Genres / Rock / Rock opera's
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2005, 16:06 uur
Ik was naar wat Rock opera's aan het zoeken, maar ik heb geen idee welke hele goeden zijn ofzo.
Iemand tips?
Iemand tips?
0
geplaatst: 3 juni 2005, 16:20 uur
Bedankt JonnieBrasco, ik zal is kijken of ik er iets van kan vinden.
0
geplaatst: 3 juni 2005, 17:00 uur
Tommy is inderdaad wel de meest bekende (ook in het theater zelf vond ik hem waanzinnig goed).
Echt rock durf ik het niet te noemen, maar het is wel wat minder zoet: RENT.
Echt rock durf ik het niet te noemen, maar het is wel wat minder zoet: RENT.
0
geplaatst: 3 juni 2005, 17:16 uur
Bedankt allemaal
Ik had zelf deze site nog gevonden http://www.progwereld.org hier staan ook van dat soort albums op en hele goeien reviews.
Ik had zelf deze site nog gevonden http://www.progwereld.org hier staan ook van dat soort albums op en hele goeien reviews.
0
geplaatst: 23 juni 2005, 23:21 uur
Geen Rockopera's maar Rock musicals van Eric Woolfson zijn:
- Freudiana
- Gaudi
- Gambler
Ook Poe (More Tales Of Mystery and Imagination) probeert Woolfson 'on stage' te brengen. Poe gaat over de griezelverhalen van Edgar Allan Poe, maar ook over zijn eigen merkwaardige leven. Dit is een vervolg op Tales of Mystery and Imagination (1976) van the Alan Parsons Project.
Gambler gaat over gokken en gokverslaving, gebaseerd op The Turn of a Friendly Card van the Alan Parsons Project.
Freudiana (Woolfson's meesterwerk, althans naar mijn mening) gaat over het werk en de patiënten van Sigmund Freud.
- Freudiana
- Gaudi
- Gambler
Ook Poe (More Tales Of Mystery and Imagination) probeert Woolfson 'on stage' te brengen. Poe gaat over de griezelverhalen van Edgar Allan Poe, maar ook over zijn eigen merkwaardige leven. Dit is een vervolg op Tales of Mystery and Imagination (1976) van the Alan Parsons Project.
Gambler gaat over gokken en gokverslaving, gebaseerd op The Turn of a Friendly Card van the Alan Parsons Project.
Freudiana (Woolfson's meesterwerk, althans naar mijn mening) gaat over het werk en de patiënten van Sigmund Freud.
0
geplaatst: 30 augustus 2005, 14:26 uur
ik weet niet cker wat er allemaal onder rock opera valt, maar ik heb er wel eentje en dat is cker een aanrader:
The Rocky Horror Picture Show
The Rocky Horror Picture Show
0
geplaatst: 30 augustus 2005, 14:58 uur
Goeie Efa, en wat te denken van Frank Zappa - Absolutely free, zijn meesterlijke groentenoperette!
0
geplaatst: 13 september 2005, 01:29 uur
Echte rock-opera's worden er niet eens zo veel gemaakt want daar ontbreekt het vaak aan 1 ding: een grote cast met verschillende zangers en zangeressen. Of als het allemaal door 1 zanger(es) word gedaan minimaal een verhaal met meerdere karakters.
Maar je kunt je op dit vlak absoluut geen buil vallen aan de albums van Ayreon (met name Into The Electric Castle), Kayak's Merlin, Bard Of The Unseen en Queensryche's Operation : Mindcrime (hoewel deze dus niet echt een rockopera is volgens mijn uitleg word hij er wel vaak onder genoemd en tja, het is ook een briljant goed album).
Maar je kunt je op dit vlak absoluut geen buil vallen aan de albums van Ayreon (met name Into The Electric Castle), Kayak's Merlin, Bard Of The Unseen en Queensryche's Operation : Mindcrime (hoewel deze dus niet echt een rockopera is volgens mijn uitleg word hij er wel vaak onder genoemd en tja, het is ook een briljant goed album).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 september 2005, 10:08 uur
ChrisX schreef:
Echte rock-opera's worden er niet eens zo veel gemaakt want daar ontbreekt het vaak aan 1 ding: een grote cast met verschillende zangers en zangeressen. Of als het allemaal door 1 zanger(es) word gedaan minimaal een verhaal met meerdere karakters.
dan mag Dream theaters Scenes from a memory absoluut ook genoemd worden lijkt me...
0
geplaatst: 6 oktober 2005, 21:25 uur
Kayak's Merlin, Bard of the Unseen op de live DVD is echte een totale ramp. Kayak is geen onaardige band, maar dat steenkolen-Engels is soms niet om aan te horen. Ik vind dat geen aanrader dus.
0
DutchViking
geplaatst: 19 oktober 2005, 20:01 uur
Savatage heeft ook ooit een rockopera gemaakt, getiteld 'Streets', uit 1991. Savatage is een metalband uit Florida die in het verleden veel met piano heeft gedaan en die ook zeer rustige songs heeft gemaakt. Streets gaat over de opkomst en de val van een rockster. Het is een uitstekend conceptalbum, waarin diverse zwaarbeladen thema's voorbijkomen.
0
geplaatst: 20 oktober 2005, 12:47 uur
Kai schreef:
Ik was naar wat Rock opera's aan het zoeken, maar ik heb geen idee welke hele goeden zijn ofzo.
Iemand tips?
Iemand tips?
'Arthur' van The Kinks is een wereldopera!
Fantastische muziek en bovendien zeer goede teksten.
0
geplaatst: 27 oktober 2005, 00:14 uur
The Myths And Legends Of King Arthur And The Knights Of The Round Table van Rick Wakeman. Met koren, orkesten en prachtig keyboardspel van de meester.
0
geplaatst: 29 januari 2006, 18:59 uur
Zoals Casartelli ook zei, Scenes from a Memory van Dream Theater zou zeker geen verkeerde Rockopera kunnen zijn, ik ga eens kijken of ik dit niet als toneelstuk zou kunnen doordrukken op mijn school, hahaha, ik wordt er moe van om steeds maar Shakespeare te spelen...(ik doe op school inderdaad ook wel eens wat anders dan in de boeken zitten, snappie, www.bovenbouwtoneel.nl voor de geinteresseerde)
Anyway, ik mis hier nog THE WALL, van Pink Floyd, dit schijnt ook een goeie rock opera te zijn, en een hele recente, is American Idiot van Green Day, het album vertelt een zeer apart verhaal en er is ook meerdere malen gezegd dat dit als rockopera gezien moet worden, ik verheug me in ieder geval op het moment dat ze het ook werkelijk op het podium weten te zetten, net zoals ik in de RAI bij The WHo's Tommy(nu alweer bijna een jaar geleden), moest zitten tussen allerlei 40 plussers, hoop ik bij American Idiot een keer het omgekeerde mee te maken...maja...dat is een kwestie van wachten, denk ik.
Anyway, ik mis hier nog THE WALL, van Pink Floyd, dit schijnt ook een goeie rock opera te zijn, en een hele recente, is American Idiot van Green Day, het album vertelt een zeer apart verhaal en er is ook meerdere malen gezegd dat dit als rockopera gezien moet worden, ik verheug me in ieder geval op het moment dat ze het ook werkelijk op het podium weten te zetten, net zoals ik in de RAI bij The WHo's Tommy(nu alweer bijna een jaar geleden), moest zitten tussen allerlei 40 plussers, hoop ik bij American Idiot een keer het omgekeerde mee te maken...maja...dat is een kwestie van wachten, denk ik.
0
geplaatst: 5 februari 2006, 17:49 uur
Ik zou zelf voor Dream Theater's Scenes from a Memory of Ayreon's The Human Equation gaan 

0
geplaatst: 5 februari 2006, 17:59 uur
0
shappy1010
geplaatst: 23 februari 2006, 13:01 uur
The Lamb Lies down on Broadway - Genesis
Word toch wel gezien als 1 van de beste volgens mij.
Word toch wel gezien als 1 van de beste volgens mij.
0
geplaatst: 7 september 2020, 09:22 uur
In Muziek > Algemeen > Geschiedenis in muziek:
Kent er iemand de naam van de rock opera die er ooit gemaakt is over de Franse Revolutie?
Kent er iemand de naam van de rock opera die er ooit gemaakt is over de Franse Revolutie?
* denotes required fields.