Genres / Rock / Metal.... langdradig
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2007, 15:46 uur
Waarom duren al die metal nummers zo verdomd lang? Ik probeer vaak metal albums te luisteren, maar dat zit er dus als speedfreak niet in (klaxons staat op 1 in mijn top 10). Kunnen ze niet gewoon lekker alle instrumentale stukken uit een nummer knippen en gewoon nummers van 2-3 minuten maken? Dan kan zelfs iemand als ik lekker naar metal luister zonder een astma aanval te krijgen van verveling!
0
geplaatst: 24 mei 2007, 16:14 uur
http://www.musicmeter.nl/album/42962
of natuurlijk gewoon:
http://www.musicmeter.nl/album/637 en nog en hele sloot andere thrashmetal uiteraard.
of natuurlijk gewoon:
http://www.musicmeter.nl/album/637 en nog en hele sloot andere thrashmetal uiteraard.
0
Berzerker
geplaatst: 24 mei 2007, 19:07 uur
Inderdaad, als je metal te langdradig vind, vind je grindcore een geweldige muzieksoort, met nummers die zelden over 2 minuten komen (en zelfs dat is hoog ingeschat).
0
Bobiej
geplaatst: 24 mei 2007, 20:52 uur
Probeer Chaos AD van Sepultura, lekker pot thrash met goede percussie - en uiteraard korte nummers.
0
MetalDex
geplaatst: 24 mei 2007, 23:41 uur
Crossover thrash is over het algemeen ook lekker kort,
bijvoorbeeld: S.O.D. - Speak English Or Die, D.R.I. - Dirty Rotten LP of Municipal Waste - Hazardous Mutation.
bijvoorbeeld: S.O.D. - Speak English Or Die, D.R.I. - Dirty Rotten LP of Municipal Waste - Hazardous Mutation.
0
geplaatst: 25 mei 2007, 04:00 uur
pfffff langdradig... wat een onzin, dan is het jou genre gewoon niet,en heeft het dus ook geen nut om het zogenaamd te proberen, metal is metal is het jou muziek, dan verveeld het nooit..
0
lambf
geplaatst: 25 mei 2007, 11:08 uur
Opschuiven schreef:
Waarom duren al die metal nummers zo verdomd lang?
Waarom duren al die metal nummers zo verdomd lang?
Pff, wat een onzin. Kijk eens in het Grindcore-topic, daar zijn genoeg artiesten te vinden die nummers minder dan 30 seconden maken.
0
Sietse
geplaatst: 25 mei 2007, 11:26 uur
sommige bands houden er wel een nare tik aanover om te veel solo's in een nummer te stoppen, maar goed, die bands moet je gewoon negeren 

0
geplaatst: 25 mei 2007, 22:50 uur
Reign in blood beluisteren! 
Dit overtuigt je wel even:
Necrophobic in 1986
Raining blood (live 2005)
En daarnaast heb je een van m'n favo slayer nummers van een hun eerste album:
Blitzkrieg

Dit overtuigt je wel even:
Necrophobic in 1986
Raining blood (live 2005)
En daarnaast heb je een van m'n favo slayer nummers van een hun eerste album:
Blitzkrieg
0
geplaatst: 26 mei 2007, 01:23 uur
Opschuiven schreef:
Kunnen ze niet gewoon lekker alle instrumentale stukken uit een nummer knippen en gewoon nummers van 2-3 minuten maken? Dan kan zelfs iemand als ik lekker naar metal luister zonder een astma aanval te krijgen van verveling!
Kunnen ze niet gewoon lekker alle instrumentale stukken uit een nummer knippen en gewoon nummers van 2-3 minuten maken? Dan kan zelfs iemand als ik lekker naar metal luister zonder een astma aanval te krijgen van verveling!
Ja hallo, een album luister je normaal gesproken in zijn geheel zonder te skippen. Als de lange nummers in korte stukken worden geknipt heb je alleen meer nummers op een cd.
Misschien moet je van het idee af dat een nummer 2-3 minuten *hoort* te duren?
0
geplaatst: 28 mei 2007, 15:30 uur
BlueVelvet schreef:
Ja hallo, een album luister je normaal gesproken in zijn geheel zonder te skippen. Als de lange nummers in korte stukken worden geknipt heb je alleen meer nummers op een cd.
Ik bedoelde alle instumentale stukken schrappen.(quote)
0
geplaatst: 28 mei 2007, 20:02 uur
Dat zijn net de belangrijkste delen.
Uw zin klinkt al even idioot als de losers van Radio Donna, die vorig jaar De solo van One van Metallica er uit haalden. Die hoort verdoeme tot de 5 beste solo's ter wereld en die onnozelaars knippen hem er uit.

0
Sietse
geplaatst: 29 mei 2007, 20:07 uur
AGE-411 schreef:
[De solo van One van Metallica er uit haalden. Die hoort verdoeme tot de 5 beste solo's ter wereld
[De solo van One van Metallica er uit haalden. Die hoort verdoeme tot de 5 beste solo's ter wereld

0
geplaatst: 29 mei 2007, 22:52 uur
Stond op nr 4 op de lijst van Rolling stone magazine. (En Stairway to heaven terecht op 1 en ertussen een Van Halen en een Jimi)
0
geplaatst: 29 mei 2007, 23:04 uur
AGE-411 schreef:
Stond op nr 4 op de lijst van Rolling stone magazine. (En Stairway to heaven terecht op 1 en ertussen een Van Halen en een Jimi)
(quote)
Dan zal het inderdaad wel waar zijn..
0
geplaatst: 30 mei 2007, 22:52 uur
Tja, persoonlijk heb ik toch liever een oude metallica met lange solo's dan St. Anger waar ik die solo's juist het meest mis en elk nummer op elkaar lijkt naar mijn idee...
0
geplaatst: 30 mei 2007, 22:55 uur
Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat ik van elk metal nummer verwacht dat ze meer dan 7 minuten duren. Maar als er een beetje afwisseling in zit stoort de lengte mij allerminst. Maar ieder zijn smaak natuurlijk 

0
Berzerker
geplaatst: 31 mei 2007, 10:13 uur
Sietse schreef:
sommige bands houden er wel een nare tik aanover om te veel solo's in een nummer te stoppen, maar goed, die bands moet je gewoon negeren

No way! Solo's zijn heerlijk! kan er nooit genoeg van krijgen
.Maar ja, daardoor duurt een liedje meestal heel lang, daarom had ik ook grindcore aanbevolen, die hebben zelden solo's.
0
Berzerker
geplaatst: 31 mei 2007, 17:09 uur
Silver schreef:
Ik haat solo's,maar luister wel degelijk veel metal
Ik vind ook niet dat je metal alleen leuk vind als je solo's leuk vind, iedereen zijn eigen mening hé? (al vind ik sommige meningen een beetje moeilijk in te komen
)
0
geplaatst: 31 mei 2007, 20:45 uur
Tja, metal heeft vele subgenres en niet in elk subgenre wordt veel gebruik gemaakt van solo's. Maar om nou iemand metalfan te noemen terwijl hij/zij niet van solo's houdt, gaat mij ietwat ver, daarvoor zijn de meeste metal-genres teveel doorspekt met solo's. Maar goed, misschien heeft dat puur te maken met het feit dat ik het idee heb dat de echte "metalFANS" meerdere subgenres leuk vinden en dus een breed scala metal luisteren. Hoe het ook zij, ieder z'n smaak, van mij mag je
:D:D
:D:D
0
geplaatst: 31 mei 2007, 22:36 uur
Silver schreef:
Ah, wat leuk zeg

Laat me raden:
Slipknot
Soulfly
Linkin park
Metallica (Alleen St.anger)
Disturbed
Mudvayne
KoRn
...
0
lambf
geplaatst: 31 mei 2007, 23:14 uur
AGE-411 schreef:
Ah, wat leuk zeg
Laat me raden:
...kutbands...
...
(quote)
Ah, wat leuk zeg

Laat me raden:
...kutbands...
...
Wat een onzin zeg
Ik hou ook niet van solo's, maar daarom hoef je niet meteen nu-metal of andere troep te luisteren 
0
geplaatst: 1 juni 2007, 16:01 uur
AGE-411 schreef:
Ah, wat leuk zeg
Laat me raden:
Slipknot
Soulfly
Linkin park
Disturbed
Mudvayne
KoRn
...
(quote)
Ah, wat leuk zeg

Laat me raden:
Slipknot
Soulfly
Linkin park
Disturbed
Mudvayne
KoRn
...
Waar slaat dat nou weer op,omdat ik niet van solo's houd.moet ik oppeens van Nu-metal houden..
ik houd niet van 'normale,of true of gewoon heavy 'metal dat komt omdat er vaak(niet altijd) overmatig gebruik(naar mijn idee) word gemaakt van hoog gezang en veel solo gebruik.
er zijn nog zat bands die daar geen tot minder gebruik van maken en toch nog een geweldige pot metal neer zetten en dat zijn heus geen nu metal bandjes.
* denotes required fields.