MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Seapunk

zoeken in:
Nadat ik mezelf volledig in de chillwave en witchhouse had gestort, kwam ik op dit genre: seapunk. Een of andere falende tumblr beweging waarin wat artiesten, kunstenaars en clips gekoppeld zijn. Inmiddels is het opgepakt door grote artiesten als Rihanna en Azealia Banks. Ontstaan mid 2011 denk ik?

Voorbeelden Azealia Banks:

Voorbeeld van Rihanna:

Het optreden van Rihanna werd overigens niet goed ontvangen door deze Tumblr beweging:
Web Artists Are Furious At Rihanna And Azealia Banks - buzzfeed.com

Hier nog wat voorbeelden:

Ik denk ook dat het meer een soort 'kunstzinnige' beweging is dan 1 genre. Ik hoor namelijk chillwave, uk bass, footwork invloeden.

Anyway, graag jullie 'gedachten' hierover.

Altijd leuk om nieuwe hypes op een stapel te gooien en dan naar de volgende hype te rennen.

KampF schreef:
Een of andere falende tumblr beweging

Anyway, graag jullie 'gedachten' hierover.

Je zegt het zelf al.

Verder nog fans?

Onweerwolf
Ik vind Witch House gaaf, Seapunk niet zo.

Er zijn helemaal geen overeenkomsten tussen die tracks

Die artwork/clips doen me sterk denken aan de X-Mix video's uit de jaren '90

Falend dus.

Ik vind het wel grappig, niet heel bijzonder.
In 1989 bestond dit soort video making al , of vergis ik mij nu?

jurado schreef:
In 1989 bestond dit soort video making al , of vergis ik mij nu?

Doet me denken aan Lipstick (1996).

De hele scene is ook geïnspireerd op de 90s Dance scene. Zowel kleding als muziek.
Dit is wel een goede site voor als je het leuk vind: ?SEA PUNK GANG? - seapunkgang.com

Gast
geplaatst: vandaag om 03:56 uur

geplaatst: vandaag om 03:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.