MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Op welke songs headbang je 't liefst?

zoeken in:
Heb nog altijd een wiplash van die 5de symphonie

Sir Spamalot (crew)
Nu ga ik total loss op AC/DC met Jailbreak.

Kreator - Love us or hate us
Sodom - Agent Orange
Whiplash - Power Thrashing Death

Sir Spamalot (crew)
Nog een leuke die momenteel beluister is "321" van de Scorpions, afkomstig van volgend album
(afbeelding)

Ask Ed - Sacred Reich

Niet over de top stevig, maar zo'n lekkere drive, dat mijn hoofd wel mee moet gaan. Voor de rest hoofdschud ik niet zoveel meer.

reign in blood natuurlijk

Reign in wat?

Devildriver - Clouds over California. Als je daarop je nek stil kunt houden, dan... tjah....

Fza
Axl_Rose schreef:
Hola, ik was nog een klassieker vergeten: Overkill - Overkill...

YouTube - Overkill - Overkill - nl.youtube.com

"Overkill will never die
Blood bath, die fast
Overkill the Devil's wrath!!!"

Elimination ook natuurlijk.

Sir Spamalot (crew)
Recent beluisterd, het Metal Album van de Week op deze site, afkomstig van de plaat Between Two Worlds van de groep I:
het openingsnummer The Storm I Ride: liefde op het eerste gezicht.

De beste headbang songs. Na lang beraad de volgende keuze:
Nuclear Assault - Hang the pope
Jan Akkerman - Headbanger
Pestilence - Mind reflections

Sepultura - Nomad

The Oath

(afbeelding)

Ik dacht gisteren net om dit topic te heropenen nadat ik deze plaat nog eens had beluisterd na maanden.

The Oath
Killeraapje schreef:
De riffs van Black Sabbath zijn daar nog altijd zeer geschikt voor.

Zijn veel te traag.

Bobiej
The Oath schreef:
(quote)

Zijn veel te traag.

Als je Slayer gewend bent...

Maar (oude) Sabbath beukt harder en er gaat niets boven headbangen op de riffs van Iommi!

Sacred Reich - Surf Nigaragua (hoe schrijf je dat? ), daar gaat mijn hoofdje wel bij bewegen.

Rizz
Nightrain - Guns N' Roses

ik ben een fervent metalbeluisteraar maar headbangen vind ik toch zoiets debiels. ik zie het als de muziek niet serieus nemen, muziek luisteren doe je rationeel.
mensen peinigen hun hersenen voor de ultieme gitaarriff en de beste composities maar dan ga je een beetje een lap haar heen en weer zwaaien tijdens het beluisteren van een kunststuk.

Rizz
Ligt er maar net aan wat je onder headbangen verstaat.

@jasper: Je gaat me nu toch niet zeggen dat je je bij je favoriete muziek stil kunt houden? En muziek luisteren doe je niet rationeel, het is een gevoel imo. Ik ga niet iedere gitaarpartij ontleden en zeggen, mja, kon beter, ik ga er maar niet meer naar luisteren dan...

pretfrit
Rob den fucking Nijs - Malle Babbe

jasper1991 schreef:
ik ben een fervent metalbeluisteraar maar headbangen vind ik toch zoiets debiels. ik zie het als de muziek niet serieus nemen, muziek luisteren doe je rationeel.
mensen peinigen hun hersenen voor de ultieme gitaarriff en de beste composities maar dan ga je een beetje een lap haar heen en weer zwaaien tijdens het beluisteren van een kunststuk.

Ik heb nu niet deze exacte houding, maar idd: ik vind headbangen best een kick om in uit te leven......zo nu en dan. Maar of het nu hard is of snel of hoe aggressief ook: hoe beter de song hoe minder de behoefte for banging my head.

Beeswax schreef:
@jasper: Je gaat me nu toch niet zeggen dat je je bij je favoriete muziek stil kunt houden? En muziek luisteren doe je niet rationeel, het is een gevoel imo. Ik ga niet iedere gitaarpartij ontleden en zeggen, mja, kon beter, ik ga er maar niet meer naar luisteren dan...
nou, dat is dan jouw mening. ik moet zeggen dat ratio en gevoel naadloos in elkaar overvloeien wanneer ik muziek luister, hoe knapper de muziek hoe meer het mij raakt. dat wil niet zeggen dat ik als een debiel op mijn fiets ofzo ga bewegen als ik metal luister.

knap wil overigens niet alleen zeggen technisch knap, ook juiste melodieen en structuur van de compositie dragen bij aan de kwaliteit van de muziek.

YouTube - Trivium "Rain" live from HeavyMetalSource.com

Check op 0.26 sec hoe Corey Beaulieu circleheadbangt
dat noem ik pas headbangen

jasper1991 schreef:
dat wil niet zeggen dat ik als een debiel op mijn fiets ofzo ga bewegen als ik metal luister.
Dankjewel voor het beeld Ok, ieder z'n luistermethode, nietwaar? Ik doe aan vinger-teen-en headbangen, allemaal tegelijk, jawel!

Karma to burn is voor mij de beste headbang band. ik luister geen metal, maar veel hardcore punk bands zijn ook goed op de headbangen

Beer Drinkers and Hell Raisers van ZZ Top

Zelfs tijdens het beluisteren in de winkel stond ik flink te headbangen, ik kon mijn hoofd gewoon niet stil houden.

Enige nummer waar ik ooit serieus ooit op heb geheadbangd (wat een werkwoord...) is Lithium van Nirvana. Drie minuutjes lang, maar van die daad had ik drie dagen later nog steeds last van m'n nek...

MindRuler
Momenteel: het logge middenstuk van Curse The Gods van Destruction.
Overigens een dom zicht met kort haar.

MindRuler schreef:
Momenteel: het logge middenstuk van Curse The Gods van Destruction.
Overigens een dom zicht met kort haar.

Je kan alleen maar headbangen met lang haar.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.