MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Favoriete songs Metal / Hardrock

zoeken in:
stuart
De bedoeling van dit topic is dat je een 'stukje' (kort of lang) schrijft over een favoriete song uit deze stroming(en), waar je op de eén of ander manier iets mee hebt.. Ik heb het zo breed mogelijk gehouden om te proberen zoveel mogelijk users te bereiken die interesse in deze 'hoek' hebben, van jong tot oud(er). Misschien is een 'stukkie' zo aanstekelijk dat je meer nummers van die band/dat album wil horen, vind je het ook een goed/mooi nummer of is het gewoon leuk om te lezen. Genre-omschrijving doen we niet moeilijk over; iedereen weet wel wat ongeveer bedoeld wordt.

Het maakt niet uit hoe je je bericht invult, als het maar met het nummer te maken heeft, zodat we misschien een leuk topic krijgen met songbeschrijvingen van favoriete nummers. We reageren niet op elkaars bericht, mede om het tot een 'positief' topic te houden; bovendien hebben we niet allemaal dezelfde smaak en muziekbeleving. Het zijn dus persoonlijke stukjes, dus een song kan dus vaker voorkomen (ook diegene die erover schrijft).

Begin het bericht a.u.b. op de volgende wijze (voorbeeld):

SONG - album (band) jaartal, dus....BATTERY - Master of Puppets(Metallica)1986...en sla dan een regel over en begin je 'stukje'...

P.S. ("schroom" niet; de 'inhoud' is jouw beleving van een nummer , dus persoonsgebonden). Ik weet niet of dit loopt, maar niet geschoten is altijd mis...

NO PITY FOR A COWARD - The Cleansing(Suicide Silence) 2007

Het nummer begint met een knal waarmee meteen een heerlijke blastbeat wordt ingezet waardoor ik mijn nekspieren niet meer in bedwang kan houden.Na een tiental seconden begint er een duistere stem over deze heerlijke riff heen te grunten. Aangezien ik de lyrics ooit eens heb opgezocht kan ik deze grunt ook heerlijk meebleren. En dat is fijn want de lyrics zijn verschrikkelijk 'pissed-off'. Het mooie van de vocals in dit nummer is dat de high-pitch screams en death grunts heel snel met elkaar worden afgewisseld waardoor het nergens saai wordt.

Het tweede couplet, voor zover je van coupletten kan spreken, heeft de volgende lyrics:
Just sit back and relax
Put your fucking shades on
Put that gun to your head
You're a fucking disgrace

Heerlijk om mee te schreeuwen natuurlijk en illustreert een beetje waar de inhoud van de lyrics in dit nummer min of meer over gaat.

Dan wordt vanaf 1:30 het gas wat terug genomen om de woorden YOU COWARD een aantal keer duidelijk te schreeuwen. Ook dit schreeuwt natuurlijk heerlijk mee. Helemaal tijdens een live show.

Vervolgens gaat het tempo weer wat omhoog en worden de brute death grunts weer ingezet om het nummer nog lekker duister en agressief te laten aanvoelen. Bedenk hierbij ook dat drums nog altijd door razen in sneltreinvaart en dat de nek hierdoor ook nog geen moment rust heeft gevonden.

Dan vanaf 2:25 wordt wellicht de meest legendarische breakdown in de nog prille geschiedenis van de deathcore gestart met de woorden seconds from the end, what's it gunna be? PULL THE TRIGGER BITCH!. Om de breakdown in 2en te delen is er ook nog een kleine gitaarsolo ingemetseld, om hierna nog even al je frustratie eruit te rammen in het nog resterende gedeelte van de breakdown.

Al met al een ontzettend agressief nummer dat voornamelijk tot recht komt tijdens live shows maar ook op plaat raak ik hier behoorlijk opgefokt van. Schijnt dat er dit jaar weer een nieuwe plaat aankomt, ik ben erg benieuwd!

Norbert

PULL THE TRIGGER BITCH!
Legendarisch nummer!

Zelf zal ik ook wel eens iets neerpennen, moet er enkel nog de tijd voor vinden.

Stijn_Slayer
Flattening of Emotions - Human (Death) 1990

Het blijft een kwestie van smaak, gevoel en vooral zelf luisteren, maar misschien weet ik wat mensen enthousiast te maken. De opener van het legendarische en toonaangevende death metal album Human is mijns inziens ook het beste nummer van de beste band ooit (even reclame maken ). Niet Death's hardste nummer, ook niet hun meest technische, maar dat nummer grijpt me helemaal. Het was het eerste nummer dat ik bij toeval van Death hoorde. Daarna volgden al snel alle albums etc. Die drums van Gene Hoglan in het intro, je voelt gewoon aan dat er een geweldig stuk muziek gaat komen! En als Chuck Schuldiner dan zijn mond opentrekt! Ik denk dat zijn grunts (dus niet de meer scream achtige vocalen van zijn latere albums) op dat nummer op hun hoogtepunt waren. Het hele nummer zit bomvol geweldige riffs, en dan die geweldige solo. Tel daarbij op de tekst: niks geen dood en verderf, maar echt een klasse songtekst om eens over na te denken. Death zou later in elk onderdeel nog groeien (behalve het volume dan), maar dit nummer gaf daarvoor de eerste aanzet.

Hier te beluisteren:
YouTube - Death - Flattening of Emotions

P.S. ik stel voor dat men gewoon de (eventuele) Youtube link post, maar het filmpje niet in zo'n venster hier plaatst. Als iedereen dat doet worden de laadtijden voor deze pagina namelijk veel te lang, en het ziet er ook zo rommelig uit.

Goed idee. Hierbij mijn nummer:

Stijn_Slayer
Dat is dus niet de bedoeling. Als iedereen dat doet kunnen we uren wachten tot deze pagina goed geladen is.

Yann Samsa
Stijn_Slayer schreef:
Dat is dus niet de bedoeling.
Als iedereen dat doet kunnen we uren wachten tot deze pagina goed geladen is.

Zalig antwoord

Gast
geplaatst: vandaag om 01:08 uur

geplaatst: vandaag om 01:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.