Genres / Rock / Vocaal-, schreeuw- of gruntloze (instrumentale) metal
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2006, 01:47 uur
Roept u maar! Bands als Neurosis en Isis kan ik nog hebben maar qua "schorre" vocalen balanceren die op het randje. Zelfde geld voor Cult Of Luna. Instrumentaal vind ik het geweldig, maar die gozers moeten niet veel harder dan dat schreeuwen.
Aan de andere kant moet er ook weer niet te veel gesynth-symph worden, Ayreon bijvoorbeeld ligt me ook niet. O.S.I. gaat dan nog, hoewel daar ook wel wat keyboards in terug te vinden zijn.
Pelican zou misschien een goede aftrap zijn.
Aan de andere kant moet er ook weer niet te veel gesynth-symph worden, Ayreon bijvoorbeeld ligt me ook niet. O.S.I. gaat dan nog, hoewel daar ook wel wat keyboards in terug te vinden zijn.
Pelican zou misschien een goede aftrap zijn.
0
Sietse
geplaatst: 19 maart 2006, 13:28 uur
ik wou net Pelican gaan typen, tot dat ik je laatste regel zag.
0
geplaatst: 19 maart 2006, 13:35 uur
Keelhaul in ieder geval en ik heb laatst ook Orthrelm beluisterd, maar dat heeft op het instrumentaal na helemaal niets met de bovengenoemde bands te maken.
0
geplaatst: 19 maart 2006, 14:03 uur
HammerHead schreef:
maar dat heeft op het instrumentaal na helemaal niets met de bovengenoemde bands te maken.
maar dat heeft op het instrumentaal na helemaal niets met de bovengenoemde bands te maken.
En daar ging het me juist om
. Bedankt, en mocht er nog iets boven komen drijven, typ het gewoon neer!
0
geplaatst: 19 maart 2006, 14:06 uur
Dan kan ik ook Explosions in the Sky wel noemen, niet echt metal, maar ik denk toch dat je dat als instrumentale metal liefhebber wel kan waarderen.
0
geplaatst: 19 maart 2006, 14:27 uur
The Scientist schreef:
Dan kan ik ook Explosions in the Sky wel noemen, niet echt metal, maar ik denk toch dat je dat als instrumentale metal liefhebber wel kan waarderen.
Ja, die heb ik ook al gevonden. Maar in die progressieve richting mag ook nog wel wat genoemd worden. Heb ook al een plaat van Godspeed! You Black Emperor. En Mono en Mogwai liggen me ook wat dat betreft.
0
geplaatst: 19 maart 2006, 15:05 uur
Misschien iets van Tribes of Neurot. Al ken ik daar niet alles van, maar hun album met Walking Timebombs is zeker een aanraden. Al gaat dat ook weer de ambient kant op.
En Orthrelm is dus echt gewoon ultra vaag.
En Orthrelm is dus echt gewoon ultra vaag.
0
geplaatst: 19 maart 2006, 15:21 uur
Phoenix schreef:
Ja, die heb ik ook al gevonden. Maar in die progressieve richting mag ook nog wel wat genoemd worden. Heb ook al een plaat van Godspeed! You Black Emperor. En Mono en Mogwai liggen me ook wat dat betreft.
Dan zit je bij mij goed

als je die platen mooi vindkan ik je (misschien lastig te vinden) albums van Yndi Halda, en September Malevolence (niet op MuMe) en Dreamend aanraden

0
JonnieBrasco
geplaatst: 21 april 2006, 19:01 uur
Don Caballero! (En dan bijv. dit album). Geen metal, maar wel instrumentaal, progressief, strak, synth-loos en bepaald niet soft. Erg goed.
0
geplaatst: 18 mei 2006, 19:55 uur
Goh, ik dacht dat dit topic al dood was maar ik zie toch nog wat suggesties die ik niet had gelezen. Ik ga er snel achteraan
.
Keep em coming, of course.
.Keep em coming, of course.
0
geplaatst: 22 mei 2006, 23:51 uur
0
geplaatst: 12 september 2008, 09:57 uur
Daar heb ik vanmorgen toevallig naar geluisterd. Het zou niet mijn aanrader zijn.
0
geplaatst: 30 september 2008, 16:37 uur
khoma. beetje cult of luna achtig alleen met cleane zang.
erg sterk!
erg sterk!
* denotes required fields.