MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Nirvana bootleg

zoeken in:
De laatste tijd weer erg veel naar Nirvana aan het luisteren. Omdat ik de cd's inmiddels kan dromen voor de afwisseling bootlegs van optredens van internet gehaald (Le Zenith 14-02-94 & Paradiso 11-25-91 ).

Nou zitten er grote verschillen in de kwaliteit van de opname en de sfeer van de optredens. Dus vraag ik me af welke bootlegs van Nirvana als goed aangeschreven staan. Kortom wat zijn de beste (meest populaire?) Nirvana bootlegs die qua kwaliteit en optreden goed zijn?

Vast wel een liefhebber die dat weet hier...

kijk es op www.nirvanabootlegs.com. Daar hebben ze erg goede bootlegs en veel links

Joepas
Ik heb zelf The last Cry in mijn Nirvana collectie, deze vind ik erg goed qua geluid. Het is geen gewone cd kwaliteit, maar dat kun je natuurlijk ook niet verwachten maar the |Last Cry is toch vet om te luisteren....

De fecal matter demo is half uitgelekt trouwens, niet zo lang geleden. Maar het is ietwat een publiek geheim gebleven, je moet weten waar te zoeken.

En het zijn wel allemaal fragmenten, nooit volledige nummers.

de roma bootleg is de beste van allemaal.. hoewel z'n stem al aan z'n einde is de geluidskwaliteit subliem!

Teatro Castello, Rome, 19/11/1991 om precies te zijn. Ik neem aan dat je die bedoelt?!

Als ik het goed heb is dat optreden in Paradiso in '91 ook legendarisch. Door het gigantische succes van Smells Like Teen Spirit werd het optreden verzet van Melkweg naar Paradiso.

De middag voor het optreden hadden journalisten een interview met hem en was er ook een opnamesessie van enkele nummers ofzo. Beide gingen dik de mist in doordat Cobain er geen zin in had. De journalisten pisnijdig, ze wilden Nirvana al de grond inboren, deze groep zou het nooit maken op deze manier!

Diezelfde avond had Cobain er wel zin in, met alle gevolgen vandien! En de journalisten waren het erover eens: als Cobain er zin in had, had Nirvana alles om het wél te maken!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:18 uur

geplaatst: vandaag om 01:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.