MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Ultimate Metal

zoeken in:
Er gaan geruchten rond over een nieuw metalgenre: Ultimate Metal.
Ik ben razend benieuwd, dus kan iemand hier wat uitleg over geven?

Bobiej
Op wikipedia staat hier een stukje over, het schijnt extremer dan grindcore te zijn, en het is niet helemaal zeker wat het is.

Al noemt een grindcore band zich 'extremer dan grindcore', neemt deze zich al veel te serieus voor een genre als grindcore. Grindcore moet luchtig zijn, fun uitstralen.

Ultimate Metal? Klinkt als metal met boyband danspasjes.

Dat heb ik er nu net ook over gehoord, dat het extremer ging zijn dan de metalgenres die we nu hebben.
Ik wil eens weten of hun dat zal lukken.

Metal met boysbandspasjes, dat zou ook wel origineel zijn.

Parabola
Synchroom headbangen

Bobiej
Teksten als "Oeeh, baby I love you sóóó" grunten .

Berzerker
Ik kan op Wiki niks vinden over Ultimate Metal, heeft iemand mss een linkje? Is er trouwens al een band bekend? dan kan ik dat luisteren en kijken of ik dat wat vind.

EDIT: ik vind op wiki net een heel klein stukje in het nederlands, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

harder als b.v. Six Feet Under, Cannibal Corpse? tja, lekkere muziek dan

Snowblood schreef:
harder als b.v. Six Feet Under, Cannibal Corpse? tja, lekkere muziek dan

Geloof me, er bestaan al hardere dingen dan Six Feet under en Cannibal Corpse.

MetalDex
Als het harder dan grindcore is, is dat dan niet gewoon een grindcore band die meent dat ze harder en goorder zijn dan anderen? Dat klinkt wel erg cliché...
Ach ja zolang ze het maar niet gaan verbasteren tot Ultimetal. Want mensen die naar thrashmetal luisteren, luisteren 'Thrash', mensen die naar deathmetal luisteren, luisteren 'Death'. Niks mis mee toch?
Maar dan krijgen we dadelijk mensen die naar "Ulti" luisteren, en dan heb ik het wel gehad; dan zet ik thuis TMF op, zet een pet scheef op mn kop en roep ik tegen iedereen die er wat van zegt 'bitch'.

Bobiej
MetalDex schreef:
Maar dan krijgen we dadelijk mensen die naar "Ulti" luisteren, en dan heb ik het wel gehad; dan zet ik thuis TMF op, zet een pet scheef op mn kop en roep ik tegen iedereen die er wat van zegt 'bitch'.

Lol

Ultimate metal,Harder dan grindcore,wat moet ik me daarbij voorstellen,volgens mij aleen maar herrie.

Zal waarschijnlijk verzonnen zijn door wat knaapjes die stoer willen doen

Misschien een kruising tussen black metal en grindcore, voor zover dat kan?
(Ik raad maar wat )

MetalDex
Blackmetal met grindcore Goede muzikanten die enorm veel herrie maken, met hele domme teksten (à la zinspelingen op Plato en zijn grot ofzo?) en een nonchalante uitstraling?

Welke band noemt zijn stijl dan Ultimate Metal, dan wil ik daar wel eens wat van horen.

lambf
bennerd schreef:
Misschien een kruising tussen black metal en grindcore

Maar dat bestaat al, dus is het wel raar om het een nieuwe naam te geven
En als je harder dan grindcore wil spelen kom je al snel op noize uit, en er zijn al lang bands die grind-noize spelen .
Maar bij Ultimate metal ga ik eerder aan powermetal denken dan grindcore.

Euh, mensen, er is hier een klein foutje:
geen aanval tegen bobiej, maar wikipedia zegt niet met die woorden dat het extremer dan grindcore zou zijn.

Dit zegt wikipedia over Ultimate Metal, bij Extreme Metal:

Extreme metal is een verzamelnaam voor verschillende extreme metalgenres.

De term "extreme metal" (kan zowel op z'n Engels als op z'n Nederlands worden uitgesproken) wordt op verschillende vlakken gebruikt.

Bij de "driedeling" binnen de metalgenres wordt metal opgedeeld in extreme, melodic en alternative metal (of in het Nederlands: extreme, melodische en alternatieve metal).
Waarbij extreme metal een verzamelnaam is voor black, death, doom en thrashmetal, grind- en hardcore.

Maar het kan ook gewoon wijzen op een extreme, agressieve en zware metalvariant. Er zijn verschillende groepen die invloeden hebben van alle extreme metalgenres, en noemen zich daarom gewoon extreme metal.

Extreme metal zou logischerwijs de extreemste metalvorm zijn, maar er wordt hier en daar beweert dat er ook onderscheid kan worden gemaakt tussen extreme en ultimate metal, waarvan de tweede nog net iets heviger en agressiever zou zijn - hoewel er onduidelijkheid is over wat nu precies Ultimate metal is.

de term extreme metal word allang gebruikt, op 1 van mijn shirtjes van *keep of kalessin* staat het ook op, keep of kalessin word gezien als black met onmenselijk snel gitaar spel

MetalDex
bennerd schreef:

Extreme metal is een verzamelnaam voor verschillende extreme metalgenres...
Waarbij extreme metal een verzamelnaam is voor black, death, doom en thrashmetal, grind- en hardcore....
maar er wordt hier en daar beweert dat er ook onderscheid kan worden gemaakt tussen extreme en ultimate metal, waarvan de tweede nog net iets heviger en agressiever zou zijn - hoewel er onduidelijkheid is over wat nu precies Ultimate metal is.

Zou het dan niet gewoon zijn dat thrash- en deathmetal Ultimate Metal zijn en die andere (of waar je het onderscheid dan ook wilt leggen) Extreme Metal?
Maar waarom moet er weer zo nodig nog meer onderscheid gemaakt worden? Van weinig bands is te zeggen wat ze puur en alleen spelen: veel thrashmetalbands hebben veel heavymetal en speedmetal invloeden, veel deathmetalbands veel thrashmetalinvloeden en dus ook weer speedmetal en heavymetal invloeden, en zo kun je doorgaan. Als je het op thrashmetal houdt, is het ongeveer wel duidelijk wat ze spelen, maar het hoeft totaal niet te klinken als een andere thrashmetalband.
Met onderscheid als Extreme Metal, Melodic Metal en Alternative Metal kan ik nog wel leven, maar als je weer onderscheid gaat maken tussen de genres die horen tot bijvoorbeeld Extreme Metal lijkt het me alleen nog maar verwarrender worden.

Waar ik trouwens helemaal niet tegen kan, zijn bands die zichzelf een genre toeschrijven, want als je het eenmaal gehoord hebt, weet je wat ze ongeveer spelen, maar als je het nooit gehoord hebt weet je niet wat je je er bij voor moet stellen.

Dus om kort te gaan: Ultimate Metal lijkt mij een hoop bullshit...

(image )

Harco
Klinkt als metal gemixt met speedcore, ofzo. 8-|

Onzin,Ultimate metal haha.Nu moet ik echt lachen.Verzin er maar nog een genre bij,pfff

bennerd schreef:
Misschien een kruising tussen black metal en grindcore, voor zover dat kan?
(Ik raad maar wat )

Praat geen onzin jongen....

Black metal is helemaal niet zo hard als iedereen denkt hoor.

Kerry King schreef:
(quote)

Dat weet ik zelf ook, maar Black Metal (sommigen dan) heeft die speciale sfeer, je weet wel.
Ik was trouwens maar wat aan het raden.

Mad Dog
Kerry King schreef:
(quote)

Ligt eraan, voor een John Denver fan wel....

bennerd,veel black metal bands hebben een mooie en spaciale sfeer..
Een epische sfeer,ik hou vooral van een middeleeuws sfeer bij een black metal band.

Dat bedoelde ik dus, en ik hou van die sfeer, voor het geval dat je het tegengestelde zou denken.

lambf
Kerry King schreef:
(quote)

Ga jij maar eens de laatste cd van Anaal Natrakh beluisteren, zeker wel hard .

Die band ken ik eigenlijk niet.
Ik zeg ook niet dat black metal niet hard is maar het is niet alleen een geluids brei dat men verwacht.

Ik hou trouwens ook niet van black metal dat te bombastisch klinkt zoals bijvoorbeeld marduk.
Ik heb black metal graag strak gespeeld met een duidelijke lijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.