Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
1
geplaatst: 21 maart, 13:07 uur
Dallas Love Field - postpunk/shoegaze band uit Glasgow. Tot nu toe twee singles uitgebracht. Om in de gaten te houden.
0
geplaatst: 22 maart, 12:33 uur
Chameleon Day schreef:
Dallas Love Field - postpunk/shoegaze band uit Glasgow. Tot nu toe twee singles uitgebracht. Om in de gaten te houden.
Ik hoor er weinig postpunk in, maar het is wel fijne shoegaze, hoewel het niet echt onderscheidend is.
0
geplaatst: 22 maart, 13:04 uur
Premonition schreef:
Ik hoor er weinig postpunk in, maar het is wel fijne shoegaze, hoewel het niet echt onderscheidend is.
(quote)
In Drowned Out toch wel? Dat andere nummer is pure shoegaze. En onderscheidend / origineel is het idd niet.
2
geplaatst: 23 maart, 16:08 uur
Van hun nieuwe album Divergence and Declaration.
Van hun nieuwe album Shadow Self.
Van hun nieuwe album Shadow Self.
3
geplaatst: 27 maart, 15:56 uur
Dallas Love Field deed een beetje denken aan Diiv, maar tikt nergens 'klassiekers' aan als Pale Saints, Ride (1e 2 albums) of Chapterhouse, bijv.
Fruit: hier een NL tip, uit Tilburg:
Fruit: hier een NL tip, uit Tilburg:
2
geplaatst: 22 mei, 16:03 uur
Postpunk/darkwave band uit Frankrijk. Hun laatste album Between Us vind ik best sterk, hoewel je door het accent er weinig van verstaat, maar muzikaal zit het prima in elkaar. Hier een video van dat album.
En hun laatste nieuwe single.
En hun laatste nieuwe single.
1
geplaatst: 5 augustus, 22:29 uur
Nieuwe video met een hoog Killing Joke gehalte en dat is helemaal goed.
Eind deze maand verschijnt hun nieuwe album.
Eind deze maand verschijnt hun nieuwe album.
1
geplaatst: 9 augustus, 23:58 uur
@jeanmaurice: Ghost Fetish - Show and Tell: lekkurrrr!
(Fijne New Order/Depeche Mode/Cure mix - zang wat te vlak, ondergedompeld in de mix (maar euvel van veel hedendaagse postpunk))
Edit: dat Demmers is ook heerlijk. Volstrekt onorigineel. Hoeveel Cure wil je hebben? Maar heerlijk nummer!!
Wat is er te melden over deze bands? Ben te lui om er zelf wat onderzoek aan te wijden.
(Fijne New Order/Depeche Mode/Cure mix - zang wat te vlak, ondergedompeld in de mix (maar euvel van veel hedendaagse postpunk))
Edit: dat Demmers is ook heerlijk. Volstrekt onorigineel. Hoeveel Cure wil je hebben? Maar heerlijk nummer!!
Wat is er te melden over deze bands? Ben te lui om er zelf wat onderzoek aan te wijden.

0
geplaatst: 11 augustus, 01:59 uur
Chameleon Day schreef:
@jeanmaurice Wat is er te melden over deze bands? Ben te lui om er zelf wat onderzoek aan te wijden.
@jeanmaurice Wat is er te melden over deze bands? Ben te lui om er zelf wat onderzoek aan te wijden.
Ghost Fetish is een nieuwe band volgens mij, Demmers bestaat al wat langer, maar ook ik weet niet alles. Soms hoor ik iets voorbij komen en dan voeg ik het hier toe. Vraag het anders aan AI, die weet alles.

0
geplaatst: 1 september, 00:57 uur
0
geplaatst: 1 september, 19:17 uur
Tja, dertien in een dozijn shoegaze, zoals bv. The Daysleepers al eerder gemaakt hebben. Het verontrustende is wel dat je geen AI vermoedt....
2
geplaatst: 15 september, 15:04 uur
Er zijn best wat goede hedendaagse bands aan het postpunk firmament maar met alle respect; hiermee vergeleken verbleken ze toch een beetje. 

0
geplaatst: 5 oktober, 14:19 uur
Nog een nieuwe band (duo) uit Ierland. Ze hebben een paar singles en twee EP's uitgebracht tot nu toe. Dit is hun nieuwe single.
0
geplaatst: 28 oktober, 15:19 uur
Donkerte van eigen bodem. 
Van Exit Wounds
Exit Wounds | Fake Youth Cult | SwissDarkNights Label - swissdarknights.bandcamp.com

Van Exit Wounds
Exit Wounds | Fake Youth Cult | SwissDarkNights Label - swissdarknights.bandcamp.com
* denotes required fields.