MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Favoriete air-drum pla(a)t(en)

zoeken in:
Kingsnake
Iedereen denkt maar te kunnen air-gitaren, alleen een echte kenner ziet of je een prutser bent.

Air-drummen, da's andere koek.
Dat kan je niet, als je niet ook kan drummen.
Alleen echte drummers, kunnen airdrummen en zodra er een plaatje van Van Halen tot en met Cannibal Corpse opstaat, rammelt de persoon in kwestie op de virtuele potten en deksels. Even wat fills oefenen en laten zien dat je snelheid hebt.

Behalve rock en metal, airdrumt de airdrummer net zo makkelijk Superstitious van Stevie Wonder of Funky Drummer van James Brown mee.
Alleen house en hiphop, dat doet een airdrummer niet zo snel. Ook tienerpop speelt niet tot verbeelding van deze gedreven droomwereld-muzikant.

Nu is mijn vraag, of er MusicMeter-gebruikers zijn, die dit fenomeen kennen en ook de sterke dwang ondervoelen om het ritmebeest op de door de naald getergde elpee, te simuleren middels wilde hand- en voetgebaren.

Ik zal een aanzet geven:

The Headless Cross van Black Sabbath.

Metallica - That Was Just Your Life

Dat air-drum ik altijd mee.

Everlong van the Foo Fighters natuurlijk!
of eender wat van Dave Grohl for that matter

Antonio
THE BLACK PAGE - Frank Zappa

Lukk0
Bloc Party - Silent Alarm: luister alleen de opener (Like Eating Glass) even en wordt overspoeld door het enorme enthousiasme van vooral de drummer, maar ook de bas, gitaar en zang zijn wat mij betreft dik in orde.

Kingsnake
Ik drum ook altijd graag mee met Camel.

Vooral Mirage...

In the air tonight natuurlijk, voornamelijk het moment waarop het nummer een boost krijgt met die harde drums die standaard zouden worden in de jaren tachtig.

Whole lotta love, vanwege het middenstuk en vooral de fill aan het eind daarvan als Robert Plant is uitgeschreeuwd ("Woman...you...need....LOOOOOOVE").

Barracuda van Heart is ook een geweldig drumnummer. Stijltechnisch natuurlijk compleet gejat van Led Zeppelin, maar het staat als een huis.

Verder vooral nummers van Blondie: Dreaming en Denis zijn perfecte voorbeelden van de drumstijl van Clem Burke: erg druk, dat wel, maar allemaal perfect en soepel.

En The Police, niet te vergeten - Stewart Copeland's dynamische roffels op nummers als Message in a bottle en Reggatta de Blanc zijn geweldig. Hij speelt ook veel met zijn hi-hats.

Sir Spamalot (crew)
Animate van Rush (album: Counterparts)

Rainbow - Tarot Woman (en Stargazer)

Geweldig hoe Cozy Powell drumt op die nummers, ik kan het dan echt NIET laten om 'mee te drummen'

Sir Spamalot (crew)
The Storm I Ride van de groep I van dit album:

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Dan ga ik toch voor Slayer's Decade of Aggression. En dan een (of elk) willekeurig nummer, ik kan dan echt niet stil blijven zitten haha.

Kingsnake
Stijn_Slayer schreef:
Dan ga ik toch voor Slayer's Decade of Aggression. En dan een (of elk) willekeurig nummer, ik kan dan echt niet stil blijven zitten haha.

Houd je dat bij dan?

Wel alle slagen goed na doen heh?

Stijn_Slayer
Ik verschuil me achter het excuus dat ik geen drummer ben.

Kingsnake
hahaha

trouwens over lekker snelle ritmes gesproken

Bij het luisteren van de eerste 2 elpees van Annihilator kan ik ook niet stil zitten.

Niet dat ik mee kan volgen, maar als ik aan het luisteren ben naar The Price of Existence van All Shall Perish heb ik steeds de neiging om infantiel in de lucht te gaan slaan met ingebeelde drumsticks en begin ik met mijn voeten op de vloer te trappelen. Is geen zicht, maar het valt onder airdrummen.

Zelfde met het nummer Fulguration van General Surgery.

In The Air Tonight - Phil Collins
Dan bedoel ik natuurlijk het laatste deel als de drums er kijhard in komen.

Kingsnake
Ataloona schreef:
In The Air Tonight - Phil Collins
Dan bedoel ik natuurlijk het laatste deel als de drums er kijhard in komen.

tja ach... Dat kan iedereen wel zo'n beetje mee-air-drummen

Kan moeilijker...

Dan kies ik maar een drumsolo van Neil Peart

Sir Spamalot (crew)
Rush - Counterparts

Kingsnake
Sir Spamalot schreef:
Rush - Counterparts

Leave That Thing Alone.... heerlijke song om net te doen of ik Nijl Paard ben

James Brown - Funky Drummer

Kingsnake schreef:

Air-drummen, da's andere koek.
Dat kan je niet, als je niet ook kan drummen.
Alleen echte drummers, kunnen airdrummen en zodra er een plaatje van Van Halen tot en met Cannibal Corpse opstaat, rammelt de persoon in kwestie op de virtuele potten en deksels. .

BOEIEND. Daarom gaan ze ook lekker air-gitaar of drum spelen en spelen ze niet echte instrumenten. Als ik iemand uit zijn dak zie ga en ook al klopt er geen reet van, ik vind het prachtig. Lekker even losgaan en in je favoriete gitaar/drum-held inleven.

Om even on-topic te blijven. Bij het begin van Creeping Death (Metallica) kan ik nooit stil zitten.. Evenals Jesus Christ Post van Soundgarden.

Sir Spamalot (crew)
The Storm I Ride van het album Between Two Worlds van de groep I.

(afbeelding)

Ik kan niet stilzitten...

Kingsnake
Thomzic schreef:
(quote)

BOEIEND. Daarom gaan ze ook lekker air-gitaar of drum spelen en spelen ze niet echte instrumenten. Als ik iemand uit zijn dak zie ga en ook al klopt er geen reet van, ik vind het prachtig. Lekker even losgaan en in je favoriete gitaar/drum-held inleven.

Om even on-topic te blijven. Bij het begin van Creeping Death (Metallica) kan ik nooit stil zitten.. Evenals Jesus Christ Post van Soundgarden.

Doe ns niet zo vervelend. Kan het mij schelen of iemand wel of niet kan drummen.
Ik schreef gewoon een inleiding.

Akkoord.

Als ik in de kroeg sta is trouwens elke plaat goed genoeg om mee te drummen

Kingsnake
Thomzic schreef:
Akkoord.

Als ik in de kroeg sta is trouwens elke plaat goed genoeg om mee te drummen

Op de bar meetrommelen totdat iedereen het spuugzat is.

Ik snap trouwens niet dat mensen het niet leuk vinden, dat ik overal en altijd zit mee te tikken op tafels en stoelen.

Hier laat Eric Corton zijn kwaliteiten zien. Zelden zo'n bevlogen radiomaker gezien

The Oath
Heel "...And Justice For All" van Metallica.

Kingsnake
Thomzic schreef:
(embed)

Hier laat Eric Corton zijn kwaliteiten zien. Zelden zo'n bevlogen radiomaker gezien

lol

Maar hij speelt dan ook echt alle instrumenten.
Hij kan alleen niet beslissen welk luchtinstrument hij nou prefereert

Gast
geplaatst: vandaag om 23:30 uur

geplaatst: vandaag om 23:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.