Genres / Rock / Best Metal Performance (Grammy awards)
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2007, 22:12 uur
Best Metal Performance
(For solo, duo, group or collaborative performances, with vocals. Singles or Tracks only.)
• Nothing Left
As I Lay Dying
Track from: An Ocean Between Us
[Metal Blade Records]
-->Metalcore/ Melodic Death Metal
Videoclip:
• Never Ending Hill
King Diamond
Track from: Give Me Your Soul...Please
[Metal Blade Records]
--> Heavy Metal
Link (geen clip):
• Aesthetics Of Hate
Machine Head
Track from: The Blackening
[Roadrunner Records]
--> Thrash Metal / Groove Metal
--> Weetje: Over Dimebag Darell (Pantera) (RIP)
Live Rock Am Ring 2007: (veel beter dan de videoclip)
• Redemption
Shadows Fall
Track from: Threads Of Life
[Atlantic]
--> Thrash Metal/metalcore
Videoclip:
• Final Six
Slayer
Track from: Christ Illusion
[American Recording/Columbia]
--> Thrash Metal
Geen link gevonden
(For solo, duo, group or collaborative performances, with vocals. Singles or Tracks only.)
• Nothing Left
As I Lay Dying
Track from: An Ocean Between Us
[Metal Blade Records]
-->Metalcore/ Melodic Death Metal
Videoclip:
• Never Ending Hill
King Diamond
Track from: Give Me Your Soul...Please
[Metal Blade Records]
--> Heavy Metal
Link (geen clip):
• Aesthetics Of Hate
Machine Head
Track from: The Blackening
[Roadrunner Records]
--> Thrash Metal / Groove Metal
--> Weetje: Over Dimebag Darell (Pantera) (RIP)
Live Rock Am Ring 2007: (veel beter dan de videoclip)

• Redemption
Shadows Fall
Track from: Threads Of Life
[Atlantic]
--> Thrash Metal/metalcore
Videoclip:
• Final Six
Slayer
Track from: Christ Illusion
[American Recording/Columbia]
--> Thrash Metal
Geen link gevonden
0
geplaatst: 13 december 2007, 22:14 uur
Van mijn part gaat het naar Aesthetics Of Hate. Stond toch op het beste metalalbum van 2007. (was wel het minste nummer)
Ook Never ending hill was best de moeite waard.
Final Six Vindt ik daarnaast zeer beroerd. Hoop dat het deze niet wordt. (Tis ook maar een bonustrack)
Ook Never ending hill was best de moeite waard.
Final Six Vindt ik daarnaast zeer beroerd. Hoop dat het deze niet wordt. (Tis ook maar een bonustrack)
0
MetalDex
geplaatst: 13 december 2007, 23:39 uur
De nominatie van Final Six geeft voor mij de geloofwaardigheid van deze hele Grammy Awards voor Metal Performances aan. Ze kijken daar niet verder dan de lichtere thrashmetal, heavy metal en metalcore. Vreemd dat Exodus er niet bij zit, die beginnen (eindelijk) erg groot te worden in de US. Verder blijven ze ver weg van alle andere genres. De beste metalartiesten van dit jaar zouden hier volgens mij nooit voor in aanmerking komen: Nile, Pig Destroyer, Daath of Ministry?
0
geplaatst: 14 december 2007, 21:03 uur
MetalDex schreef:
De nominatie van Final Six geeft voor mij de geloofwaardigheid van deze hele Grammy Awards voor Metal Performances aan. Ze kijken daar niet verder dan de lichtere thrashmetal, heavy metal en metalcore. Vreemd dat Exodus er niet bij zit, die beginnen (eindelijk) erg groot te worden in de US. Verder blijven ze ver weg van alle andere genres. De beste metalartiesten van dit jaar zouden hier volgens mij nooit voor in aanmerking komen: Nile, Pig Destroyer, Daath of Ministry?
Ik ken Daath niet, maar als het zo goed is als het overal wordt beweerd, moest het er zeker bij zitten.
0
cheeskorst
geplaatst: 15 december 2007, 19:19 uur
Wat mij betreft had High On Fire er bij gezeten, meest ondergewaardeerde band van dit moment. (beetje met Motorhead te vergelijken maar dan hier en daar wat sneller en duisterder).
Maar goed, in de realiteit wordt het Aesthetics of Hate, overduidelijk eigenlijk.
Maar goed, in de realiteit wordt het Aesthetics of Hate, overduidelijk eigenlijk.
0
geplaatst: 15 december 2007, 23:51 uur
Ik vond het spijtig dat ik van Slayer geen video vond... dus heb ik zelf eens Windows Movie Maker geopend en wat geknutseld met fotokes en ze op de juiste moment op de muziek gezet. (Is moeilijk, lang aan bezig geweest).
Is mijn eerste echte video.
Ik hoop dat iedereen nu een top5'ke kan samenstellen...

(*hint*)
0
geplaatst: 16 december 2007, 20:32 uur
1) Machine head - Aestetics of hate
2) King Diamond - Never Ending hill
3) As I lay dying - Nothing left
4) Slayer - Final six: Christ Illusion is leuk, maar op den duur wordt het eentonig en zelf clichématig
5) Shadows fall - redemption: enkel de solo is best goed. Ik heb echt de hekel aan zo'n vocalisten.
2) King Diamond - Never Ending hill
3) As I lay dying - Nothing left
4) Slayer - Final six: Christ Illusion is leuk, maar op den duur wordt het eentonig en zelf clichématig
5) Shadows fall - redemption: enkel de solo is best goed. Ik heb echt de hekel aan zo'n vocalisten.
0
MetalDex
geplaatst: 16 december 2007, 23:33 uur
Kunnen we niet beter een lijstje maken van wat we op MuMe de beste metal songs uit 2007 vinden?
Zelf dacht ik aan:
- 5 nominaties per user
- een limiet van 1 nummer per band per user,
- max. 3 nummers van een band in totaal
en dan door middel van een KO, punten, of een competitie een winnaar zien te krijgen.
Zelf dacht ik aan:
- 5 nominaties per user
en dan door middel van een KO, punten, of een competitie een winnaar zien te krijgen.
0
geplaatst: 17 december 2007, 12:28 uur
MetalDex schreef:
Kunnen we niet beter een lijstje maken van wat we op MuMe de beste metal songs uit 2007 vinden?
Zelf dacht ik aan:
- 5 nominaties per user
Zelf dacht ik aan:
- 5 nominaties per user
Lijkt me een goed idee.
Maar dan moeten we wel zien dat bij elk nummer een video is. (desnoods door de persoon die het nummer nomineerde).
Wanneer gaan we dit doen? Na de examens? (volgende week dus)?

0
MetalDex
geplaatst: 17 december 2007, 12:57 uur
AGE-411 schreef:
Lijkt me een goed idee.
Maar dan moeten we wel zien dat bij elk nummer een video is. (desnoods door de persoon die het nummer nomineerde).
(quote)
Lijkt me een goed idee.

Nou, het nomineren kan direct gebeuren, en dan kan van het weekend begonnen worden. Het is inderdaad een goed idee om overal een link naar youtube / myspace / rapidshare o.i.d. bij te zetten, zodat iedereen de nummers ook daadwerkelijk heeft geluisterd.
0
geplaatst: 17 december 2007, 13:18 uur
MetalDex schreef:
Nou, het nomineren kan direct gebeuren, en dan kan van het weekend begonnen worden. Het is inderdaad een goed idee om overal een link naar youtube / myspace / rapidshare o.i.d. bij te zetten, zodat iedereen de nummers ook daadwerkelijk heeft geluisterd.
(quote)
Ik zou nog even wachten.
Ik ben niet de enige die nog wat schade moet inhalen (Overkill en Helloween). Zaterdag ga ik normaalgezien enkele winkels af.
Ik heb gehoort dat andere mensen nog onderandere the blackening moeten beluisteren.
0
geplaatst: 17 januari 2008, 20:43 uur
Nou, ik weet niet of jullie het nog van plan zijn, maar ik doe zeker mee.
En om er al ineens wat vaart in te steken, zal ik ineens maar beginnen.
Pig Destroyer - Loathsome
van: Phantom Limb
Devildriver - Clouds over California
van: The Last Kind Words
Blood Stain Child - Freedom (mag btw ineens winnen van mij, veel te geniaal nummer
)
van: Mozaiq
Suicide Silence - The Price of Beauty
van: The Cleansing
Mnemic - In The Nothingness Black
van: Passenger
http://www.myspace.com/mnemic
En om er al ineens wat vaart in te steken, zal ik ineens maar beginnen.
Pig Destroyer - Loathsome
van: Phantom Limb
Devildriver - Clouds over California
van: The Last Kind Words
Blood Stain Child - Freedom (mag btw ineens winnen van mij, veel te geniaal nummer
)van: Mozaiq
Suicide Silence - The Price of Beauty
van: The Cleansing
Mnemic - In The Nothingness Black
van: Passenger
http://www.myspace.com/mnemic
0
lambf
geplaatst: 17 januari 2008, 20:56 uur
Huh, Moet je hier dan ook op een of andere manier op stemmen ofzo 

0
geplaatst: 17 januari 2008, 21:31 uur
Ik denk dat je zelf ook vijf nummers mag kiezen, en het nummer dat het meest voorkomt in de lijstjes wint. Als er twee favorieten zijn, zal er gestemd worden zeker?
0
geplaatst: 17 januari 2008, 23:06 uur
De grammy awards zijn gewoon prijzen/uitrijkingen. Iets zoals de oscars voor de film.
De nummers in de eerste post zijn de vijf genomineerden. Ergens in february is de echte plechtigheid, waar de winnaar bekent wordt gemaakt.
We kunnen natuurlijk een eigen MUME METAL-AWARD 2007 doen in een ander topic
De nummers in de eerste post zijn de vijf genomineerden. Ergens in february is de echte plechtigheid, waar de winnaar bekent wordt gemaakt.
We kunnen natuurlijk een eigen MUME METAL-AWARD 2007 doen in een ander topic

0
geplaatst: 19 januari 2008, 21:33 uur
Nidhogg schreef:
Welke metalliefhebber neemt de Grammy's nou nog serieus?
Welke metalliefhebber neemt de Grammy's nou nog serieus?
Geeneen. (maak ik ook duidelijk in een van de eerste berichten).
Tis gewoon even leuk. Net zoals die eindejaarslijstjes van Radio Donna en al die bullshit. Wie neemt dat serieus?

* denotes required fields.