menu

Genres / Rock / Favoriete Christelijke Metal Bands?

zoeken in:
geplaatst:
Er zijn (tegenwoordig steeds meer) goede Christelijke metal/rock bands. En zelfs unblack metal. Hier een lijstje die ik ken:

- Antestor
- As I Lay Dying
- Avantasia
- Believer
- Blindside
- Bloodgood
- Crimson Moonlight
- Deliverance
- Demon Hunter
- Extol
- Flyleaf
- Grave Declaration
- Guardian
- Horde
- Impending Doom
- Mortification
- Slechtvalk
- Stryper
- The Devil Wears Prada
- Tourniquet
- Underoath
- Vengeance Rising
- Vials Of Wrath

Mijn favorieten zijn waarschijnlijk

Grave Declaration:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=bM3N7oaGsqQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Blindside:

https://www.youtube.com/watch?v=VV3_mtGK-Yk

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Welke bands zijn jouw favorieten?

geplaatst:
Virgin Black vind ik supertof.

https://www.youtube.com/watch?v=rW9_zv3nJJA

geplaatst:
De helft van de bands uit dat lijstje heb ik gehoord maar dat houdt niet over wat mij betreft.

Horde is okay.

Een erg goede relimetal band is Paramaecium. Death/Doom van het zuiverste oude school water:

https://www.youtube.com/watch?v=SZ5M1-opt4k

Schandalig goed.

geplaatst:
Barney Rubble schreef:
Virgin Black vind ik supertof.
(embed)

Diekende ik nog niet. Klinkt inderdaad apart met die koren.

geplaatst:
Onweerwolf schreef:
De helft van de bands uit dat lijstje heb ik gehoord maar dat houdt niet over wat mij betreft.

Horde is okay.

Een erg goede relimetal band is Paramaecium. Death/Doom van het zuiverste oude school water:

(embed)

Schandalig goed.

Ja, klinkt inderdaad erg goed. Ik ben geen kenner. Er valt nog veel te ontdekken. Daarom vraag ik ook om suggesties

geplaatst:
royals schreef:
(quote)

Ja, klinkt inderdaad erg goed. Ik ben geen kenner. Ik heb vooral thrash, post-hardcore of unblack bands ontdekt. Er valt nog veel te ontdekken. Daarom vraag ik ook om suggesties

geplaatst:
Een collega van me is best wel weg van Theocracy. Niet mijn type muziek, maar ik zie dat het hier op Mume goed beoordeeld wordt!

geplaatst:
Vomitorial Corpulence om de grindcore niet te vergeten: Karrionic Hacktician FULL ALBUM

Antidemon, dat is meer deathgrind: Welcome to Death (Official)

Verder gewoons eens kijken bij Music | Vision of God Records of sublabel Christian Metal Underground Records Label | Releases | Discogs

geplaatst:
Neal Morse heeft toch ook een christelijke inslag meen ik. Verder Lilian Axe, Giant, House of Lords, Warlord komen ook met dat soort verwijzingen maar ik weet niet of ze daardoor strikt genomen in die categorie horen.

geplaatst:
Kansas wellicht. Niet de gehele periode, maar met Kenny Livgren nog in de gelederen. Hij schreef meen ik aardig wat teksten die religieus zijn.
Maar ja, geen metalband natuurlijk. Eerder progressieve A.O.R.

geplaatst:
bikkel2 schreef:
Kenny Livgren.

Kerry Livgren past wel in het lijstje zeker solo (heeft ook met Neal Morse gewerkt)

Kerry Livgren

Livgren ging zijn solowerk ook AD noemen , niet naar de krant dus.

Anno Domini - Wikipedia - en.wikipedia.org

geplaatst:
gigage schreef:
Neal Morse heeft toch ook een christelijke inslag meen ik.

Behoorlijk zelfs, heeft ook nog worhship albums.

En, Unblack metal - Wikipedia - en.wikipedia.org

geplaatst:
B.Robertson schreef:
Vomitorial Corpulence om de grindcore niet te vergeten: Karrionic Hacktician FULL ALBUM

Antidemon, dat is meer deathgrind: Welcome to Death (Official)

Verder gewoons eens kijken bij Music | Vision of God Records of sublabel Christian Metal Underground Records Label | Releases | Discogs

Ja antidemon Ken ik ook. Leuk day je day label noemt ik heb die laatst ontdekt op youtube. Goes label voor de extremere metal.

geplaatst:
Jazper schreef:
Een collega van me is best wel weg van Theocracy. Niet mijn type muziek, maar ik zie dat het hier op Mume goed beoordeeld wordt!

Bedankt voor de tip. Kende de naam maar moet hun muziek nog checken.

geplaatst:
gigage schreef:
Neal Morse heeft toch ook een christelijke inslag meen ik. Verder Lilian Axe, Giant, House of Lords, Warlord komen ook met dat soort verwijzingen maar ik weet niet of ze daardoor strikt genomen in die categorie horen.

Neal Morse natuurlijk! Een van de meest veelzijdige artiesten. Allen zijn stijl is meet rock Dan metal.

geplaatst:
bikkel2 schreef:
Kansas wellicht. Niet de gehele periode, maar met Kenny Livgren nog in de gelederen. Hij schreef meen ik aardig wat teksten die religieus zijn.

Well een legendarische band natuurlijk.

geplaatst:
Rudi S schreef:
(quote)

Behoorlijk zelfs, heeft ook nog worhship albums.

En, Unblack metal - Wikipedia - en.wikipedia.org

Bedankt voor de links!

geplaatst:
Eternal Mystery, TIMŌRĀTUS, Abandoned Mortuary, Flactorophia en de bands van The Slaughtered Lamb Split (2014).

Dan ken ik nog wel wat grindcore splits, maar Vision of God brengt voor het merendeel unblack uit.

geplaatst:
B.Robertson schreef:
Eternal Mystery, TIMŌRĀTUS, Abandoned Mortuary, Flactorophia en de bands van The Slaughtered Lamb Split (2014).

Dan ken ik nog wel wat grindcore splits, maar Vision of God brengt voor het merendeel unblack uit.

Bedankt voor de suggesties! Klinkt interresant.

geplaatst:
B.Robertson schreef:

Dan ken ik...maar Vision of God brengt voor het merendeel unblack uit.

Is er iemand die enig verschil hoort met traditionele black metal of gaat het meer om het idee.

geplaatst:
gigage schreef:
(quote)

Is er iemand die enig verschil hoort met traditionele black metal of gaat het meer om het idee.

Puur tekstueel of ideologisch verschil. Muziek is even intensmaar de teksten in unblack metal gaan over het Christendom en God.

geplaatst:
Avantasia?? Dan kun je een band als Savatage er ook wel bijzetten...

geplaatst:
Avantasia ja, geweldige power/symfonische metal band. Ben niet so bekend met Savatage muziek.

geplaatst:
Ja ik ken Avantasia wel. Maar dat heeft volgens mij vrij weinig met christelijke metal/hardrock te maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:46 uur

geplaatst: vandaag om 08:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.