Genres / Electronic / 80's Revival
zoeken in:
0
Harco
geplaatst: 4 januari 2014, 15:07 uur
Ik ben me bewust van het Disco Nouveau-topic in het Overigen-forum, maar daar vind ik dit absoluut niet in thuis horen, al zie ik bepaalde leden daar wel vergelijkbare dingen plaatsen. Vind dat eerder raar want dingen als Lovelock hebben weinig met disco te maken.
Maar goed, de laatste jaren is er een heuse revival wat elektronische 80's-muziek betreft. "Synthwave" of "retro electro" zie ik het vaak genoemd worden (ik heb niets met dingen afbakenen in genres, dus het zal wel). Inspiraties zijn afkomstig uit de italo, synthpop, maar vooral filmsoundtracks. De sound varieert van dingen als Miami Vice tot de Italiaanse horrorsoundtracks uit die tijd van iemand als Fabio Frizzi,
Kavinsky vergaarde in 2011 al bekendheid doordat zijn Night Call gebruikt werd voor de soundtrack van Refn's Drive. Een jaar later kwam de game Miami Hotline met een originele soundtrack op de proppen waar verschillende artiesten hun medewerking aan verleenden. In 2013 flanste het Australische duo Power Glove een OST in elkaar voor de game Far Cry 3: Blood Dragon. Maar daarnaast is er ook een heuse scene van dit soort dingen.
Ik trap maar af met wat voorbeelden - ben zelf verre van een expert, dus hoop nog genoeg dingen te ontdekken hier. Overigens kun je me ook blij maken met iets als Breakbot; iets dat me wél "Disco Nouveau" lijkt. Zolang het maar een dikke 80's sfeer heeft en overladen is met synths kan je het wat mij betreft hier kwijt.
Komt wat traag op gang maar maakt dat dubbel en dwars goed. En dit kan hier ook wel:
Of deze (bedankt, herman):
Wie van die horrordingen als Power Glove trekt, raak ik aan deze compilatie te checken.
Maar goed, de laatste jaren is er een heuse revival wat elektronische 80's-muziek betreft. "Synthwave" of "retro electro" zie ik het vaak genoemd worden (ik heb niets met dingen afbakenen in genres, dus het zal wel). Inspiraties zijn afkomstig uit de italo, synthpop, maar vooral filmsoundtracks. De sound varieert van dingen als Miami Vice tot de Italiaanse horrorsoundtracks uit die tijd van iemand als Fabio Frizzi,
Kavinsky vergaarde in 2011 al bekendheid doordat zijn Night Call gebruikt werd voor de soundtrack van Refn's Drive. Een jaar later kwam de game Miami Hotline met een originele soundtrack op de proppen waar verschillende artiesten hun medewerking aan verleenden. In 2013 flanste het Australische duo Power Glove een OST in elkaar voor de game Far Cry 3: Blood Dragon. Maar daarnaast is er ook een heuse scene van dit soort dingen.
Ik trap maar af met wat voorbeelden - ben zelf verre van een expert, dus hoop nog genoeg dingen te ontdekken hier. Overigens kun je me ook blij maken met iets als Breakbot; iets dat me wél "Disco Nouveau" lijkt. Zolang het maar een dikke 80's sfeer heeft en overladen is met synths kan je het wat mij betreft hier kwijt.

Komt wat traag op gang maar maakt dat dubbel en dwars goed. En dit kan hier ook wel:
Of deze (bedankt, herman):
Wie van die horrordingen als Power Glove trekt, raak ik aan deze compilatie te checken.
0
Misterfool
geplaatst: 4 januari 2014, 15:12 uur
Grappig; op gamegebied zie je ook een revival van de 80's. Denk bijvoorbeeld aan spellen als Hotline miami & rivercity ransom.
Die Fleetwood mac remix is
.
Die Fleetwood mac remix is
.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 15:52 uur
Chateau Marmont:
Gatekeeper:
En het erg recente Blood Orange:
Gatekeeper:
En het erg recente Blood Orange:
0
geplaatst: 4 januari 2014, 15:57 uur
Lifelike, met schitterende, bijpassende Mad Max video:
Com Truise:
En deze classic, geen revival, maar wel een hele toffe '80s track:
Com Truise:
En deze classic, geen revival, maar wel een hele toffe '80s track:
0
Improvision
geplaatst: 4 januari 2014, 17:53 uur
Com Truise was de eerste die bij mij opkwam. Verder ook:
0
geplaatst: 4 januari 2014, 22:15 uur
Leuke plaatjes hier en daar
Ik was nooit zo van die 80's geïnspireerde electro clash, maar het meeste hier van is wel goed te doen. Ik heb nog wel wat 'echte' electro-plaatjes die er goed bij passen...
Ik was nooit zo van die 80's geïnspireerde electro clash, maar het meeste hier van is wel goed te doen. Ik heb nog wel wat 'echte' electro-plaatjes die er goed bij passen...
0
sxesven
geplaatst: 5 januari 2014, 12:10 uur
Miami Nights 1984
fantastische shit, sowieso is die hele Rosso Corsa-stal tof.
Ook gruwelijk vet:
Sand Circles is inderdaad ook geweldig, dit is mijn favoriet:
ActRazer:
Zeer evident ook in OPN-materiaal als dit:
Met poppier insteek:
fantastische shit, sowieso is die hele Rosso Corsa-stal tof. Ook gruwelijk vet:
Sand Circles is inderdaad ook geweldig, dit is mijn favoriet:
ActRazer:
Zeer evident ook in OPN-materiaal als dit:
Met poppier insteek:
0
Harco
geplaatst: 5 januari 2014, 15:50 uur
Bedankt voor jullie inbreng! Een aantal bekende dingen maar ook veel nieuwigheden. Vind het grootste deel van wat RVENO, tuktak en Sven postten het tofste, maar kan de rest ook waarderen. Vooral die tweede track van T.O. ook. Het past in ieder geval allemaal bij dit topic, wat mij betreft.
Heerlijk gimmicky.
Deze mag hopelijk bij iedereen bekend zijn, maar mag niet ontbreken:
Heerlijk gimmicky.
Deze mag hopelijk bij iedereen bekend zijn, maar mag niet ontbreken:
0
Dikkop
geplaatst: 5 januari 2014, 19:24 uur
Aan alle liefhebbers van de "synthwave" hier raad ik het volledige album van Miami Nights 1984 aan.
Turbulence (2012)
Er staan nog heel wat geweldige nummers op die hier nog niet gepost zijn.
Clutch bijvoorbeeld.
Dat nummer van Kavinsky vind ik ook sterk.
Sowieso grote fan van de stem van Abel Tesfaye.
Turbulence (2012)
Er staan nog heel wat geweldige nummers op die hier nog niet gepost zijn.

Clutch bijvoorbeeld.
Dat nummer van Kavinsky vind ik ook sterk.
Sowieso grote fan van de stem van Abel Tesfaye.
0
geplaatst: 5 januari 2014, 20:24 uur
Blijkbaar noemen ze dit NewRetroWave. Miami Nights 1984 bevalt alvast goed
Nog wat meer Daniel Lopatin dan maar:
Nog wat meer Daniel Lopatin dan maar:
0
Dikkop
geplaatst: 6 januari 2014, 21:33 uur
Dit is Tears For Fears met een cover van Animal Collective.
En het klinkt nog geweldig ook.
Samen met de video past dit wel in dit topic denk ik.
En het klinkt nog geweldig ook.
Samen met de video past dit wel in dit topic denk ik.

0
geplaatst: 11 januari 2014, 15:51 uur
FM Attack is tof
Deze past daar wel goed bij
Ze is de reïncarnatie van Valerie Dore
Dit gaat meer de pure electro kant op
Cover van een Tears for Fears track
Deze past daar wel goed bij
Ze is de reïncarnatie van Valerie Dore
Dit gaat meer de pure electro kant op
Cover van een Tears for Fears track
0
geplaatst: 11 januari 2014, 19:25 uur
Nog een keer Tears for Fears, nu in de remix van Avenue:
Tears For Fears – Shout (Avenue Remix) | Discobelle.net
Staat helaas nog niet op YouTube ofzo, maar echt heerlijk...
Toen electroclash 10 jaar en langer geleden populair was vond ik dat heel leuk en dat is eigenlijk altijd wel gebleven. Voor mij is de 80s revival al veel langer gaande.
Tears For Fears – Shout (Avenue Remix) | Discobelle.net
Staat helaas nog niet op YouTube ofzo, maar echt heerlijk...

Toen electroclash 10 jaar en langer geleden populair was vond ik dat heel leuk en dat is eigenlijk altijd wel gebleven. Voor mij is de 80s revival al veel langer gaande.

* denotes required fields.