MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / tuktak’s ambient explorations and grooves

zoeken in:
tuktak
Zojuist heb ik een (halve) verrassingsbox gekocht bij Databloem met 10 cd’s waarvan ik nog geen idee heb welke dat zullen zijn.

"20 CDs for 65 EURO. that's what the Surprise Box exactly is. Enclosed are all new (but not new release) CD and CDr albums from a variety of artists and labels including Databloem. Good stuff for sure - perhaps just not the most common or best selling stuff or perhaps even some odd, older good stuff but all quality CD albums released the past decade, exploring all the aspects of Ambient/Electronic music."

Ik verwacht deze binnen enkele dagen binnen te krijgen, waarna ik ze allemaal goed zal beluisteren, eventueel nog op MuMe zal zetten, om ze daarna te gaan voorzien van een nuttige review.
Hopelijk komen er nog wat leuke nieuwe ontdekkingen uit naar voren.

Het lijkt me leuk om dit een beetje te bundelen in dit topic, wellicht komen bij goed gevolg nog meer suprisebundels aan de beurt!

http://databloem.com/603-large_default/suprise-box.jpg

Ik heb de website even bekeken, erg leuk zo'n surprise box. Ik ga dit volgen en twijfel of ik mee zal doen. Hoe kom jij aan een halve box?

tuktak
Ik heb gewoon een mailtje gestuurd met de vraag of ik voor 35euro 10 cd's kon krijgen. Ik kreeg binnen een uur al antwoord, hoe netjes wil je het hebben

Hey, dat klinkt inderdaad interessant! Leuk, zeg!

Ik ben benieuwd!

tuktak
En in het pakketje zit....Nog een pakketje!!

https://imagizer.imageshack.us/v2/985x739q90/674/qY5Y4h.jpg

tuktak
Genres zo eens gediscogged en dat gaat van ambient, abstract, experimental naar dub, techno, electronic, industrial naar classical, modern, contemporary

En uitgepakt ziet dat er ongeveer zo uit:
https://imagizer.imageshack.us/v2/287x739q90/674/8hWGWN.jpg

Ziet er goed uit, kom maar op met die reviews (ik kan niet veel van de titels lezen). Nog steeds spannend. Verzorgd pakketje trouwens.

En? Al wat kunnen beluisteren? Is het de moeite waard?

tuktak
Heb een snelle luistersessie gedaan eind augustus en het klonk als een goeie badge! Ben even afwezig geweest, vandaar de vertraging. Ik zal een dezer dagen ook wat linkjes naar de albums verzamelen.

Linksboven ziet eruit als één van hun label samplers, waar ik er één van heb, maar door dat te luisteren bleek meteen dat het label niet echt uitbrengt wat ik zoek. De site heeft wel een lieve, fijne uitstraling + service en verkopen een aantal mooie cd's (weleens wat van Shuttle358 en Celer gekocht daar oa), wat dat betreft aan te raden, maar verder sluit het label qua releases niet zo bij mij aan heb ik gemerkt. Hoop dat er veel moois voor je in dat pakket zit, echter zou ik vooral platen verwachten die ze niet zo goed op een normale manier kunnen verkopen.

Nee, dat is volgens mij het album 'Tangled' van Steve Stoll en Jeff Green (cellist). Staan enkele mooie nummers op. Ken jij geloof ik ook wel J.D.

Oja, daar ken ik die kaft van, dat is een aardig albumpje inderdaad. Dit was de sampler waar ik het over had: Various - A Selection Of Ambient Explorations And Grooves at Discogs

En hier is een nieuwere versie die je gratis krijgt als je een bestelling doet: Various - A Selection Of Ambient Explorations And Grooves (CDr) at Discogs

Netjes.

9 van de 10 zijn me nog onbekend, ik ben benieuwd of er wat leuks tussen zit.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:39 uur

geplaatst: vandaag om 05:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.