Genres / Rock / Teutonic Metal?
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2006, 20:09 uur
Toen ik laatst op wikipedia een lijst met metalgenres bovenhaalde, stond er daar wel een genre bij die me wel interesseerde: Teutonic Metal.
Maar ik zou totaal niet weten wat dat genre inhoud.
Als iemand van jullie er iets over weten, kan je dan misschien ook een paar bands in dat genre geven aub.
Alvast bedankt
Maar ik zou totaal niet weten wat dat genre inhoud.
Als iemand van jullie er iets over weten, kan je dan misschien ook een paar bands in dat genre geven aub.

Alvast bedankt

0
geplaatst: 15 mei 2006, 13:20 uur
Bij het horen van de term "Teutonic Metal" (voor mij ook de eerste keer dat ik hiervan hoor) denk ik spontaan aan Rammstein en in mindere mate aan andere Duitse Metalbands zoals Kreator en Sodom.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 18:39 uur
Mja, zou wel kunnen inderdaad, maar bij Rammstein kun je nog wel meer genres toewijzen hoor, Electronic/industrial metal, Tanz-metal(mijns inziens nogal vreemd), gothic metal...
maar hey, laat ik eens een beetje wijs doen, 'teutonic', komt van Teutonen, en dat was een soort volk, of een bepaald soort ridder, als ik mij niet vergis, en die Teutonen, komen, warempel, ergens vanuit centraal europa, dus ravenstein, je zit wel in de buurt denk ik zo. Ik denk eigelijk dat het een beetje hetzelfde is als wat ze met die hele Gothenburg-metal hebben gedaan, een soort regionaal georienteerde metal, of....zoiets...
En dan nog even wat reclame: Wikipedia ownt!
maar hey, laat ik eens een beetje wijs doen, 'teutonic', komt van Teutonen, en dat was een soort volk, of een bepaald soort ridder, als ik mij niet vergis, en die Teutonen, komen, warempel, ergens vanuit centraal europa, dus ravenstein, je zit wel in de buurt denk ik zo. Ik denk eigelijk dat het een beetje hetzelfde is als wat ze met die hele Gothenburg-metal hebben gedaan, een soort regionaal georienteerde metal, of....zoiets...
En dan nog even wat reclame: Wikipedia ownt!
0
geplaatst: 1 juni 2006, 11:30 uur
Allmusic.com geeft Kreator en Halloween als voorbeelden van Teutonic metal, niet echt mijn stijl
0
geplaatst: 23 juni 2007, 13:50 uur
Bedoelen ze er niet gewoon Duitse metal mee?
Teutonic or Teuton(s) means Germanic. It may refer to
* Germanic peoples
* Germanic languages
* The (medieval) Germans in general (so for example in the computer game Age of Empires II: The Age of Kings) [1]
* A famous German historical military order, the Teutonic Knights.
Teutonic or Teuton(s) means Germanic. It may refer to
* Germanic peoples
* Germanic languages
* The (medieval) Germans in general (so for example in the computer game Age of Empires II: The Age of Kings) [1]
* A famous German historical military order, the Teutonic Knights.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 23:05 uur
Ik denk direct aan twee bands; Einstürzende Neubauten en Kowalski
0
MetalDex
geplaatst: 25 juni 2007, 18:24 uur
Wat Fza zegt, ja: metal afkomstig uit Duitstalige gebieden. Bands als Kreator, Sodom, Rage en Destruction horen bijvoorbeeld bij de Teutonic Thrash Metal en bands als Helloween, Gamma Ray, Edguy bij Teutonic Power Metal.
0
geplaatst: 25 juni 2007, 18:52 uur
beetje overdreen om voor het gebied waar ze uitkomen een genre te maken,niet?
0
geplaatst: 28 juni 2007, 09:24 uur
Elders kom ik ook Accept tegen, ja dan zullen de Scorpions ook wel Teutoons zijn.
Het Teutoburger wald:

Het Teutoburger wald:

* denotes required fields.