MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Witch House live

zoeken in:
Ik ben beginnend dj en heb ervaring in de Inudustrial Hardcore, Crossbreed en Drum & Bass.
Daarnaast ben ik de laatste tijd zeer gecharmeerd van werk van artiesten als Burial, Clubroot, Holy Other, Eigenlijk allemaal overlappende genres als Witch House, Ambient, dubinvloeden etc.

Nu wil ik dit wel eens gaan mixen enzo maar de bpms liggen toch wel ver uit elkaar om het tot een mooi geheel te brengen. Hoe wordt dit live gedaan?? Is dat van track naar track met bijvoorbeeld een kaosspad o.i.d. ??

Wie helpt mij op weg, kan mij praktische tips of tutorials geven ??

Je kan dit soort geintjes toe passsen. Doe het dan wel wat beter aub .

panjoe (moderator)
Ik heb het live niet vaak meegemaakt, omdat het gewoon niet zo goed klinkt... Maar wat ik wel eens doe is een langzamer nummer kiezen dat niet verkeerd klinkt als je het een stuk sneller afspeelt, een paar maten uit de intro loopen, de vorige track helemaal in die loop overmixen en daarna rustig de BPM af laten lopen. Dat heb ik bijvoorbeeld bij de outro van deze mix gedaan, ongeveer in het stukje van 1:21:00 tot 1:23:00.

Dank je, dat klinkt idd best leuk Wat apart dat dit weinig live wordt gedaan.. Misschien moet ik het dan maar eens zelf gaan opzetten.. Aantal nummers van clubroot bijvoorbeeld hebben dan wel dezelfde bpm..

Gast
geplaatst: vandaag om 00:49 uur

geplaatst: vandaag om 00:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.