MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Goede instrumentale rocknummers

zoeken in:
Beste instrumental nummer ooit is Metallica-Orion.

Guapo - Five suns, wat een weergaloos nummer toch!

Alle nummers van 65daysofstatic, maar vooral 'Retreat! Retreat!'.

MetalDex
een paar die nog niet genoemd zijn:
Iron Maiden - Genghis Kahn
Iron Maiden - Losfer Words (Big 'Orra)
The Alan Parsons Project - The Fall of the House of Usher
Annihilator - Crystal Ann

Bobiej
Marty Friedman - It's the unreal thing

Geweldig nummer, ruim 4 minuten genieten!

Mogwai fear satan van Mogwai en Theme for great cities van Simple Minds zijn zeker de moeite.

Theme for Great Cities is idd zo onbeschrijfelijk mooi.

Mogwai Fear Satan is één van mij favoriete nummers allertijden. Fantastisch. Sowieso kan Mogwai er wel wat van; Friend of the Night, Burn Girl Prom Queen, Hunted by a Freak, Tracy(oké je hoort wat gepraat aan het eind van het nummer).

Sigur Rós - Untitled 3 (Samskeyti) is een van de mooiste instrumentale nummers aller tijden. Hoe een piano je zo kan betoveren.

We zouden eigenlijk is een KO van instrumentale nummers moeten maken.

Luister 35007 of Karma to Burn...

instrumentale rock, luister naar pelican, red sparowes, godspeed you ....., nrs van isis. betere zijn er niet

THE CALL OF KTULU
(en niet de S&M versie, maar de versie van ride the lightning)

En daarnaast heb je ook Orion en To live is to die.
En het technische hoogstandje; Anesthesia (pulling teeth).

ALs je een echt muziekliefhebber bent zul je me niet tegenspreken.

MetalDex
AGE-411 schreef:
THE CALL OF KTULU
(en niet de S&M versie, maar de versie van ride the lightning)

En daarnaast heb je ook Orion en To live is to die.
En het technische hoogstandje; Anesthesia (pulling teeth).

ALs je een echt muziekliefhebber bent zul je me niet tegenspreken.

Als je geen muziekliefhebber bent, kom je hier niet. Staat ook heel duidelijk op de homepage

(afbeelding)

Frankenstein van Overkill is trouwens ook een toffe instrumental, beetje vrolijk dat wel, maar tof.

Uiteraard het schitterende Going Home van Mark Knopfler.. schitterende instrumental..

En verder vind iook ik bijvoorbeeld Orion heel sterk

Ook een zeer goede is First Breath After Coma van Explosions in the Sky.. allemaal aanraders

de band mono ook niet slecht

Opeth - Ending Credits

Beste instrumental (nee nee, geen 'Call of ktulu', ik heb mij bepijst):
ORION

En hier de Ride the lightningklassieker (demo-versie uit 1983). De echte versie van Ride the lightning is iets minder kil (vooral het laatste deel vanaf de drums is warmer).:
WHEN HELL FREEZES OVER

Deze nummers zijn echte meesterwerken. Vindt u een beter instrumental? Post de video/audio hieronder en we zullen rap es vergelijken.
Als u een liefhebber van Rock/metal bent moet u dit eens zeker aanhoren en u zult het eens zijn met me.
Ik hoop dat ze dit jaar ( of in 2008) met het nieuwe album een nieuwe instrumental hebben waarbij het ook 8 - 9 min kantje stoel zal worden.

Sister Ray van de Velvet Underground of Ocean of What goes on; Hypnotiserend

EVANSHEWSON
Hier heeft wellicht niemand aan gedacht maar ABBA heeft een gewèldig mooi instumentaal rocknummer gemaakt en dat heet :

I N T E R M E Z Z O N° 1

Het staat op de elpee : "ABBA" (titelloos album) uit 1975 (datgene dat begint met Mamma Mia)

Dàt is het !

En ik denk zo ook opeens aan COZY POWELL die ooit een nummer één scoorde met zijn
RACE WITH THE DEVIL !!

Dance with the devil

Camel - Lunar sea, God is an Astronaut - Forever lost, Rush - La villa strangiato, Porcupine Tree - No reason to live, no reason to die schieten mij zo te binnen, zijn er veel meer die ik goed vind...

De laatste 3 nummers van Seconds Out van Genesis ....geniaal

clutch
Dream Theater - Stream of Consciousness

Briljant.

in memoriam van hammerfall je word er wel triest van

djeffibrelich
morphine - miles davis funeral, als dat telt.

en anders ook am formant van team sleep.

Fza
Iced Earth - 1776

Genesis - Los Endos (Live versie)

Camel - Lunar Sea

Big Country - Giant

Steve Hackett - Spectral Mornings, Please Don't Touch

Om te beginnen een aantal hele goede op Chunga's Revenge - Zappa.
Heerlijke jazz en rockinvloeden, tot uiting gebracht via de gitaarhals van Zappa en de percussie van zijn band.

Woodpecker From Mars (Faith no More)

Deep Purple, Wring that Neck, de versie van Powerhouse, is mijn toppertje instrumentaal. Toccata van ELP, de versie van Welcome back my Friends, is een uitstekende nummer twee.

Ik hoop dat je bij instrumentaal ook The Great Gig In the Sky mag rekenen want dat staat voor mij op één.. maar ook I Robot van the Alan Parsons Project is niet mis, maar praat over Mike Oldfield met Tubelar Bels; het best instrumentale Rock album....

Gast
geplaatst: vandaag om 23:08 uur

geplaatst: vandaag om 23:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.