micromakine
- Mystification
- Peter Kurten
- Sinister Souls
- Stormtrooper
- Switch Technique
- The Outside Agency
- The Teknoist
- Triamer
Dan nog enkele voorbeelden:
Zal eerst even een korte omschrijving geven van het genre, omdat het relatief onbekend is.
Crossbreed is de tussenweg van Drum n Bass en Hardcore. Het bevat de kracht en de kicks van Hardcore en de dynamiek en snares van DnB. The Outside Agency mogen als 'scheppers' van dit genre gezien worden. Nadat ze een lange tijd Industrial Hardcore produceerden als The Outside Agency en Drum n Bass onder hun alias Eye-D & DJ Hidden hebben ze de twee stijlen weten te combineren tot een nieuwe stijl.
De eerste echte Crossbreed release is (dacht ik althans) Reality Collapse / Hell's Basement, hoewel er toen nog geen echte naam was voor deze stijl, die niet echt thuis hoorde in beide genres. Een maand hierna hebben ze naast hun eigen label Genosha een sublabel opgericht voor deze nieuwe stijl. Dit is Genosha One Seven Five geworden, gebaseerd op het BPM van elke release op dit label. Daar is de term 'Crossbreed' verzonnen, wat ook in de titel van de eerste drie releases voorkomt als in 'Crossbreed Definitions'. Sindsdien zijn ze meer met 175 bezig dan met het hoofdlabel.
Er zijn ondertussen een aantal andere labels en artiesten bij gekomen die ook Crossbreed uitbrengen of produceren.
Enkele labels:
- Cerebral Destruction
- Disclosure Recordings
- Genosha One Seven Five
- Lowbreed
- Nekrolog1k
- PRSPCT Recordings (voornamelijk onder het 'XTRM' sublabel)
- Sustained Records
- Union Recordings
Enkele producers:
- Current Value
- Deathmachine
- Detest
- Dither
- DJ Hidden
- I:Gor
- Lowroller
- Micromakine
- Mystification
- Peter Kurten
- Sinister Souls
- Stormtrooper
- Switch Technique
- The Outside Agency
- The Teknoist
- Triamer
Dan nog enkele voorbeelden:
0
geplaatst: 7 oktober 2012, 21:25 uur
Joeri_000 schreef:
Kan bijna niet fout gaan! Ook wel benieuwd naar. Zit verder al een tijdje te wachten op deze:
En dit is ook enorm interessant, misschien dat je al bekend bent met de Hardstyle producer Wavolizer, maar deze Deense jongen is flink aan het experimenteren geslagen tussen Hardstyle, Hardcore en Drum n Bass.
Heel erg tof als je het mij vraagt.
Sneak preview van een albumtrack van TOA. Het album komt uit op 10-11-12 en zal de titel ''The Dogs Are Listening'' krijgen.
0
geplaatst: 7 oktober 2012, 23:20 uur
Mooi bericht, denk dat het meeste zo ook wel genoemd is als inleiding, paar artiesten erbij te denken aan:
- Cooh (in mindere mate)
- Counterstrike
- Donny
- Forbidden Society
- Katharsys
- Peter Kurten
- Tymon
- The DJ Producer
Vind idd ook de eerste release op 175 wel crossbreed , voordat het een naampje kreeg..
Veel releases neigen wat meer naar DB of HC. Ach ja, lijkt me prima om lekker in dit topic te plaatsen...
- Cooh (in mindere mate)
- Counterstrike
- Donny
- Forbidden Society
- Katharsys
- Peter Kurten
- Tymon
- The DJ Producer
Vind idd ook de eerste release op 175 wel crossbreed , voordat het een naampje kreeg..
Veel releases neigen wat meer naar DB of HC. Ach ja, lijkt me prima om lekker in dit topic te plaatsen...

0
geplaatst: 7 oktober 2012, 23:21 uur
Deathmachine komt binnenkort ook weer met een 2 tracker op vinyl op Union. Kan niet wachten.. Komt wel redelijk wat uit op moment, fraai !!!
0
geplaatst: 8 oktober 2012, 10:56 uur
Er zijn ook maar een paar artiesten die er echt precies goed tussenin zitten. En het perfecte voorbeeld is TOA wel denk ik, ook vanwege de variatie die ze in hun tracks hebben zitten, in tegenstelling tot een aantal andere. Vooral Lowroller is de laatste tijd opvallend eenzijdig. Niet meer zo effectief als z'n beginperiode.
Nog wat nieuwtjes:
Aankomende Nekrolog1k LP bevat o.a. het langverwachte The Journey van Deathmachine en verder tracks van AK-Industry, Igneon System, Lowroller, Noizeskill, Mindustries, Switch Technique, Antichristus, Forbidden Society en Delta 9 & Fiend.
Staan enkele previews op Soundcloud.
Ruffneck heeft ook een nieuw label opgericht dat zich vooral zal richten op Crossbreed, maar ook op andere experimentele vormen van Hardcore. Tainted Audio heet het. Zal binnenkort een CD van uitkomen met o.a. Ruffneck, Predator, Lowroller, Dither, Gancher & Ruin en Meander.
Nog wat nieuwtjes:
Aankomende Nekrolog1k LP bevat o.a. het langverwachte The Journey van Deathmachine en verder tracks van AK-Industry, Igneon System, Lowroller, Noizeskill, Mindustries, Switch Technique, Antichristus, Forbidden Society en Delta 9 & Fiend.
Staan enkele previews op Soundcloud.
Ruffneck heeft ook een nieuw label opgericht dat zich vooral zal richten op Crossbreed, maar ook op andere experimentele vormen van Hardcore. Tainted Audio heet het. Zal binnenkort een CD van uitkomen met o.a. Ruffneck, Predator, Lowroller, Dither, Gancher & Ruin en Meander.
0
geplaatst: 9 oktober 2012, 14:38 uur
Deze plaat is van 2008, denk dat je dit toch ook al wel Crossbreed mag noemen ...
The Outside Agency - Un Titre en Français Intensement Profond et Compliqué Que Vous Ne Comprendrez Jamais (2008) Vette plaat !!
The Outside Agency - Un Titre en Français Intensement Profond et Compliqué Que Vous Ne Comprendrez Jamais (2008) Vette plaat !!
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 09:16 uur
Ken hem alleen van titel, maar nooit gehoord verder. Een aantal tracks van Scenocide 202 hebben ook wel die bepaalde Crossbreed-achtige 'funk', alleen de snares missen. Zal van de week eens kijken naar die EP.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 21:53 uur
Onsamenhangend? Baseer je dat op de tracks die ik heb gepost? Dan ben ik het absoluut niet met je eens.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 22:02 uur
Zo vind ik het ook klinken, daarnaast vind ik het persoonlijk typerende rotzooi. Neem nou die Einstein track, zo zijn er nog veel meer en ik hoop niet dat je om voorbeelden gaat vragen want er zijn genoeg.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 22:25 uur
En zo vind ik Hip-Hop weer niks... Kun je eindeloos over doorgaan, uiteindelijk is het toch een kwestie van smaak.
Zit zeker genoeg variatie in deze stijl. De filmpjes in het begin heb ik expres zo uitgezocht dat het een zo'n breed mogelijke weergave geeft van Crossbreed.
Zit zeker genoeg variatie in deze stijl. De filmpjes in het begin heb ik expres zo uitgezocht dat het een zo'n breed mogelijke weergave geeft van Crossbreed.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 23:28 uur
Ik had dit topic ook echt meer aangemaakt voor de liefhebber ... Ben ook zeer beperkt met welke hiphop ik echt vet vindt... kun je idd urenlang over doorzanniken... Ik distancieer me ook liever van dat soort oppervlakkige opmerkingen zonder enige onderbouwing.
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 13:39 uur
Ah !! de nieuwe Switch Technique is er !! Maar even bestellen !!
Switch Technique - Rude Soul / Eschaton - RED vinyl - triplevision.nl
Switch Technique - Rude Soul / Eschaton - RED vinyl - triplevision.nl
0
Raffael1977
geplaatst: 16 oktober 2012, 17:26 uur
Hellblazer schreef:
Onsamenhangend? Baseer je dat op de tracks die ik heb gepost? Dan ben ik het absoluut niet met je eens.
Ik luister ook naar elektronische stijlen maar dit is gewoon een variant van gabber in een mix van Brostep en Metalstep.
En heeft wonderbaarlijk zijn eigen naam gekregen.
Wat ze allen gemeen hebben is dat het klinkt alsof ze uren lang in je oor staan te schreeuwen wat voor de meeste mensen niet als prettig ervaren wordt.
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 18:12 uur
Ja eigenlijk meer een mix van Hardcore (Gabber vind ik geen relevante benaming meer) en Drum n Bass, maar vooruit je zit in de richting. Metalstep/Brostep wordt zo nu en dan ook wel gebruikt, maar toch niet zo vaak. Wat een belangrijk punt is (voor mij dan), is dat die mix tussen de verschillende genres goed gebeurd, dus een zekere balans.
En ja, het heeft een nieuwe naam gekregen. Ik heb het ook niet verzonnen, maar als je aan de gemiddelde DnB of Hardcore luisteraar vraagt of dit in hun genre/straatje thuis hoort schudden ze hooghartig nee.
En die laatste zin ben ik met je eens, voor de meeste mensen is het niet erg prettig. Maar dat is hetzelfde verhaal met een willekeurige Xanopticon, Somatic Responses of Venetian Snares plaat. En zo zijn nog zo veel voorbeelden. Dat is toch juist de essentie van muziek? Smaken?
En ja, het heeft een nieuwe naam gekregen. Ik heb het ook niet verzonnen, maar als je aan de gemiddelde DnB of Hardcore luisteraar vraagt of dit in hun genre/straatje thuis hoort schudden ze hooghartig nee.
En die laatste zin ben ik met je eens, voor de meeste mensen is het niet erg prettig. Maar dat is hetzelfde verhaal met een willekeurige Xanopticon, Somatic Responses of Venetian Snares plaat. En zo zijn nog zo veel voorbeelden. Dat is toch juist de essentie van muziek? Smaken?
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 13:49 uur
Gelukkig wel, ik vind die metalvariant best bizar, niet mijn ding (voor alsnog) dat is dan ook geen crossbreed lijkt me, , er wordt ook veel in gekopieerd en geplakt heb ik het idee, niet dat ik er heel veel van gehoord heb.. Heb een plaatje van Fobidden Society en ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vinden moet.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 20:15 uur
Ja Forbidden Society is ook niet echt een van mijn favorieten. Maar op dat album van hem (To The Treshold) staat meer Drum n Bass dan echte Crossbreed inderdaad. Blijft altijd een beetje giswerk, iedereen legt de grenzen net iets anders. Die afsluiter is wel geniaal trouwens, ik zag hem niet aankomen
.
Ken je de Franse groep Katharsys? Dat is over het algemeen ook geen Crossbreed, maar Darkstep. Vind die stijl van hun heel erg vet. Lekker grillig en altijd een keiharde snare. Hoor ze niet vaak zo
Enige echte Crossbreed track van hen (die ik ken iig):
En dit is meer Darkstep:
. Ken je de Franse groep Katharsys? Dat is over het algemeen ook geen Crossbreed, maar Darkstep. Vind die stijl van hun heel erg vet. Lekker grillig en altijd een keiharde snare. Hoor ze niet vaak zo

Enige echte Crossbreed track van hen (die ik ken iig):
En dit is meer Darkstep:
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 22:48 uur
Ken die Katharsys alleen van TOA samenwerking, ik vind dat nummer van Forbidden Society zoooo lekker , die eerste dan van de cd, Rude.. YouTube - Forbidden Society & Deathmachine - RUDE [ FSRECS 007 ]
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 23:06 uur
En King Of Pogo is ook een van de beste nummers van die CD vind ik.
En Tainted Audio komt dichterbij...
Om hier nog op terug te komen... Barker (Born Of Darkness) lijkt het meest op Crossbreed, maar het is anders. Meer Industrial Hardcore met Drum n Bass geratel op de achtergrond, nog niet die echte kenmerkende mengeling zoals we die nu kennen van ze. Maar hele duidelijke invloeden inderdaad.
En Tainted Audio komt dichterbij...
Joeri_000 schreef:
Deze plaat is van 2008, denk dat je dit toch ook al wel Crossbreed mag noemen ...
Om hier nog op terug te komen... Barker (Born Of Darkness) lijkt het meest op Crossbreed, maar het is anders. Meer Industrial Hardcore met Drum n Bass geratel op de achtergrond, nog niet die echte kenmerkende mengeling zoals we die nu kennen van ze. Maar hele duidelijke invloeden inderdaad.
0
geplaatst: 27 oktober 2012, 01:22 uur
Ik was redelijk van m'n schoenen geblazen toen ik dit voor het eerst hoorde, terwijl ik het volume vrij hoog had staan. Niet echt Crossbreed overigens, meer een soort Breakcore met wel wat duidelijke invloeden van. Excentrieke vent ook wel zo te zien.
Nieuwe Detest is om te smullen, dubbelplaat op PRSPCT XTRM met het langverwachte Shotgun (UK Hardcore) en Blasteroid. Ook helemaal geen straf om naar te luisteren
Nieuwe Detest is om te smullen, dubbelplaat op PRSPCT XTRM met het langverwachte Shotgun (UK Hardcore) en Blasteroid. Ook helemaal geen straf om naar te luisteren

0
geplaatst: 9 december 2012, 15:15 uur
Die Dailybread Series op Union Recordings zijn ook niet mis! Jammer dat de reeks nu al (na 3 EP'tjes) stopt. 
Deathmachine
En Meander heeft ook wat leuke nummertjes gemaakt in een compleet andere stijl dan we gewend zijn en dus goed in dit topic thuis hoort.

Deathmachine

En Meander heeft ook wat leuke nummertjes gemaakt in een compleet andere stijl dan we gewend zijn en dus goed in dit topic thuis hoort.
0
geplaatst: 9 december 2012, 17:13 uur
Deze ga ik nog even bestellen, ik denk samen met die Forbidden Society 6 tracker (Vinyl).. Beste tracks staan op de vinyl ook 

0
geplaatst: 10 december 2012, 14:11 uur
Gaat die Einstein track van Hidden nog uitgebracht worden ??? Vies hard nummer !! Zit ook uit te kijken naar de nieuwe samenwerking tussen Deathmachine & Switch Technique ...
0
geplaatst: 10 december 2012, 15:05 uur
Ik denk het wel, maar nog geen datum bekend helaas. Vind het ook een supertof nummer!
Dit jaar komt volgens mij nog een TOA release op Future Signal en sowieso nog een Hidden release samen met Anneke van Giersbergen onder de naam 'Lights Off' op Hidden Tracks uit. Dat wordt een single met remixen van Tapage, Machine Code, Balkansky, Semiomime en nog een andere eigen remix, welke wel wat steviger zal zijn.
Origineel + clipje:
Hidden's Dark Version:
Die samenwerking tussen Deathmachine en ST is net uit trouwens. Beide zijn
Hier te beluisteren.
Dit jaar komt volgens mij nog een TOA release op Future Signal en sowieso nog een Hidden release samen met Anneke van Giersbergen onder de naam 'Lights Off' op Hidden Tracks uit. Dat wordt een single met remixen van Tapage, Machine Code, Balkansky, Semiomime en nog een andere eigen remix, welke wel wat steviger zal zijn.
Origineel + clipje:
Hidden's Dark Version:
Die samenwerking tussen Deathmachine en ST is net uit trouwens. Beide zijn

Hier te beluisteren.
0
geplaatst: 10 december 2012, 16:29 uur
Leuke samenwerking idd met Anneke.. Kwam volgens mij die donkere versie tegen aan het eind van een set van hem van juli dit jaar ... Hele dikke set, volgens had ik je een keer een linkje gestuurd ook.. Heb die nieuwe release ook gelijk maar besteld van ST en DM.. Brengen beide veel uit op moment.. Vindt hem iets minder als de solo release van DM maar goed.. Dan is het ook nog niet op de juiste kwaliteit beluisterd ...
* denotes required fields.