MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Nieuwe/minder bekende/obscure metalbands

zoeken in:
max en joep
Er zijn zoveel geweldige metalbands tegenwoordig die lang niet allemaal erg bekend zijn.

In de ene scene zijn ze al lang hot news, terwijl een ander er nog nooit van gehoord heeft.

Zeker sinds myspace is er een hoop moois te ontdekken.

Dus, vandaar dit topic.

Het is misschien leuk als er geen loze lijsten gepost worden maar meer de krenten uit de pap met een korte beschrijving.
Immers, lange lijstjes met onbekende namen nodigen niet altijd uit tot een speurtocht, terwijl een warm betoog voor "jouw specifieke ontdekking" dat vaak wel doet.

Het moge duidelijk zijn dat tips als Metallica, Pantera, Slayer hier niet helemaal welkom zijn

Om de spits af te bijten:

Misericordiam.
Deathmetal uit de USA.
En echt ONGELOOFLIJK bruut en vet (en geloof me, ik ben op mijn 32ste al wat gewend)
Een grunt waar zelfs Cannibal Corpse nog van siddert, blasts die echt hemeltergend snel zijn en een baggervette productie.
Waar Cannibal Corpse nog enigsinds "commercieel" klinkt (als in helder, goed te volgen, lekkere riffs) is dit werkelijk 1 grote aanslag op je welzijn.
SUPER.

max en joep
en zelfde categorie (walgelijk smerige gore underground death):
Annotations of an Autopsy.
Minder blasten maar weer meer mega zware groovy breakdowns.

Ook ongelooflijke dikke death.

Chiraw, opkomende band uit Twente zijn goed bezig en hebben hun eerste volledige plaat uitgebracht. Metal/rock, raakvlakken met Chimaira. Machine head maar zeker een eigen geluid.
Coroner, cultband uit Zwitserland is 1 van mijn favorieten en weet niet of deze zo bekend bij anderen is.

Evile! Maar die beginen bekend te worden.
Ik vind ze in ieder geval geweldig.

Evile en Coroner zijn toch redelijk bekend, ja.

Misschien is het ook handig om er meteen wat linkjes bij te zetten. Twee van de betere nieuwe metalbands komen uit ons eigen landje:
Reason to Kill. Goede metalcore/thrash met waanzinnige grunts en heel af en toe cleane vocals die er nog eventjes bijpassen ook. Niets overdone, gewoon goede beukmuziek. Tip: I Don't Care

Ripsaw. Weinig origineels, maar het klinkt allemaal erg goed. De Pantera groove druipt eraf - als ik deze grote naam er eventjes nonchalant uit mag spuien. Natuurlijk staan ze (nog) amper in de schaduw van Pantera, het begin is er zeker. Tip: Life Show Game Gamble.

edris.
Een grunt waar zelfs Cannibal Corpse nog van siddert

Volgens mij de eerste persoon die ik tegengekomen ben die pig squeals niet kut en voor wannabe deathcorefags (voor de duidelijkheid, niet mijn mening) vindt.

lambf

edris. schreef:
(quote)

Volgens mij de eerste persoon die ik tegengekomen ben die pig squeals niet kut en voor wannabe deathcorefags (voor de duidelijkheid, niet mijn mening) vindt.

Dan ken jij wel heel weinig mensen.

edris.
Ik ga met verkeerde mensen om.

Stijn_Slayer
Bij de echte underground fan is het natuurlijk al lang bekend, maar ik wil toch heel graag Gheestenland noemen.

Black Metal met een hele herkenbare eigen sound verder niet heel zwaar en dreunend. Ik kan de sound verder niet omschrijven lijkt me beter om dat gewoon te luisteren, maar een kennis van me zei eens dat het op het oude Enslaved lijkt. Ook is er een erg goede vocalist, schijnt een natuurlijke stem te zijn, aanwezig.

http://www.myspace.com/gheestenland

Ik vind zelf de nummers hierop ietsje minder dan de meeste, misschien zou je anders ff kunnen zoeken naar hun split cd met Grim Funeral.

max en joep schreef:
en zelfde categorie (walgelijk smerige gore underground death):
Annotations of an Autopsy.
Minder blasten maar weer meer mega zware groovy breakdowns.

Ook ongelooflijke dikke death.

Waking the Cadaver en The Partisan Turbine passen wel in dat rijtje.

Gallow
Dr. Slaggleberry

Kan het soort muziek dat deze heren voortbrengen niet echt omschrijven, maar briljant is het wel!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=26511273

Averse Sefira

(afbeelding)
http://www.musicmeter.nl/album/148019
Voor de mensen die extreme Black Metal wel kunnen waarderen, is "Advent Parallax" van Averse Sefira echt een pareltje. Zeer onbekend, maar wel van ongekend hoog niveau! Het is erg progressief, maar lekker bruut en zeker de moeite waard. Probeer het even zou ik zeggen!

Enforcer - Into the Night

Pure jaren 80 heavy/speed metal door een stel jongens uit Zweden.
Waanzinnig album waarin je je terug waant in de top jaren van de heavy metal. Album is net een maand uit.

http://www.musicmeter.nl/album/148403

Voor nieuwe obscure metal/hardcore bands ben je op - moderator knip - aan het juiste adres.

edris. schreef:
(quote)

ik ik ik

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.