MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / CD-prijzen

zoeken in:
Hey,weet er iemand hoe CD-prijzen in godsnaam berekend worden tegenwoordig?Bij de lokale Fnac heb ik de klassieker Deep Purple in Rock zien liggen voor 9,99 euro.En daarachter lag ook van Deep Purple Live in London,van een minder populaire line-up,met 7 nummers waarvan 3 niet eens zo goed,en daarvoor zou ik dan maar liefst 20,90 moeten neertellen!Kan iemand nog volgen?

En zijn die prijzen vastgelegd of kiezen de winkeliers dat zelf?Want het is toch vrij belachelijk dat iemand denkt dat hij Live in London kwijtraakt voor 20,90 verdorie.Ik zou er een eurootje of 7 voor geven lijkt me.

Even een lijstje van dingen die ik me herinner
Deep Purple-Early Years:6,90
Best of Cream:7,50
Led Zeppelin III:8,50
The Who-Who's Next:8,50
Jimi Hendrix-Are You Experienced:10,50
Jefferson Airplane Takes Off:15(hoewel deze stukken korter is dan de voorgaande)
Jethro Tull-Thick as a Brick:19,87
Wolfmother-Wolfmother:20,50
Deep Purple Live in London:20,90
Ted Nugent-Eén of ander vergeten 80's album:21,50

En als laatste vraag:kunnen CD's na een tijd herprijsd worden of verdwijnen ze gewoon uit de rekken?En hoe laag kunnen de prijzen gaan(goedkoper dan 8 kom ik toch zeer zeer weinig tegen)

fastpulseboy
heeft vaak te maken met groothandel aanbiedingen....

Bijna alleen maar zelfs. Groothandels en platenmaatschappijen bepalen meestal welke CD's goedkoop en welke duur zijn en dat beleid is soms niet te volgen. Sommige CD's schieten zelfs constant heen en weer tussen goedkoop en duur.

Of een CD herprijst wordt hangt van de winkel af. Die kan besluiten een bepaalde titel af te prijzen als de CD er te lang staat. Winkels kunnen eenmaal bestelde CD's vrijwel nooit terugsturen naar de leverancier. Dus als een winkel 20 exemplaren van een CD besteld en na een half jaar zijn er pas drie verkocht is dat klote voor de winkelier, maar dan zit hij met 17 CD's.

Fza
En herprijsen is meestal best random, ik schuim vaak de lokale platenzaken af en zie soms cd's echt maanden liggen voor dezelfde prijs.

Zag wel de laatste van Iced Earth liggen voor 13 euro terwijl die een maand oud is, ahd geen geld of pin bij me helaas was de dag erna weg.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:25 uur

geplaatst: vandaag om 03:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.