Genres / Rock / Nieuwe (Onbekende) Metal bands!
zoeken in:
0
Bobiej
geplaatst: 26 mei 2006, 14:50 uur
Is er hier iemand die leuke onbekende metalbands kent? Bands die nog niet zijn doorgebroken of een hit hebben gehad maar wel lekkere metal maken? Ik zal er even één noemen die, naar mijn weten, niet bekend zijn: MyGrain!
Iemand nog andere bands..?
Iemand nog andere bands..?
0
Bobiej
geplaatst: 6 juni 2006, 22:15 uur
Oké, Oké rustig mensen... niet allemaal tegelijk massaal posten...
0
DutchViking
geplaatst: 6 juni 2006, 22:27 uur
Als je van een stevige pot heavy/thrash metal houdt, kan ik je Wicked Mystic zeker aanraden. Ik kwam vier jaar geleden in aanraking met ze, toen ze optraden op Ozzfest in Nijmegen, en wist meteen: hier moet ik achter aan gaan
Absoluut een toppertje 
Helaas bestaat de band niet meer... Deels omdat de band er niet in slaagde door te breken, maar vooral omdat bandleider/drummer/spil Willy van Haren door een ernstige blessure niet meer aan spelen toekwam. Wicked Mystic heeft een jaar of twee besloten het spreekwoordelijke bijltje erbij neer te leggen.
Ook de progressieve band Elegy (ook uit Nederland) is zeer de moeite van het checken waard. Ik heb al een tijdje niets meer van ze gehoord, maar ze hebben wel enkele leuke plaatjes uitgebracht.
Jammer trouwens dat veel uitstekende Nederlandse metalbands onopgemerkt blijven en hun populariteit vooral beperkt blijft tot eigen land. Nederlandse platenlabels stellen internationaal gezien weinig voor, als Wicked Mystic bijvoorbeeld getekend was door een groot Duits label (zoals SPV, Nuclear Blast of AFM) waren ze wellicht veel bekender geworden.
Ik weet niet van wat soort genre metal je houdt, Bobiej, maar als je van thrash metal houdt, ken ik nog wel wat aanraders
Bands als Overkill, Slaughter, Exodus, Exciter en Metal Church zijn vrij onbekend en de moeite van het beluisteren meer dan waard
Verder kun je als metalfan niet om dit uitstekende album heen 
Absoluut een toppertje 
Helaas bestaat de band niet meer... Deels omdat de band er niet in slaagde door te breken, maar vooral omdat bandleider/drummer/spil Willy van Haren door een ernstige blessure niet meer aan spelen toekwam. Wicked Mystic heeft een jaar of twee besloten het spreekwoordelijke bijltje erbij neer te leggen.
Ook de progressieve band Elegy (ook uit Nederland) is zeer de moeite van het checken waard. Ik heb al een tijdje niets meer van ze gehoord, maar ze hebben wel enkele leuke plaatjes uitgebracht.
Jammer trouwens dat veel uitstekende Nederlandse metalbands onopgemerkt blijven en hun populariteit vooral beperkt blijft tot eigen land. Nederlandse platenlabels stellen internationaal gezien weinig voor, als Wicked Mystic bijvoorbeeld getekend was door een groot Duits label (zoals SPV, Nuclear Blast of AFM) waren ze wellicht veel bekender geworden.
Ik weet niet van wat soort genre metal je houdt, Bobiej, maar als je van thrash metal houdt, ken ik nog wel wat aanraders
Bands als Overkill, Slaughter, Exodus, Exciter en Metal Church zijn vrij onbekend en de moeite van het beluisteren meer dan waard
Verder kun je als metalfan niet om dit uitstekende album heen 
0
geplaatst: 8 juni 2006, 11:26 uur
Persoonlijk vind ik dat metal in het algemeen vrij onbekend is. Vraag aan een willekeurig iemand of hij weet wie pakweg Madonna is en de kans is groot dat hij of zij het weet. Vraag dan eens aan die persoon of ze slayer kennen en het antwoord zal waarschijnlijk negatief zijn.
Hier zijn anders een paar bands (met tussen haakjes de, volgens mij, cd's die de moeite waard zijn om eens te beluisteren) die volgens mij veel meer waardering zouden moeten krijgen dan dat ze nu krijgen. Hier, op musicmeter, maar evengoed ook in het gewone muziekcircuit.
Allereerst de "sfeer"metal, ook wel post-metal genaamd. Hieronder vallen de groepen isis (panopticon, oceanic), pelican (australiasa), cult of luna (salvation, the beyond), neurosis (The eye of every storm, a sun that never sets). Dit genre wordt gekenmerkd door trage en slepende nummers, opgebouwd tot een climax, meestal op het einde van het nummer, met loggen gitaarmuren.
Mathcore/metal, veruit mijn lievingsmuziek. Dillinger escape plan (miss machine, calculating infinity), converge (jane doe, you fail me), mesguggah (catch 33, destroy erase improve), today is the day (sadness will prevail), buried inside (chronoclast), ephel duath (painters palette), hacride (deviant current signal), the red chord (clients),.... Deze muziek wordt gekenmerkd door gebrek aan songstructuur, jazz-akkoorden, schreeuwzang en freaky ritmepatronen.
Het volgende genre is drone, ambient. Hieronder vallen de groepen sunn o))) (white 1, black one), khanate (khanate), earth (earth 2), agalloch (the mantle), kayo dot,... hier wordt er geexperimenteerd met extreem logge gitaarmuren, of zoals de mannen van sunn 0))) ooit eens zeiden:" wij willen dat de mensen tijdens onze concerten in hun broek kakken." Persoonlijk vind ik dit een waardig streefdoel
Verder maken ze ook gebruik van sfeerschepping, en slepende drums en veel meer andere rare dingen. Het merendel van deze bands wordt uitgebracht op het southernlord label.
Volgende genre is het meer experimentele kantje. degree absolute (degree absolute), frantic bleep ( the sense appatus), beecher (this eligy, his autopsy), knut (terraformer), mastodon (remission, leviathan), busrt (origo), cephalic carnage (anomalies), maudlin of the well (bath).
Trash: slayer (reign in blood), exodus (bounded by blood), sepultura (chaos ad, dante XXI), arcturus (la masquerade infernale), slumber (fallout), fragments of unbecoming (sterling black ink),...
En als laatste de prog metal. coheed and cambria (te lang om van buiten te kennen, gewoon eens naar de laatste langspeler luisteren.), pain of salvatio (remedy lane, be), primordial ( the gathering wilderness), redemption ( the fulness of time), Into eternity ( buried in oblivion).
Zo, dit was het ongeveer ik hoop dat je er iets mij bent.
Hier zijn anders een paar bands (met tussen haakjes de, volgens mij, cd's die de moeite waard zijn om eens te beluisteren) die volgens mij veel meer waardering zouden moeten krijgen dan dat ze nu krijgen. Hier, op musicmeter, maar evengoed ook in het gewone muziekcircuit.
Allereerst de "sfeer"metal, ook wel post-metal genaamd. Hieronder vallen de groepen isis (panopticon, oceanic), pelican (australiasa), cult of luna (salvation, the beyond), neurosis (The eye of every storm, a sun that never sets). Dit genre wordt gekenmerkd door trage en slepende nummers, opgebouwd tot een climax, meestal op het einde van het nummer, met loggen gitaarmuren.
Mathcore/metal, veruit mijn lievingsmuziek. Dillinger escape plan (miss machine, calculating infinity), converge (jane doe, you fail me), mesguggah (catch 33, destroy erase improve), today is the day (sadness will prevail), buried inside (chronoclast), ephel duath (painters palette), hacride (deviant current signal), the red chord (clients),.... Deze muziek wordt gekenmerkd door gebrek aan songstructuur, jazz-akkoorden, schreeuwzang en freaky ritmepatronen.
Het volgende genre is drone, ambient. Hieronder vallen de groepen sunn o))) (white 1, black one), khanate (khanate), earth (earth 2), agalloch (the mantle), kayo dot,... hier wordt er geexperimenteerd met extreem logge gitaarmuren, of zoals de mannen van sunn 0))) ooit eens zeiden:" wij willen dat de mensen tijdens onze concerten in hun broek kakken." Persoonlijk vind ik dit een waardig streefdoel
Verder maken ze ook gebruik van sfeerschepping, en slepende drums en veel meer andere rare dingen. Het merendel van deze bands wordt uitgebracht op het southernlord label.Volgende genre is het meer experimentele kantje. degree absolute (degree absolute), frantic bleep ( the sense appatus), beecher (this eligy, his autopsy), knut (terraformer), mastodon (remission, leviathan), busrt (origo), cephalic carnage (anomalies), maudlin of the well (bath).
Trash: slayer (reign in blood), exodus (bounded by blood), sepultura (chaos ad, dante XXI), arcturus (la masquerade infernale), slumber (fallout), fragments of unbecoming (sterling black ink),...
En als laatste de prog metal. coheed and cambria (te lang om van buiten te kennen, gewoon eens naar de laatste langspeler luisteren.), pain of salvatio (remedy lane, be), primordial ( the gathering wilderness), redemption ( the fulness of time), Into eternity ( buried in oblivion).
Zo, dit was het ongeveer ik hoop dat je er iets mij bent.
0
geplaatst: 8 juni 2006, 12:35 uur
Lightning Bolt 
Erg vreemd maar echt heerlijke herrie!
Edit: Zie dat het op deze site niet als Metal staat aangegeven. Weet nu niet meer of het klopt. Ik heb dan ook niet alle nummers gehoord, maar degene die ik hoorde waren wel degelijk metal te noemen.
0
Bobiej
geplaatst: 13 juni 2006, 16:48 uur
Wouter Moons schreef:
Trash: slayer (reign in blood)
Trash: slayer (reign in blood)
Slayer onbekend? Bij de gemiddelde Metalfan niet...
Maar omdat ik dus metal luister ken ik ze ook
Maar mensen bedankt voor de posts ik ga even een paar van die bands checken 
0
lambf
geplaatst: 13 juni 2006, 21:24 uur
(alhoewel ze mischien wel bij metalfans bekend zijn)
Death metal:
-Skinless
-Toxic Narcotic
-Lord Gore
Grindcore:
-Agoraphobic Nosebleed
-Assück
-Excrementory Grindfuckers
-Pig Destroyer
Mathcore:
-ion Dissonance
verder nog een paar andere(Ik weet niet echt het genre hiervan):
-into the moat
-Damage Plan
-Ektmorf
Death metal:
-Skinless
-Toxic Narcotic
-Lord Gore
Grindcore:
-Agoraphobic Nosebleed
-Assück
-Excrementory Grindfuckers
-Pig Destroyer
Mathcore:
-ion Dissonance
verder nog een paar andere(Ik weet niet echt het genre hiervan):
-into the moat
-Damage Plan
-Ektmorf
0
Bobiej
geplaatst: 14 juni 2006, 09:39 uur
Ik ken ze allemaal niet
... Maarja, ik luister ook niet veel Death.
... Maarja, ik luister ook niet veel Death.
0
godlydevil7
geplaatst: 27 juni 2006, 10:33 uur
ik ken wel een bandje: Engorge, staat alleen nog niet op MuMe(kon geen goed plaatje vinden)
0
geplaatst: 25 augustus 2006, 08:27 uur
nou iedere band waar ik op stem hebben bijna tot geen stemmen en is MEGA goede shit 

0
bro
geplaatst: 23 januari 2007, 21:15 uur
Silent civilian!!!
een van de beste bands ooit.
lekker agressief met toch prachtige gitaarsolo'tjes.
van zalig geschreeuw tot clean maar toch harde zang.
(de ex-spinshank zanger maar laat u niet afschrikken als je die niet goed vond want hij zingt een heeeeel pak anders. vond je hem wel goed bij spineshank, dan zal hij je normaal gezien niet teleurstelen bij Silent Civilian)
ze zijn trouwens echt wel goed doorgebroken in amerika maar in europa is hun cd niet eens te koop!!!
een van de beste bands ooit.
lekker agressief met toch prachtige gitaarsolo'tjes.
van zalig geschreeuw tot clean maar toch harde zang.
(de ex-spinshank zanger maar laat u niet afschrikken als je die niet goed vond want hij zingt een heeeeel pak anders. vond je hem wel goed bij spineshank, dan zal hij je normaal gezien niet teleurstelen bij Silent Civilian)
ze zijn trouwens echt wel goed doorgebroken in amerika maar in europa is hun cd niet eens te koop!!!
0
bro
geplaatst: 23 januari 2007, 21:18 uur
http://www.youtube.com/watch?v=1-twdtoSsow
hier kun je een clipje van silent civilian bekijken.
Vind je dit zalig: bereid je maar voor op meer want ze hebben er nog betere...
als je wilt en je email-adres eens doorgeeft via een pm wil ik je altijd wat liedjes sturen (of download ze, dat gaat ook)
hier kun je een clipje van silent civilian bekijken.
Vind je dit zalig: bereid je maar voor op meer want ze hebben er nog betere...
als je wilt en je email-adres eens doorgeeft via een pm wil ik je altijd wat liedjes sturen (of download ze, dat gaat ook)
0
geplaatst: 24 januari 2007, 20:23 uur
Threat Signal, een zalige band en niet zo bekend, maar velen die de plaat hebben gehoord vindt ze toch goed.
Silent Civilian raad ik zeker ook aan.
The Berzerker, ik weet niet hoe bekend ze zijn, maar het is het extreemste dat ik tot nu toe gehoord heb.
Fozzy, heerlijke Rock/Metal van WWE-worstelaar Chris Jericho.
Nostradameus, een Speed / Power Metalband (1 van de zovele, maar deze steekt er toch wel wat uit voor mij).
Scar Symmetry, een Death Metal met een zanger die zowel lekker kan grunten als wat Progressief-achtig zingt.
Skinlab, goeie beukmetal in de stijl van de hardere Nothingface.
Silent Civilian raad ik zeker ook aan.
The Berzerker, ik weet niet hoe bekend ze zijn, maar het is het extreemste dat ik tot nu toe gehoord heb.
Fozzy, heerlijke Rock/Metal van WWE-worstelaar Chris Jericho.
Nostradameus, een Speed / Power Metalband (1 van de zovele, maar deze steekt er toch wel wat uit voor mij).
Scar Symmetry, een Death Metal met een zanger die zowel lekker kan grunten als wat Progressief-achtig zingt.
Skinlab, goeie beukmetal in de stijl van de hardere Nothingface.
0
geplaatst: 20 maart 2007, 12:05 uur
Behold... The Arctopus
Progressieve, instrumentale metal, ik vind het zelf 1 van de meest boeiende metal acts van het moment. Ze maken ook gebruik van een "Warr gitaar", een soort van chapman stick maar dan met een gitaar body. In feite een gitaar met een zootje extra snaren die voor een groot deel tappend wordt bespeeld, maar ook als gewone gitaar kan fungeren. King Crimson hadden ook zo'n instrument in hun line-up uit de jaren '80.
Progressieve, instrumentale metal, ik vind het zelf 1 van de meest boeiende metal acts van het moment. Ze maken ook gebruik van een "Warr gitaar", een soort van chapman stick maar dan met een gitaar body. In feite een gitaar met een zootje extra snaren die voor een groot deel tappend wordt bespeeld, maar ook als gewone gitaar kan fungeren. King Crimson hadden ook zo'n instrument in hun line-up uit de jaren '80.
0
geplaatst: 21 maart 2007, 11:47 uur
HIer heeft ook nog niemand op Aion - Median gestemd !
Wat een lekkere plaat is dat.
Wat een lekkere plaat is dat.
0
bro
geplaatst: 13 april 2007, 11:44 uur
mnemic is een prachitge maar helaas onbekende band. is nogtans een goede band voor fans zoals fear factory en chimaira. vooral FF dan. ze worden gezien als mogelijke opvolger van FF. dat zou mooi zijn maar daarvoor moeten ze eerst nog wat bekentheid bijkrijgen. maak daarom maar es effe kennis met mnemic hun prachitge sound
0
Bobiej
geplaatst: 16 april 2007, 21:28 uur
Ha, leuk om het eerste topic wat ik starte eens terug te zien. Inmiddels heb ik me flink in Metal verdiept, en kan ik nu beter zeggen wat mij aanspreekt of niet.
Eens kijken of er nog wat thrashends te beleven valt hier...

0
lambf
geplaatst: 16 april 2007, 21:44 uur
Trashmetal-liefheber
. Jammer mischien, maar ik luister haast geen Trash, dus of ik je iets in die richting zou kunnen aanraden is de vraag.
0
Bobiej
geplaatst: 16 april 2007, 23:05 uur
Als je bijna geen Thrash luistert, kan ik jóuw wat aanraden
. Hier een lijstje met albums die je absoluut niet over het hoofd mag zien:
Slayer - Reign in Blood, Decade of Aggression (live album van de eerste 5 albums, misschien als instapper voor de nieuwe Slayer liefhebber)
Metallica - Master of Puppets, Live Sh*t Binge & Purge (live album van de eerste 5 album, misschien als instapper voor de nieuwe Metallica liefhebber)
Sepultura - Arise, Chaos AD (Chaos AD is een overgang naar het meer drum-based geluid van Sepultura, maar zeker de moeite waard)
Exodus - Shovel Headed Kill Machine
Megadeth - Rust in Peace
. Hier een lijstje met albums die je absoluut niet over het hoofd mag zien:Slayer - Reign in Blood, Decade of Aggression (live album van de eerste 5 albums, misschien als instapper voor de nieuwe Slayer liefhebber)
Metallica - Master of Puppets, Live Sh*t Binge & Purge (live album van de eerste 5 album, misschien als instapper voor de nieuwe Metallica liefhebber)
Sepultura - Arise, Chaos AD (Chaos AD is een overgang naar het meer drum-based geluid van Sepultura, maar zeker de moeite waard)
Exodus - Shovel Headed Kill Machine
Megadeth - Rust in Peace
0
geplaatst: 16 april 2007, 23:23 uur
Bobiej schreef:
Ha, leuk om het eerste topic wat ik starte eens terug te zien. Inmiddels heb ik me flink in Metal verdiept, en kan ik nu beter zeggen wat mij aanspreekt of niet.

Even een lijstje met bekende namen en wat persoonlijke favorieten (alhoewel je er een hoop wel zult kennen nu):
Abbatoir
Agent Steel
Annihilator
Anthrax
Chimaira
Dark Angel
Death Angel
Destruction
Exhorder
Exodus
Flotsam and Jetsam
Gory Blister
Grip Inc.
Hades
Incubus (Opprobrium)
Kreator
Machine Head
Megadeth
Metallica
Nuclear Assault
Overkill
Sadus
Sepultura
Slaughter
Slayer
Sodom
Stormtroopers of Death (SOD)
Suicidal Tendencies
Testament
Voivod
Yyrkoon
Een aantal van deze bands gaat wel een beetje meer de Death kant op (Incubus, Sadus, Gory Blister, Yyrkoon) en SOD en Suicidal Tendencies hebben ook punk/hardcore invloeden. Voivod is een geval apart: de eerste 3 platen zijn oldskool thrash, daarna is het prog. en midden jaren '90 weer thrash.
0
geplaatst: 17 april 2007, 12:16 uur
Bobiej schreef:

Legion of the Damned
Pissing Razors (ik weet niet echt of ik het Thrash kan noemen, maar je weet nooit)
Dagoba
Spoil Engine (je moet daarvoor wel naar hun MySpace gaan, ze brengen op 19 mei hun eerste full-length uit, moet je zeker eens proberen)
Allemaal (tot nu toe) redelijk onbekende bands.
0
bro
geplaatst: 1 juni 2007, 07:14 uur
Freekje schreef:
Enter Shikari (maar is volgens mij niet echt metal)
Enter Shikari (maar is volgens mij niet echt metal)
hmm, nee niet echt maar zijn wel goed

0
geplaatst: 19 juni 2007, 20:10 uur
mirzadeh-melodieuze black metal
psycroptic-gindcore/death metal
imp een beetje een mix van death en thrash metal
en dat is het voorlopig
psycroptic-gindcore/death metal
imp een beetje een mix van death en thrash metal
en dat is het voorlopig
0
bro
geplaatst: 11 juli 2007, 21:11 uur
Spoil Engine
beste belgische band die er is.
word vergeleken met machine head. als dat niet heftig is
www.myspace.com/spoilengine[/url]
beste belgische band die er is.
word vergeleken met machine head. als dat niet heftig is

www.myspace.com/spoilengine[/url]
0
DVN88
geplaatst: 11 juli 2007, 21:12 uur
Gontyna Kry! Hele goede black metal, in een of andere oude taal gezongen als ik mij niet vergis, en dus is er geen f*ck van te verstaan, maar de muziek is leuk.
0
geplaatst: 2 augustus 2007, 17:54 uur
Een nieuwe onbekende metalband is het Britse "Bring Me The Horizon". Stond zelfs ergens in een lijst als beste Britse nieuwkomer ofzo.
0
geplaatst: 2 augustus 2007, 20:25 uur
Deze kreeg in de P-magazine veel lof en symphatie:
http://www.musicmeter.nl/al...
http://www.musicmeter.nl/al...
0
geplaatst: 5 augustus 2007, 20:35 uur
Bobiej schreef:

- Paradox
- Whiplash
- Carnivore
Dat Trasht ook wel lekker.

* denotes required fields.