MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Belgische Death Metal

zoeken in:
Deze topic is er om anderen op de hoogte te brengen van Belgische Death Metal bands en/of albums.
Laat jullie horen!

Onweerwolf
Ik kom niet verder dan Aborted.

Carnation: alle 3 hun albums zijn de moeite waard. Zweedse 90's DM is hoorbaar een grote inspiratie
Bleedskin: 'Homicidal Therapy' is een fantastisch albums voor fans van oa Cannibal Corpse.
Reject The Sickness: Death Metal met duidelijke metalcore elementen en ook een zekere melancholie in het gitaarspel.
Malfested: beide EP's zijn erg goed en zullen fans van Carnation ook aanspreken.
Poseydon: DM met zware Thrash-invloeden of is het Thrash Metal met zware DM-invloeden?

Onweerwolf
ravenstein schreef:
Death Metal met duidelijke metalcore elementen

https://i.vgy.me/jzIkVB.png

Maar noem het geen deathcore! ☝️

Leuk om hier nog eens in te duiken, al geraak ik niet vreed ver. Belgische death metal brengt me terug naar mijn tienerjaartjes in de Frontline in Gent.

De koningen hierin zijn Aborted, vooral het werk tem Goremageddon. Stiekem wil ik ook Crawlspace vernoemen, om dan te gniffelen omdat ik jullie tot bij beatdown gelokt heb. In diezelfde hardcore-met-death-metal stijl past Bloodshot BXL ook wel. Deformity is dan meer metalcore ipv hardcore/beatdown.

Qua deathcore: Crimson Falls, The Last Shot of War, Fatal Recoil, Moker, Resistance. Al is er bij die laatste drie maar weinig deathcore aan en is het gewoon moderne death metal.

Leng Tch’e is heel goeie deathgrind, vooral The Process of Elimination. Punished Earth is ook grindy, maar viezer.

Van de meer on-topic death metal herinner ik me vooral Suhrim, Murder Intentions, Putrid Inbred en Fleshmould.

Living Gate is mijn favoriete nieuwe Belgische death metal band. Leden van Amenra en Wiegedood die, kort door de bocht, Morbid Angel vereren.

Onweerwolf
Ohja, Leng Tch'e, dat was wel acceptabel ja. Maar Death Metal zit bij jullie niet bepaald in de genen, zoals black metal.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:37 uur

geplaatst: vandaag om 16:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.